Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Jeg har et stykke tid gået og overvejet at prøve med en enkelt plante eller to. Jeg har derfor læst rundt omkring på forskellige sider for at se hvordan sådan noget foregår. Jeg kan se at alle inde på denne side gror deres planter i specielfremstillede skabe, og rundt omkring på nettet anbefales dette. Dog har jeg hverken tid, penge eller mod, for den sags skyld, til at gå igang med et kæmpe projekt. Så derfor har jeg et par spørgsmål.
Først og fremmest, er det muligt at få en fin plante vha. et sydvendt vindue, vand, gødning og selvfølgelig en potteplante?

Derudover har jeg en helt normal lampe, med 2 x 40 watts pærer som den kan stå under af og til, vil dette være en god ide, eller skal den have ensartet lys hver dag?

Jeg har læst et sted at en blæser vil få stammen til at blive mere robust, så den senere vil kunne bære sine blomster. Er dette strengt nødvendigt?

Til sidst vil jeg også gerne vide omkring lugten fra planterne, i en 60 kvm lejlighed, bliver det da helt umuligt at være i min lejlighed, eller vil det overhovedet kunne lugtes hvis jeg lufter regelmæssigt ud?

Håber på nogle svar (: på forhånd tak..

EDIT: Overvejer at købe nogle WSS Skunk Feminized frø. Nogle der har erfaringer med dem? (:

Medlem

Jeg har en hampplante i et sydvendt vindue - eller, den står på gulvet, men får sol via et sydvendt vindue. Den har det fint, og har stået der siden 5. feb.
Jeg havde begået den fejl, at jeg ikke havde givet den luft (ventilator), så jeg spurgte til råds herinde.

Man kan binde den op - lidt ligesom tomatplanter. En snor fra loftet, og ned til planten, som hjælper planten med at holde sig oprejst.

Jeg har ikke brugt nogle former for lamper (kun i starten, da det stadig var vinter udenfor) - men siden foråret gik i gang, har den kun brugt sollys!

Jeg bruger dog gødning!!

Min plante er ikke gået i blomst endnu, og lugter derfor ikke - så der kan jeg ikke hjælpe dig! Og heller ikke med WSS Skunk - jeg har selv kun White Widow!

Junior medlem

okay, det lyder da ellers meget fornuftigt.

Må jeg spørge hvilken gødning du bruger? Har selv nogle "gødnings pinde" liggende, fungerer disse lige så godt? eller skal der bruges noget speciel gødning? (:

Medlem

Jeg kender kun mit eget gødning - kender ikke andet.
Jeg bruger: advanced hydroponics of holland

Se billede af det: http://massofthedead.com/SAM_1366.JPG

Dog koster det pænt meget - tror jeg gav ca. 200 kr pr. flaske. (Lidt usikker, men der omkring)

Medlem

Forresten mindes jeg at have læst, at det er for sent at begynde at plante noget nu - med sollys. Det kan kun lade sig gøre hvis man køber autoflower planter..
Kan ikke huske hvilken tråd jeg læste det i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lowryders ville være et godt bud og det kan stadig nåes! Plant dem i 6 L potter og giv gødning efter et af skemaerne på nettet.. Rygterne lader dog til at høre fra sig, at man skal holde sig fra Lowryder 1 og 2, men derimod gå efter de videreudviklede strains som Lowryder X AK47, Lowryder X Lemon skunk og Lowryder X White Widow and so on.. :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 100 meter skoven, sammen med grisling og en stor joint
Jeg bor i en 50kvm lejlighed - jeg har lige høstet mit grow med wss skunk, det er en meget hurtig plante - plantede dem d. 15 maj, og blev høstet i onsdag.

Jeg bruger et helt NORMALT skab, som er indbygget i lejligheden.

Jeg har brugt gødning.

Man KAN lugte det i lejligheden.

Jeg har dog ikke prøvet at ryge det endnu - men jeg lavede tea i onsdag af blade og en del af de MEGET små skud, hvor det ikke kan betale sig at tørre dem.

Jeg blev rigtig skæv.

Men prøv at tjekke mit grow :)

Junior medlem

Mange takker. Har faktisk kigget lidt på din tråd, og er nok gået over til at lave noget lignende istedet for et vindues grow. Men mange tak for svaret da, skal lige en uge til tyrkiet, og så tror jeg at jeg går igang ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]