Hey alle.
Jeg er igang med mit andet grow nu, og er her i sommervarmen blevet nødt til at investere i en cooltube for at holde mine planter kølige under lysperioden.
Jeg har bestilt den herfra: Ingen Forhandlerlinks!
Beskrivelse af produkt fra siden:
Kode:
Die Cooltube besteht aus einer Glasröhre (Hersteller: Duran-Schott) mit Innenreflektor und aussen aufsetzbaren Seitenteilen zur optimalen Lichtverteilung.
Das besondere an der Cooltube ist die Möglichkeit die Hitze des Leuchtkörpers direkt abzuführen (siehe auch Cool Shade 125 mm).
Die Cooltube sollte wie folgt in das Lüftungssystem eingebunden werden:
Aktivkohlefilter -> Rohrlüfter -> Luftschlauch -> Cooltube -> Luftschlauch -> Schalldämpfer
Es ist darauf zu achten, dass der Rohrlüfter durch die Cooltube bläst und nicht saugt, da ansonsten Schäden am Motor des Lüfters auftreten können.
Die Vorteile einer Cooltube auf einen Blick:
- Die Pflanzen können näher an die Lampe wachsen ohne zu verbrennen.
- Es können kleinere und somit leisere Lüftungssysteme eingesetzt werden
- Das Raumklima ist besser kontrollierbar
- Auch niedrige Räume können jetzt optimal genutzt werden.
Länge: ca. 410 mm
Anschlussdurchmesser: 125 mm
Achtung: in der Cool Tube können keine 600 Watt Venture Sunmaster Leuchtkörper aufgrund ihrer Grösse betrieben werden.
-rbp
- Mit spørgsmål lyder så på om jeg har forstået det de skriver på tysk...?
Som jeg forstår det, så skriver de at man skal tilsætte cooltuben på følgende måde, ellers bliver den beskadiget...:
Aktivt kul filter -> Luftslange -> Kanalventilator -> Luftslange -> Cooltube -> Luftslange -> lydpotterDette er direkte oversat via google translate, så den kan vel misforstå en ordsammensætning?
Fordi lige nedenunder oversætter den
"Det er vigtigt at sikre, at røret ventilator blæser gennem Cooltube og ikke sutte, ellers kan der ske skader på motoren af ventilatoren."- Hvis det er oversat som jeg forstår, så er de 2 sætninger 2 modsætninger, og det irriterer mig lidt, da jeg nu er på bar bund omkring hvordan det stads skal sættes op..

Derfor håber jeg på at der er en række folk der kan be- eller afkræfte, hvordan man skal tilslutte sådan en cooltube, for at den virker ordentligt uden at gå i stykker efter 2 dage.
På forhånd tak