Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 06:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Ja,
Jeg tænkte lidt på

Hvis man har et skur,
Og man laver strømmen ved en diesel generater.

Hvis man har planterne i et lukket rum, kunne man så føre udstødning gassen ind til planterne? da en forbrænding kommer der jo CO2 + H2O men også Sod,

Tror i det kan lade sig gøre

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg tror dine planter ville komme til at smage rigtig ulækkert.. og desuden er det nok ikke så godt for dit helbred, eller i det hele taget naturen hvis du har tænkt dig bare at lade den stå og brænde dagen lang for det.. Jeg tænker lidt tilbage på dengang jeg var mekanikerlærling og skulle skilde en katalysator fra hinanden (pga metallet skulle i metalbunken, og indmaden skulle destrueres ordenligt af professionelle fordi det var noget giftigt stads)Min mester sagde at det var fuld af tungmetaller og det der ligner, og at jeg ikke engang måtte røre ved den tingest der var inde i...

jeg har feber jeg er skæv, undskyld hvis det er lidt roddet.

Dedikeret medlem

En forbrændingsmotor producerer udover CO2 fx også kulilte og termisk NOx, der er giftigt for levende organismer - både for dig og dine planter. (NOx danner fx Salpetersyrling og salpetersyre med blot vand og kulilte kvæler dig da det bindes op mod 200x bedre til hæmoglobin end O2)

Derudover er det som Kuma nævner rent Eco-cide at bruge en forbrændingsmotor til at lave strøm når andre muligheder er tilgængelige - og MEGET dyr strøm.
De tungmetaller du nævner er platin, der agere som katalysator for processer der hæmmer udledelsen af kulilte (ved at lave det om til CO2, kulilte er CO) og NOx. (Deraf navnet Katalysator ;) )

Hvis du vil lave CO2 hvorfor så ikke lave alkohol?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]