Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Spørgsmålet har sikkert været der før, men kan simpelthen ikke finde det - ved ikke hvad jeg præcis skal søge efter, så henvis mig gerne til et link.

Jeg har en plante stående, som står ud til en vej med gadebelysning (gadelampe). Vil dette have nogen effekt, mht at min plante snart går i blomst?

I den headshop hvor jeg købte frøene i sin tid, fortalte mig, at når planterne skal gå i blomst, skal de have FULDSTÆNDIG mørke.. Men de får de jo ikke når der er gadelamper... Men på den anden side er gadelamperne jo ret svage.. Man kan jo heller ikke dyrke hamp under en almindelig pære?!?!?!

Håber nogen kan hjælpe, og undskyld hvis emnet har været oppe før - kan bare ikke finde noget!

Moderator
Brugeravatar

Man kan faktisk godt dyrke under en almindelig sparepærer, men lyset fra gadelampen er med afstanden rimeligt ubetydeligt for plantens blomstring. Såkaldte 'udendørs' sorter er dog lidt mere resistente overfor lysstøj under mørkeperioden, end mange indendørs sorter, som kan være mere følsomme, da de over mange generationer har været vandt til helt mørke mørkeperioder, og slet ikke udvalgt til ikke at blive hermafroditter ved lysstøj, naturligt som månereflektion, eller mere nyere lystøj som gadebelysning og lys gennem vinduer.

Det korte af det lange er at det afhænger af hvilken sort du dyrker, og hvor langt væk gadebelysningen er, hvor direkte mm.

Medlem

Hej BisMann - og tak for dit svar endnu engang :)

Det er en White Widow, og gadelygterne er vel ca. 5 meter fra vinduet. Dog kan jeg stille planten mellem 2 vinduer, så gadelyset ikke kommer "direkte" ind på plante, hvis dette har nogen effekt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Har du overvejet at bruge et gardin? :) .. eller at flytte planten inden du går i seng, og stille den tilbage om morgenen? :)

Virker som den logiske løsning på dit problem..

Medlem

MaximumG skrev:
Har du overvejet at bruge et gardin? :) .. eller at flytte planten inden du går i seng, og stille den tilbage om morgenen? :)

Virker som den logiske løsning på dit problem..

Virkelig? Gardiner? :p
De gardiner jeg har er hvide og halv-gennemsigtige - så det hjælper intet..
Jeg spørg ikke folk til råds, for at få at vide at jeg kan flytte dem - jeg har en logisk sans. :D
Jeg er godt klar over at jeg bare kan flytte dem - men lad os sige at jeg ikke er hjemme i 2 dage, og ikke har mulighed for at flytte dem. Derfor går jeg vil vide:

Er gadelys et problem, når de går i blomst.? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Som Bismann skriver.. de KAN potentielt være et problem.. Det har meget at gøre med hvordan lampen vender, og intensiteten.. Mit eget bud er JA.. det blir et problem..

Medlem

MaximumG skrev:
Som Bismann skriver.. de KAN potentielt være et problem.. Det har meget at gøre med hvordan lampen vender, og intensiteten.. Mit eget bud er JA.. det blir et problem..

x2

Junior medlem
Brugeravatar

Du kan altid købe et gro-telt.
Hvis din plante kører på sollys, kan du sætte den ind i teltet når solen går ned. Det vil ca. svare til de rigtige lysforhold.
Det er fuldt ud forstået fra min side at man ikke må poste forhandlerlinks herinde,
men bare søg på "gro telt" eller "grow box" på google, så kommer der en masse
sider frem, der har teltene i alle slags størrelser, der passer til enhvers behov ;D
De kan fås til rimelige priser, og det anbefales STÆRKT fra min side, at du tjekker de forskellige
sider ud, og eventuelt søger på google om de er pålidelige. Husk også at sammenligne priserne fra side til side.

- iGrower92

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]