Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Sørgeligt, det gjorde sgu ondt at fælde ham :(
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Really !?!?
Har ellers hørt at et lille pollen på en hun er nok til at gøre det hele til en stor omgang ... frø...
og er der ikke chancer for at det alligevel spreder sig, hvis f.eks mange pollen ryger af på en gren med skud,
og svæver videre til de næste fordi de ikke når at få sat sig ordenligt....

det ville jo være synd.. jeg ved intet om denne metode, men vil gerne vide mere, derfor spørg jeg.

men man kan da trække lidt nol på hannerne ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der skal ét han pollen til én hun blomst , for at lave ét frø.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Kuma skrev:
Really !?!?
Har ellers hørt at et lille pollen på en hun er nok til at gøre det hele til en stor omgang ... frø...
og er der ikke chancer for at det alligevel spreder sig, hvis f.eks mange pollen ryger af på en gren med skud,
og svæver videre til de næste fordi de ikke når at få sat sig ordenligt....

det ville jo være synd.. jeg ved intet om denne metode, men vil gerne vide mere, derfor spørg jeg.

enig med kuma.
hvis man har en blæser til at køre så tror jeg altså ikke du skal regne med at de pollen kun bliver på en gren. og hvis det alligevel skulle vise sig at der kun kommer frø på den ene gren så udvikler resten af planten jo ikke nær så meget thc fordi den så er blevet bestøvet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har brugt metoden flere gange, og er man forsigtig kan man sagtens gøre det. Man slukker f.eks. sine blæsere indendørs, eller gør det en vindstille aften udendørs. Selvfølgelig kan man ikke helt udelukke at at få pollen flyver over til en nabo gren, men det er altså ikke sådan at hele planten bliver bestøvet eller noget i den stil.
Når kun Én af de små nederste grene bliver bestøvet, fortsætter resten af planten som om den ikke var blevet bestøvet. En anden fordel ved at vælge en lille lavt siddende gren er at at man kan senere høste hele planten, men lade den gren med frø sidde i tilfælde af at frøene ikke er helt modne.

Det er en metode der er beskrevet i flere hampe dyrker håndbøger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det så ikke mere sikkert at tage en (nu taler jeg igen om noget jeg ikke ved noget om) klon af et lille skud der er ved at gå i blomst,
og så bestøve det en uges tid efter den er "kommet" sig, og isolere den fra de andre imens den blomstre færdig ?
Sådan en kunne man jo blomstre videre isoleret fra andre planter under en sparepære eller andet, hvis man bare ville have en smugle frø.
Det andet turde jeg helt sikkert ikke,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det vil muligvis kunne lade sig gøre. Har aldrig prøvet det.
Det tager dog 10 til 14 dage for planten at slå rod, så muligvis vil hårene på hunplanten ikke længere være friske til at tage mod han pollen, i sær ikke fordi stiklingen skal have et meget fugtigt miljø, og det fremskønner visningen af de små fang hår.

Den anden metode virker dog, og er slet ikke så farlig som jeg fornemmer at du forestiller dig den.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
@kuma
Selvfølgelig kan du det, men hvis du ikke gider have mange seperate grows, så bruger man metoden med plasticposen omkring en gren, for så kan du jo få lidt frø fra planten, og samtidig noget at ryge. Det er jo langt mindre ressourcekrævende, at tage nogle pollensække fra en han, og komme i en plasticpose, som man binder omkring en gren, så pollensækkene ikke kan komme udenfor posen. Jeg har ikke den store teori bag, men nu hvor Mr. Cookie selv har brugt metoden flere gange, kan du så selv vælge om du vil tro på erfaringer eller teori :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror jeg vil have en lille "generation" planter parat når mit grow går i blomst, som er et par uger yngre end de andre,
når mit grow så har 1-2 uger tilbage i blomst, tager jeg de yngre planter og smider dem i blomst, vi taler om 3-5 stykker, og så håber jeg på
der bliver nogle hanner og hunner imellem der kan bestøve hinanden, hvis man opdager en stærk hun og en stærk han kunne man evt gemme
de andre svagere så de kan blomstre videre i fred og man derved også kan få lidt ud af dem, og så lave frø på de planter med stærke gener
survival of the fittest ! hua.. ;)

Lige et til spørgsmål..Når ens planter skal høstes, kan man så lade et par topskud side, og putte planten sammen med en han der har været isoleret og derved bestøve planten eller er det for sent på det tidspungt ? måske nedre skud der ikke blev så modne.

Moderator
Brugeravatar

Der er en konsensus om at hunblomsterne skal have i hvert fald 4 uger fra bestøvning til spiringsdygtigt frø, desuden skal du overveje at hunner kan gå herma sent i blomstring (overlevelsesteknik for at sikre at der kommer en generation, næste sæson, omend det så betyder at der er herma tendenser i afkommet). Derudover burde du være golden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]