Ja

Jeg var jo ude på landet og passe hus og tog jo naivt mine planter med, og tænkte slet ikke på hvad det kunne føre til af "grimheder", nu når jeg så er kommet hjem, opdager jeg noget slim/ skindene sekret på bladende, uviden som jeg er tænker jeg at det bare er en snegl eller noget der har været oppe på dem, næste dag er der mere, og nu med bitte bitte små sorte prikker ved.
Så små at jeg ikke engang kan se om det er noget der lever...hvordan kommer jeg af med det her ?
planterne er jo ikke så store endnu, og jeg er bange for de ikke tåler det de får på sig,
eller at det løber ned i jorden ? jeg ved intet om det her.
Har fået følgende opskrifter indtil videre:
2 tsk brun sæbe, 2 tsk sprit, bland med vand(hvor meget?) og så bestøve sine planter
med det (hvor meget og hvor ofte ??) et andet råd var skummemælk, der forstøves udan over planten, og stilles i solen, så skulle de gå væk, men stiller jeg dem ud er jeg ikke så meget "undercover" med dyrkningen længere, er en 400 wats pære ligeså god til arbejded ? og endeligt har jeg fået forslaget om lidt sæbe i vand... som man har har hørt så mange gange før... men hvor meget og hvor ofte ? Det må vel ikke ryge ned i jorden ? og har både planter der er en uge hende ca, som er angrebet, og planter der er 4-5 uger henne, kan de tåle det ? og så en stor pot der er ved at gå i blomst, den skal vel også have (selv om jeg ingen angreb ser) men de kan jo sprede sig med luft, og der er rigtig god ventialtion i mit telt, så de små sataner er jo nok rundt omkring.
Jeg er desperat her, mit første rigtige grow, vil ikke tabe til de små grimme bæster, please hellp !!