Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej! Vi er 2 gutter som har fået nogle pot seeds..
Vi har fundet et perfekt sted til dem udenfor hvor der er masser af sollys og plads..
Vi har 5 urtepotter og de er sprunget op.. Vi plantede dem i midten af juni (Er det for sent?)
De er cirka 15 cm høje og de står i hver deres urte potte.. Det er normale danske sativa planter og vi lader dem gro helt naturligt uden at gøre noget... Vi tjekker til dem en gang om ugen (for lidt?), men de lader sig til at have det godt.. Kan det lykkedes at gro hamp helt naturligt uden at give dem vand hver dag og bare lade naturen gå sin gang?.. Og siden det er i en slags skov hvor at det vil være dumt hvis de blev for høje, kan man så klippe den kortere? (det havde jeg hørt et sted).. Det ville være en stor hjælp hvis vi kunne få lidt råd også til hvornår det vil være ''sæson'' til høst siden vi plantede dem i midten af juni..
Tak! :)

Medlem

Hvis det er ren sativa, så er jeg ikke sikker på at de når at blomstre færdig... Dog er jeg selv ny i faget og er ikke sikker.
Sørg for at potterne er store nok, da jord mængden hænger sammen med plantens mulighed for at blive større.
Men når de er i potter skal de vandes i varme perioder og der skal selvfølgelig også tilføjes gødning. I kan altid prøve at lave noget brandnællevand.
Planterne kan bindes ned, husk at gøre det forsigtigt.

Læs evt. : http://dcfonline.dk/cf/

Junior medlem

Tusind tak for dit feedback! Vores potter er store nok, og vi vander dem når det er varmt..
Jeg håber i hvert tilfælde at vi bare kan få en smule høst selvom det er sent plantet..
Hvornår skal der laves gødning? og puttes i? kan man købe det?

Medlem

Du kan købe almindelig NPK gødning de fleste steder.. Med høj N værdi til vegge-fasen og med høj p og især K til blomstringsfasen.
Men prøv lige kig på den der guide, der er rigtig meget hjælp at hente.. Der står faktisk stortset ALT, prøv læs den igennem et par gange, og vend da tilbage hvis du har spørgsmål.
Men som sagt er jeg selv ny i faget så min viden er begrænset.

Junior medlem

Tusind tak for hjælpen! Jeg vil læse det hele!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]