Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Hey, så har jeg købt mig et sæt hydroponics, og vil nu prøve mig med cirkulerende vand, men jeg har nogle problemer.
Manden i den lokale headshop, hjælper mig, men det han har solgt til mig lader ikke til at virke. Hvis nogen har et svar eller råd, må i meget gerne give det :D
Jeg har købt de to spande, hvor den ene er fyldt med leca kugler, og den nederste, er fyldt med vand. Her går der så et rør ned igennem den øverste spand, og ned i vandet. For oven på det rør er der påsat et rundt rør med huller i, hvor der så skulle komme vand ud af. Jeg har fået en luftpumpe med til, som så skulle puste vand ind i det store rør, hvor der er et rør indeni, hvor luften så vil skabe undertryk og presse vandet ud af det runde rør for oven.
Billede Billede

Problemet er så, at der ikke kommer noget vand ud af det runde rør i toppen. Mit bud er, at luftpumpen simpelthen ikke skaber tryk nok, men hvis der er en der har et andet bud, må i meget gerne skrive.
Jeg er igang med at spire mine frø, men hvis der ikke kommer noget ud af det, regner jeg med at flytte mine andre planter over i mit hydroponics setup.
De andre planter ser nu således ud:
Billede Billede
Billede

Mit setup ser således ud:
Billede
I toppen hænger en 400w HPS lampe.

Senest rettet af Harald 29 jun 2011 16:26, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Går det fremad, eller?

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg synes da det går ret godt fremad, men grundet manglende interesse, har jeg ikke lavet så mange updates :)
Der er kommet lidt nyt til, og de små tøser er vokset lidt :)
Billede
Den grå bedroller er et hjemmelavet DWC system fra Bauhaus :D
Jeg har prøvet mig frem med lidt blandet i mit indkøbte hydroponics sæt, og det ser ud til at gå fint. Jeg har også eksperimenteret med at flytte den store som ses på billedet fra jord, og over i mit hydroponics sæt, hvilket ser ud til at være gået ganske glimrende :)
Billede

Jeg ved godt at jeg måske har proppet det hele lidt, men det er første grow, og jeg har bare prøvet mig lidt frem med lidt forskelligt, så jeg kunne få nogle erfaringer :)

Medlem

de ser mig lidt tørre ud
får de for meget gødning

Medlem
Brugeravatar

De skulle helst ikke være overgødede, jeg holder min ec værdi omkring 2.0 eller under :)
Men jeg tror grunden til at de ser tørre ud, er fordi der er ret varmt i mit grorum. Om natten når døren er lukket, kan temperaturen godt komme op omkring 31 - 32 grader. Jeg ved godt at det højeste er 29,4 for at planten ikke tager skade, men der er ikke noget jeg kan gøre ved det lige nu. Jeg er ved at få installeret noget udluftning, men lige nu kører mit kulfilter bare med en kanalventilator inde i rummet, og en blæser der giver noget vind/motion til planterne :)

Medlem
Brugeravatar

den der ringetone giver mig tinitus men ellers meget chill :)

Medlem
Brugeravatar

Hvilken ringetone?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]