Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Skal bruge nogen frø til dyrkning :)

Leder efter en hurtig voksende sort og som er let tilgængelig at få. Har nul erfaring med dyrkning, og den må gerne være let håndterlig da jeg ikke ved om jeg har grønne fingre i nu.

Så hvis en kan give mig navnet på en frø-sort som er let anskaffelig, og hvorfor i mener den, og hvor lang tid den tager for at være klar, ville jeg værdsætte det.

Kan man dyrke året rundt hvis det indendørs? Ved ikke om det er forsent at plante det udenfor, men planter gerne udenfor indenfor, begge dele.

Og gør jeg det hjemme, kommer hele min blok så til at stinke af skunk?? :)

:peace:

/edited the word året, havde skrevet ordet :shock:

Junior medlem

Hejsa,
Lowryder er en super sort til indendørs dyrkning med meget lidt plads (den bliver generelt kun omkring de 50-75 cm høj).
Google dig frem til et sted hvor du kan købe dem over nettet, det er fuldt lovligt at købe frø.

Så vidt jeg husker tager det vidst 2-3 måneder før den er "færdig" (den skal selvfølgelig efterbehandles).

Har du de rette forhold indendørs, så ja. Med de rette forhold mener jeg lys, temperatur og alt sådan noget. Tror det er lidt for sent at plante udenfor (men du kan jo altid prøve)

Tjek http://dcfonline.dk/cf/ den er super fed når man er helt ny på området :)

Det lugter ikke specielt "meget", altså, hvis du har et værelse / skab det kan stå i, og du får fikset noget udluftning, så er der ingen luftgener, og udendørs kan man knap nok lugte det.

Junior medlem

Og mht. det med hvornår den er færdig, så er den "naturligt" færdig efter det stykke tid, du kan altid tvinge den til at gå i blomst noget før!

Moderator
Brugeravatar

Du kan rootbounde dem, men ellers kan du ikke tvinge autoblomstrene i blomst. Desuden er lowryder manglende i potens i forhold til næsten alle andre sorter. Skal det være autoblomstrene, så få i hvert fald fat i noget nyere, Ak47 og blueberry krydsne med autoblomstrene skulle næsten alle være gode af autoblomstrene at være.

Du kan gro indendørs hele året ja, og hvis du ikke vil have det til at dufte blokken til, så anskaf dig aktivt kulfilter, og få det installeret korrekt.

Mht. anbefaling, så er de kortblomstrene sorter ofte ikke så potente/givende som de mellemlange, men mit bud ville være C99 BX1, fra mosca seeds, den er ikke vidt udbredt, men ved den kan fåes hos i hvert fald én dansk forhandler. De tager en 56-60 dage i blomst, er en sativa domineret hybrid, dog ikke meget sativa domineret

Junior medlem

BisMann skrev:
Du kan rootbounde dem, men ellers kan du ikke tvinge autoblomstrene i blomst. Desuden er lowryder manglende i potens i forhold til næsten alle andre sorter. Skal det være autoblomstrene, så få i hvert fald fat i noget nyere, Ak47 og blueberry krydsne med autoblomstrene skulle næsten alle være gode af autoblomstrene at være.

Du kan gro indendørs hele året ja, og hvis du ikke vil have det til at dufte blokken til, så anskaf dig aktivt kulfilter, og få det installeret korrekt.

Mht. anbefaling, så er de kortblomstrene sorter ofte ikke så potente/givende som de mellemlange, men mit bud ville være C99 BX1, fra mosca seeds, den er ikke vidt udbredt, men ved den kan fåes hos i hvert fald én dansk forhandler. De tager en 56-60 dage i blomst, er en sativa domineret hybrid, dog ikke meget sativa domineret

Det lyder nice!! Er det bare med at få bestilt de frø hjem! Skal de have lys 24/7? Og har man ikke så mange penge, hvordan vil du belyse det? :) Og skal jeg altid købe nye frø?? De må da give frø selv de der planter eller hvad? :) er temmelig ny på dyrkningsområdet

Moderator
Brugeravatar

De autoblomstrene har godt af at kører fra 20/4, tyve timers lys efterfulgt af 4 timers mørke, fra frø til høst. Nogle kører også 24/0, men personligt tror jeg de har best af at få noget mørke, jeg har læst at de skulle ske en del energi omsætning til vækst om natten sammenlignet med om dagen, hvor energi optagelsen også finder sted, men jeg kan ærligt talt ikke huske om det er fra en pålidelig kilde. Uanset har de i hvert fald bedst af en temperatursvingning fra dag til nat, for optimal vækst, og de 24/0 grows jeg har set har ikke overbevist mig om at det er de 4 timers ekstra lys værd.

C99 og alle andre sativa, indica og hybrider heraf sorter, vil være i veggetationsperiode under 18/6 til 24/0, og blomstre omkring 12/12. Du kan holde en plante i live i årevis ved at holde den i vegge, og du kan tage kloner af denne, såkaldte moder, og blomstre dem, så du ikke behøver at købe nye frø hele tiden. Ellers kan du også lade en hanplante bestøve din(e) hun(ner), og på dem måde lave dine egne frø, men så skal du fortsat sortere hanner fra i fremtiden, og frøhøsten, vil gå en del ud over skunkhøsten.

Det koster nemt en 3-4 tusinde at komme igang med det hele, men spørgsmålet er mere hvad man kan sætte af i elregning hvert år, plus udskiftning af lampe(r), gødning og jord - hvis ikke man har hydroponic setup.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]