Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LED panel
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Citat:
The LED grow lights are the most revolutionary plant lighting product since the inception of High Pressure Sodium lamp. Consuming only 120 watts of power and producing virtually no heat, these LED grow lights boast light intensity and growth rates exceeding that of a 600W HPS.

The concept of the LED Panel is simple – it uses highly efficient 1 watt LED’s, uses only the exact spectrums required for photosynthesis, and uses wide angle directional bulbs.
The 1 watt LED is one of the most efficient light sources in the world (lumens per watt).
By using only the spectrum required, no light is wasted in the spectrums of light that do little or nothing for a plants growth – such as green light. Lastly the directional LED’s ensure 100% of the light is pointed downwards – they do not rely upon reflective materials to direct the light.

Benefits of LED grow lights include:
Greatly reduced power consumption
Less Heat Generated
Ideal for all phases of plant growth
No setup required
Less Pollution
Extremely long life - 50,000+ hours

The LED Panel is many times over the highest powered LED grow light available.
It can be used by itself for all cycles of plant growth (covers 9 square feet), can be combined with fluorescent lighting, or can be used to expand your current indoor garden.
It can be used in any application – hydroponics or soil, home or greenhouse!

The LED includes the LED light, a ballast, hanging hardware and 2 meters cord with plug.
The LED array is equipped with three thermostatically controlled whisper quiet fans to keep the LED lamps cool.

For mig lyder dette som det eneste rigtige, så jeg ville høre om der er der nogen der har forsøgt sig med et LED panel, og om virker det godt? :)
Min eneste tanke er, at der evt. kunne mangle en kontakt til det blå lys, så man kan slukke for det under blomstringen, men dette kan vel ikke være noget seriøst minus, da en HPS lampe vel også afgiver lidt blåt lys? :)

Titel: Re: LED panel
Junior medlem

Det virker fint, så frem du køber dem der virker, og har lyst til at betale prisen for det. Men sæt dig godt ind i sagerne, hvis du ikke vilde ende med at smide penge ud på dårlig produkter. Hvad jeg kan se, så er der ikke så meget gang i LED-hypet, her på forumet. Du kan nok finde en del mere på grasscity.com eller 420magazine.com forums.

Moderator
Brugeravatar

Lav dem selv imo. Hvis du køber de færdige så kommer det ofte til at koste lidt mere for et meget dårligere produkt.

Sørg for at få nogle koldhvid dioder med, hvis de skal blomstre, foruden blå og rød. Osram Golden Dragon Plus skulle være gode, og set mange vellykkede grows med dem. Se f.eks. https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=146324 Der er vist kommet nogle nye den seneste tid.

Medlem
Brugeravatar

Okay, det tror jeg, at jeg vil overveje så :)
Men skal det så være 600 dioder for at få 600w effekt, som ved en 600w hps?

Moderator
Brugeravatar

Nej ideen, er at de er lidt mere effektive, i og med at de har en højere PAR-værdi per Watt, (Photosynthetically active radiation), da man fodre lys i de bølgelængder der er mest modtagelige/brugbare for plantens energiproduktion (fotosyntese). En HPS giver et bredere spektrum af lys, end man normalt mikser LEDS til, så det giver også en anden dyrknings effekt, så det er lidt at samligne æbler og bananer, men en 400-500W skulle nok kunne give samme udbytte med flere trikomer, som 600W HPS.
Det bliver dog noget dyrt i indkøb. Gode 1W's koster 20-60 kroner stykket alt efter farve, de er de mest lyseffektive/Watt, men de 2-3W's giver bedre lyspenetation. Derudover skal du have strømforsyning, køling mm.

Her kan du se hvad 205W kan gøre i kyndige hænder https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=166899&page=1 , det er så vidt jeg husker et købt led pannel han har modificeret.

Medlem
Brugeravatar

Det kunne være man evt. kunne få noget rabat et sted, hvis man fx købte 500 røde og 500 blå, og så lavede et stort LED panel, med en kontakt, så man kan slukke det blå lys, så de kun får det røde, som de har brug for under blomstringen :)

Junior medlem

Jeg har købt nogen i en tysk butik, til et lille panel jeg selv har lavet. De har dem i de rigtig bølgelængder. Men det er heller ikke ligefrem billigt. Min erfaring er, at det nok i langt de fleste tilfælde, ikke kan betale sig at lave det selv.

Men send en PM hvis du vil have link osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]