Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til min HPS har jeg en ballast fra vossloh, og som en del af jer sikkert godt ved, har der været et par tilfælde (på DCF), hvor ballasten simpelthen var blevet så varm at den er smeltet. Havde jeg vidst dette inden jeg købte den, havde jeg nok valgt et andet mærke, men nu er det denne jeg sidder med.
Den bliver så varm, at hvis den får lov at stå et par timer og jeg flytter den, kan jeg ikke engang holde hånden hvor den har stået, uden at det gør ondt. Dog har jeg lavet tændstik-testen uden den antændte, men har stadigvæk god nøjer på.

Jeg tænkte derfor på om jeg kan tage sådan nogle fryseelementer man bruger til campingferier, og på en eller anden måde få ballasten nedkølet? Jeg er godt klar over, at man så vidt muligt skal forsøge at undgå vand og elektricitet i nærheden af hinanden, specielt når det gælder en ballast. Men er der ikke en måde jeg kan isolere fryseelementet, så der ikke kommer vand udslip/fugtighed? Nogle gode forslag? Mest som en midlertidig løsning, indtil jeg har fået det tænkt ordentlig igennem. Sætter også en røgalarm op asap. Som det står til nu tør jeg nemlig ikke rigtig forlade hjemmet for længe af gangen.

Mvh. Shamb

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Kan du ikke sætte en blæser til at puste på den?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er desværre kommet til at arrangere groskabet lidt uheldigt, så jeg har veggeskab nederst, bloomskab midterst, og et lillebitte elektronikrum øverst i 10-15 centimeters højde, så der er ikke rigtig plads til en blæser derinde, nej :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er der da plads til en PC blæser derinde. :)

Moderator
Brugeravatar

Mit bud ville være at stille den ovenpå growskabet, hvis muligt. Stil den på en metalplade, med gummi dutter under, for at fungere som varme leder, uden du risikere at den også fungere som strømleder ved evt. fejl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Perfekt drenge, jeg går på jagt efter metalplader, gummi(dutter), pc-blæsere og mobilopladere ;) Tak for hjælpen.

- Det var dog også lidt naivt af mig at tro, at jeg kunne lade den stå i et lille indelukket rum, uden den blev varm af det :s

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Jeg har bare taget en tallerken, som jeg har vendt på hovedet, så bunden er løftet lidt op fra underlaget, og oven på tallerkenen har jeg sat en bordskåner. Det mener jeg ikke at en ballast skulle være i stand til at brænde igennem :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej men tænker også mere på om den kan blive så varm, at den antænder sig selv, og begynder at smelte

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]