Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spørgsmål?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey Growers :rocking:
Jeg har lige lidt spørgsmål som jeg ville hører om i kunne hjælpe mig med? :roll:
Jeg og en kammi har lavet mit gro skab sammen ud af et gammelt skab med skuffer i forneden. (overvejer om man kan lave et eller andet smart så det kunne blive højere).
Lige nu er skabet 40cm dyb, 40cm bred og 74cm højt og det har vi så malet hvidt inden i og gjort sådan at det er tæt. i bunden af skabet har vi instaleret en blæser så der ikke bliver for varmt inde i skabet.
I toppen har vi skruget 3 kroge i og instaleret en 250w cfl powerplant envirogrow med kæder, og så har vi fået sat et termometer ind så vi kan holde øje med tempratureren der inde :joint:
Vi har lige sat et white wirdo frø ned i jorderen her igår.

Intilvidere har jeg købt:
1stk. 250w cfl powerplant envirogrow til vegetstiv fase.
3stk. 11 litters spande.
1stk. Bio grow gødning.
1 pose. Royal Queen Seeds indoor mix feminised.
og så selvfølgelig jord og leca sten :D

Det er udelukket kun til eget forbrug og hobby det jeg har gang i lige pt :peace:

Så altså:
1. Tror i der ude at det ville komme til at fungere?

2. Hvad for nogle sorter ville være egnet bedst til at gro i mit skab?

3. Syndes i jeg skal købe et gro skab eller prøve at se om jeg kan finde ud af at lave et eller andet smart så mit nuværende skab bare bliver højere altså rykke skufferende ud hvis jeg gør det kan det max blive 150cm højt? (Det skulle helst være sådan lidt diskret telt da jeg helst ikke vil smides ud af min lejlighed :x )

3. Hvad ville i foreslå af lyst til at sætte i blomst med?

Håber at hører lidt fra jer

KAN IKKE FINDE UD AF AT SMIDE BILLEDER IND :evil:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
For det første har du kun plads til 1 plante på 40x40 .. for det andet skal du vælge en strain der blir RIMGELIGT lav.. tag fks. Royal Automatic 60-90cm.. hvis du så modregner den plads som refletor+pæreren fylder fra de 76cm i højden, gir det max 60cm at dyrke på?

Ergo.. 1 plante.. LST.. og spild af strøm :/

Men det KAN lade sig gøre.. tror du skal have fat en ekstra CFL bare til bloomfasen..

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har tænkt på at købe nogle mindre kasser jeg ved jeg har haft 3 der inde for at se hvordan og hvorledes og køber en pører her den første.

Hvad størelse telt ville du sige ville være en rimlig størelse når det kun er til mig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
til en 3-4 planter skal du bruge noget der er omkring 80x80 .. og så alt fra 120-200 i højden, afhængigt af hvad sort du vælger at dyrke :)

nu når du kører med CFL vil jeg ikk anbefale at dyrke sativa domineret strains, da de typisk blir højere end indica.. det noget med lysintensiteten i CFL, ikk er nær så gennemtrængende som en HPS eks. er.. derfor vil de nedereste skud ikk blive til ret meget og så vil pointen i at have en høj plante gå lidt i vasken :/

Så kig på nogle indica sorter..

Junior medlem
Brugeravatar

Lækkert mange tak for det.
det vil jeg kigge på så :D .....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]