Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke Jylland
Hey alle sammen.
er nyt til det her osv, har læst et par guides men vil gerne høre jeres mening.
Har snakket med en ven som har en god sjat pot frø og jeg må gerne få nogle af dem hvis jeg vil, har tænkt lidt over det og sagt ja.
har en lampe på 400watt men ved ikke hvad slags lampe det er (en jeg fandt på min fars loft) og jeg tænker at jeg skal have en 4 planter til at stå.

nogen idéer til hvordan jeg skal gøre?
Er den ene pære nok ? (den er cirka 40-60 cm lang, tror det er et lysstofrør)
hvad slags gødning ville i foreslå?

håber der er nogen derude der kan hjælpe mig, eller i det mindste fortælle mig om jeg er en total tåbe :)

(bor ude på landet så jeg behøver ikke nogen ventilation, åbner bare et vindue, ved ikke om det er en dårlig idé eller om de kan få nogle sygdomme af det, så det må i også godt fortælle mig :) )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
tror det ville være en god ide at læse denne her guide http://dcfonline.dk/cf/

Medlem
Brugeravatar

Hmmm.. lige et spørgsmål til lys så, hvis jeg køber nogle HID lamper vil det så gavne mig at jeg køber MH og HPS Lamper og sætter op sammentidig? så jeg for noget til begge stadier?

Junior medlem
Brugeravatar

MH er best i vækst fasen så at hænge dem begge op er måske lidt spild af strøm ... til vækst stadie har jeg fundet at almindelige lystofs rør virker udemærket e..er så køb en cfl på 125-200 W mener farven skal være 2700 kelvin(i hvertfald i den blå ende) virker osse fremragende og koster ikke alverden.. hps skal du først bruge i blomst stadiet :D

Medlem
Brugeravatar

Okay, fedt nok ! :)

Har ikke rigtig kunne finde noget med ventilation osv på hjemmesiden, så kan jeg bare åbne vinduet uden fare for at der går nogle bakterier eller noget i mine planter? :D

Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ik den vilde erfaring, men eftersom de kan vokse i naturen vil jeg ikke tro det giver de store problemer... tror mere problemerne ved åbne et vindue er at insekter har meget nem adgang til planterne og evt luftfugtigheden uden for, mistede 40% af min første høst til mug så det er nok noget du skal være mere obs på... men som det allerede er sagt http://dcfonline.dk/cf/ er et godt sted at finde svar på mange spørgsmål :D
Go easy with the fertilizer, hold øje med temp, luftfugtighed og insekter så vil vokse dig over hovedet inden du ser dig om. Det er en meget hårdfør plante og mine har jeg ikke kunne slå ihjel endnu, ud af de 20 planter jeg har haft det sidste halve års tid har alle overlevet stort set uskat ;) (Indtil de fik Snittet :D )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Børdguy skrev:
Okay, fedt nok ! :)

Har ikke rigtig kunne finde noget med ventilation osv på hjemmesiden, så kan jeg bare åbne vinduet uden fare for at der går nogle bakterier eller noget i mine planter? :D

Du kan ikke bare åbne vinduet du skal have en blæser af en art. Eller vil dine planter ikke få noget modstand og ikke bruge kræfter på at få stærke stængler. Det vil resultere i at planten vil knække sammen når den bliver højere og i det hele taget bare en svag plante.

Medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Du kan ikke bare åbne vinduet du skal have en blæser af en art. Eller vil dine planter ikke få noget modstand og ikke bruge kræfter på at få stærke stængler. Det vil resultere i at planten vil knække sammen når den bliver højere og i det hele taget bare en svag plante.

hehe, har jeg allerede tænkt på, har 2 en halv meter høje ventilatorer, så det burde ikke være noget problem, tror jeg vil flytte hvor de blæser fra hver 2-3 dag for at sørge for at de er stærke hele vejen rundt :D

Medlem
Brugeravatar

Eow, forresten så hørte jeg en af mine venner snakke om de der "svinelamper" (dem man bruger til at varme svin med osv.) og han sagde at man måske kunne bruge dem i blomstringsfasen, men ved ikke om det er det samme, eller om det bare er rødt glas der er rundt om en pære eller hvad fanden??

nogen der ved noget om det? og eventuelt hvor mange watt man skulle bruge i sådan nogle sjovere for at det ville gøre noget positivt for ens planter :)

Moderator
Brugeravatar

Det er en udbredt misforståelse at varmelamper er velegnet til hampdyrkning, der er både problemer med spektrum, samt med prioriteringen mellem varme og lys i den teknologi. Vil tro at almindelige glødepærer er bedre velegnet til hampedyrkning end varmelamper, og de er også noget hø til formålet.

Mht. MH og HPS: Der er mange der blander spektra fra forskellige lamper for bedre kvalitet/plantevelfærd, og i mange sammenhænge ser det ud til at give god mening (især CFL der har det med at være mere snævert spektret, end HID). En MH-pærer bliver ikke ubruglig bare fordi den er bedst til vegge. I øvrigt anbefales 6000K-6500K til at vegge planter under, hos CFL, hvor 2700K-3000K er anbefalingen for samme i blomstring.

Medlem
Brugeravatar

hehe, okay :)

forresten mange tak til alle dem der har svaret herinde, har fundet ud af hvor super brugbart og sjovt det her forum egentlig er, så mange tak :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]