Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

håber der er nogle venlige der vil hjælpe mig med at trække nol på en nem måde

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Søg og du skal finde.
Der er et hav af tråde om det her inde på psychedelia.
Det er ikke for at være uvenlig, men det er virkelig ikke så svært at finde.

Held og lykke.

Moderator
Brugeravatar

Brug:
Xpert skrev:
Opdateret version: Hashguiden V2

Se under "Hasholie", og scroll ned til "Fremstilling". Personligt har jeg brugt cola-nol metoden nogle gange, som der også er guide til her på et eksternt link til DCF. Vigtigst ved nol fremstilling, er at man enten gør det udendørs, eller hvis man skulle være så heldig at have eget laboratorie, med nødvendig udsugning. Der er i forvejen for mange som er døde eller blevet forbrændt på den bekostning.

Medlem

Geografisk sted: København
Hold dig væk fra æter, før du har fået en del erfaringer med at lege med sådan noget.
Brug Cola-metoden med lightergas (uden brækmiddel self)
Søg, så skal du nok finde den ;)
hygge

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Tænkte på, hvis man bruger cola-nol metoden, flyver gassen så ikke forholdsvist let væk, når man tømmer flasken udendørs?? Eller er en smule læ nok til at holde den på plads i et fad?

Moderator
Brugeravatar

@Snoezel
Når man åbner op, efter gassen har trukket, så skal det gøres langsomt, ellers ender du med at tømme halvdelen, ved at det sprutter ud af flasken. Tænk utroligt rystet cola. Det hjælper at holde flasken nogenlunde stille imens, og holde låget nede med håndfladen imens man skruer op uden at åbne, indtil det holder op med at boble-koge. Derefter tager 250 ml gas hældt ud, i et metal fad en 5-8 minutter om at fordampe væk på en sommerdag, og op til 15-20 minutter hvis der ligger sne. Jeg har brugt fade der var ned til en halv cm høje, og stadig kunnet holde styr på gassen uden at spilde. Så selvom det er lidt besværligt at håndtere, så er det ikke mere flygtigt end som så.

Husk forresten og find en flaske i HÅRD plastik, de nye tynde flasker, har jeg i hvert fald ikke selv tiltro til, og kan kun stå inde for de gamle i tyk kvalitet.

Medlem

Helt enige, og ja, kender en idiot, som brugte de tynde flasker, han fik IS nol over det hele ha ha!..

og tag gerne en maske på, jeg har prøvet at gøre det i et rum, uden den store ventilation, sikke en koger....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MFS : god hr til dig

GØR DET ALDRIG INDEN FOR !!!!
Sidst jeg trak nol brugte jeg omrking 8 dåser i træk........... kan du sige gnist ?
Jeg stod uden for, fjernede gasmasken i 10 sek fordi den kløede, og selv der
blev jeg sku svimmel og helt varm i hovedet af gassen...

Det er virkelig IKKE en smart ide at lave sådan noget indenfor,
der er mange der gør det men det er også hvad jeg vil kalde idioter.

Måske hvis du har en direkte industri udsugning, med gummieslange og hætte,
sådan en der er mobil så du fleksibelt kan arbejde med den i et rum, kan vi tale
om at det er sikkert, men ellers ikke.

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Lige et hurtigt skud fra hoften. Gas koster 10,-/dåsen i Kiwi...

Edit: burde man ikke bare få fat i et stykke 2" rustfrit stålrør, skære gevind i begge ender, bore et lille hul i den ene ende (til gas) og have et lidt større hul i den anden ende - evt. med et metal filter på indersiden. Så fiser gasen direkte igennem og ud i fadet uden for meget overtryk.

Medlem

Jeg blev i hvert fald en erfaring rigere ;)

Ja, man kan tydeligt mærke om der er vind/ventilation NOK, når man trækker :)
Jeg forstår altså ikke dem som sidder og sniffer det, det er den mest væmmelige ''rus'' [hvis man overhovede kan kalde det, det]

har prøvet hvor jeg var i gang med at si nolen, og lige pludseligt, glemte jeg hvad jeg skulle gøre, sad bare og tænkte,,, ''hvad fanden sker der''..

Netop, jeg bruger emhætten, slukker alt andet strøm, og smider alle lightere VÆK, så diverse tosser ikke tænder en cigaret imens.. handsker, maske, og har brandslukker ved min side, og tempereret vand ved forfrysning, ellers burde man overhovede ikke have så brandfarlige elementer indendørs :) ...

Medlem

Jeg forstår altså ikke dem som sidder og sniffer det, det er den mest væmmelige ''rus'' [hvis man overhovede kan kalde det, det]

har prøvet hvor jeg var i gang med at si nolen, og lige pludseligt, glemte jeg hvad jeg skulle gøre, sad bare og tænkte,,, ''hvad fanden sker der''..

Netop, jeg bruger emhætten, slukker alt andet strøm, og smider alle lightere VÆK, så diverse tosser ikke tænder en cigaret imens.. handsker, maske, og har brandslukker ved min side, og tempereret vand ved forfrysning, ellers burde man overhovede ikke have så brandfarlige elementer indendørs :) ..

Ang det med for stor tryk i flasken, tror jeg ikke er det store problem med de tykke cola-flasker..
bare hold dig fra harboe flasker, selvom de er tykke, de er ofte ''halv-defekte'' og er meget brugte!
:)

Mvh
David

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
MFS skrev:

Netop, jeg bruger emhætten, slukker alt andet strøm, og smider alle lightere VÆK, så diverse tosser ikke tænder en cigaret imens.. handsker, maske, og har brandslukker ved min side, og tempereret vand ved forfrysning, ellers burde man overhovede ikke have så brandfarlige elementer indendørs :) ...

Uha.Du skal sgu ikke bruge emhætten. Speciel ikke hvis du trækker med æter. Der forekommer små gnister oppe i emhætten, pga. strømmen. Det er en meget meget uheldig måde at komme galt af sted på, bare fordi man ikke lige stillede sig uden for.

Medlem

.'

Senest rettet af MFS 30 aug 2010 22:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Ja har jeg godt hørt, det er også pissefarligt på de ældre modeller.
jeg har fået en meget fansy emhætte, hvor der er noget brandsikkert materiale ved risten, så hvis endelig mutter kommer til at sætte ild i gryderne så der ikke går fut i emhætten(med det samme)

Men forstår godt, at der kommer en slags ''kædereaktion'' får gassen bliver antændt, så det ilden trænger igennem og det siger boom...

En ekspert ville råbe af mig, jeg ved det..
Ellers skal man kun gøre det udenfor..
Det er rigtig ubehageligt, som i nok ved ;)

Medlem

Iøvrigt,
HR? ?????

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg forstod ikke 100 % hvad du egentlig skrev men nej uanset hvor smart din emhætte
er inde i dit køkken skal du ikke gøre det, som sagt har du adgang til en industri emhætte ( på en arbejdsplads )
der er lavet til bl.a at indsuge brandfarlige dampe kan det lade sig gøre men ellers ikke.
Det er alt for farligt og dumt, en ekspert ville ikke råbe af dig, alle med en sund fornuft ville.
Så find et sted udenfor at gøre det, og ikke nede i gården til din lejlighed for det kan genere folk,
gas er ikke helt ufarligt du ved, og tror ikke fru jensen gider gå og snuse til det, end ikke se på det ;)

HR ? hvad det er ? harm reduction.
Søger du om det på google er psy.dk sjovt nok den 4- eller 5 side der popper op :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]