Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 06:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
..... Hvad tror du er bedst...

en 11watt pære til vækst eller en 600watt pære til vækst?

Moderator
Brugeravatar

Virker det ikke ret åbenlyst? 11W er som du selv siger ingenting, og man kan da godt spirer under dem, og har du en 8-10 stykker virker det fint men både lys intensitet og gennemtrængning er i bund, især ift. en 600W, som nok ville være lidt overkill at vegge under, medmindre man har et stort gro areal. Mit bud ville være at købe en 100-200W CFL til at vegge under, og så lade 600W tage over lidt før blomstring. En 150-250W MH pærer (ligesom HPS, bare bedre beregnet til vegge, og mere hvide i lyset ift. den gule HPS).

Medlem

Jeg bruger 11w sparepærer fra IKEA, til cloner og moderplanter. det virker fint da moderplanterne ikke vokser for hurtigt, og clonerne får det lys de behøver.

Men ellers ville jeg, ligesom BisMann, anbefale at du fandt dig en kraftigere lyskilde til at vege under.

Skrigeballon

Geografisk sted: Oppe i Prometheus's mormor
''..... Hvad tror du er bedst...

en 11watt pære til vækst eller en 600watt pære til vækst?'''

RE; Ja hvad tror du?... Det logik for burhøns :)

''Virker det ikke ret åbenlyst? 11W er som du selv siger ingenting, og man kan da godt spirer under dem, og har du en 8-10 stykker virker det fint men både lys intensitet og gennemtrængning er i bund, især ift. en 600W, som nok ville være lidt overkill at vegge under, medmindre man har et stort gro areal. Mit bud ville være at købe en 100-200W CFL til at vegge under, og så lade 600W tage over lidt før blomstring. En 150-250W MH pærer (ligesom HPS, bare bedre beregnet til vegge, og mere hvide i lyset ift. den gule HPS).''

RE;
Ja som selv siger :), netop det virker ikke, men holder planterne i live, de er vokset en lille smule, men har lige købt en 70w hps, til vegge og så anskaffer jeg mig en 400-600w hps til blomst ja :) ..
Ja Mh har jeg også kigget efter, men har ikke fået visa endnu, så jeg handler hos den lokale budgrow, som ikke har dem pt :S
Ellers havde jeg også købt sådan en, ja der skulle være meget kviksølv i, så det bliver mere blå i spektrumet :)
____

Tak for svar ;)

Medlem

Geografisk sted: same place as you... but different....
du får stortset intet fra sådan en lille pære som en 11w. væksten går utrolig langsom og du risikere at den strækker sig helt vildt. jeg startede selv som dig og vidste ikk en skid om det, (blev dog hurtigt klogere) hehe. jeg bruger selv 2 200w cfl pære. 1 til vækst og 1 til blomst, men har fundet ud af at jeg nok ikk skulle ha købt en stor clf pære istedet for hps, så til blomst vil jeg helt klart anbefale hps istedet for cfl.

muligvis en 125w cfl til vegge.? det ville næsten være spild af penge og købe en masse små 11w istedet for 1 stor. ;) og NEJ, pære til krybdyr virker ikke! har krybdyr og brugt nogen af deres pære til det. men det virker altså ikk. :)

Medlem

Gravgaard skrev:
du får stortset intet fra sådan en lille pære som en 11w. væksten går utrolig langsom og du risikere at den strækker sig helt vildt. jeg startede selv som dig og vidste ikk en skid om det, (blev dog hurtigt klogere) hehe. jeg bruger selv 2 200w cfl pære. 1 til vækst og 1 til blomst, men har fundet ud af at jeg nok ikk skulle ha købt en stor clf pære istedet for hps, så til blomst vil jeg helt klart anbefale hps istedet for cfl.

muligvis en 125w cfl til vegge.? det ville næsten være spild af penge og købe en masse små 11w istedet for 1 stor. ;) og NEJ, pære til krybdyr virker ikke! har krybdyr og brugt nogen af deres pære til det. men det virker altså ikk. :)

Jeg vil g ive Gravgaard ret. Du må selv finde ud af hvordan du vil ordne lyset til vækst. men til blomst tag det bedste som du kan...

Jeg har selv en 600watt HPS pære 2200Kelvin. og en lumens på 100.000. Den sparker røv. og kostede kun 2000 kroner

Skrigeballon

Geografisk sted: Oppe i Prometheus's mormor
helt sikkert :) tak for hjælpen :)
har købt en 110w cfl, og 70w hps, og skal anskaffe mig en god blomstrings pære!
tak for hjælpen :)

Medlem

Det er meget vigtig at din blomst pære har en høj watt værdi

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]