Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Grow skab
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Værhilset, højtærede hampedyrkere!

Efter at have dyrket lidt sidste år, og leget lidt med guerilla grow i år, har hoppyen simpelthen fanget min interesse så meget, at jeg har besluttet mig for at dyrke året rundt - indendørs i et skab.

Jeg har anskaffet mig en 400W HPS lampe med reflektor og alt det tilhørende der. Jeg har målt lidt op, og skabet (jeg iøvrigt skal have indkøbt eller bygget) kommer til at få målene:
Højde: 2m
Bredde: 1m
Dybde: 0,75m

Spørgsmålet er, om det er tilstrækkeligt for lampen? Hvor mange planter kan jeg gro ad gangen i et rum på denne størrelse, og med denne lampe?
Jeg kunne godt udvide dybden og bredden lidt, men så kommer det nok til at se lidt klodset ud i forhold til rummet, møblerne osv. - men vil samtidig gerne have, at det skal være optimalt.

Har læst guides osv, endvidere ''hampedyrkernes håndbog v2'', men synes ikke at have fundet svar på spørgsmålene. Hvis det bliver nødvendigt vil jeg også stille yderligere spørgsmål i denne tråd, og evt. holde jer opdaterede med projektet, så jeg ikke kommer til at spamme forummet med tonsvis af tråde =)

Titel: Re: Grow skab
Medlem

Som udgangspunkt er der ingen rigtige eller forkerte svar på, hvor mange planter du kan have i skabet.

det er en smagssag om man ønsker få store planter, eller mange ikke så store planter f.eks.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, jeg ønsker ikke at proppe skabet med så mange planter, at de betinger de andre planters vækstpotentiale for meget. Der må være en balance, det er egentlig mest det jeg søger råd om :) Jeg har rent faktisk ikke den fjerneste anelse om hvor mange der er plads til.

Men jeg går samtidig også efter kvalitet frem for kvantitet, og sigter også efter i fremtiden måske at dyrke noget skunk#1, eller andre mere sativa-dominerede planter :) Til trods for dette ville det også være lige i overkanten at bruge en 400W lampe til en enkelt plante, det har jeg ikke parra' til.

Hvor mange ville i dyrke i min situation? :D

Medlem

Når du nu er nybegynder, så vil jeg gætte du ikke anvender alle mulige vækst teknikker som LST, topping, trimming osv. og der ville 400w på det areal være godt for 5-9 planter.

jeg har ca 1m2 med 600w og dyrker 9 planter. p.t. er der dog "kun" 6 planter, nogle planter viste sig at være herma, hehe, men de fylder skabet godt ud alligevel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som et rigtig godt antal :) lækkert nok

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]