Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Bump! Døde idéen ;)?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Nej overhovedet ikke. ;) .. men rom blev ikke bygget på Èn dag jo.. syntes stadig der mangler mange relevante spørgsmål..

Medlem
Brugeravatar

Hvilke spørgsmål? Det er vel bare at starte fra bunden også skrive. Hvis der er nogen som kender manden bag CF guiden, kunne vi evt. høre om han er interesseret i lade os tage af hans tekst og genbruge den?

Evt. kunne man udvide psy's wiki med en grow guide?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Syntes det ville være smart at ligge det i wikien. Desuden syntes jeg vi skal finde nogen underemner om dyrkning så kan hvert emne gå på omgang. F.eks. hvis det kun var nof, maximumg og mig der gad skrive så startede jeg med at lave et udkast til jord afsnittet, nof til vand afsnittet og maximumG til gødning. Bagefter retter jeg så gødnings afsnittet, nof jord afsnittet og maximumg vand afsnittet osv. Bare et tænkt eksempel på en arbejdsmetode jeg tror ville fungere. Det er vigtigt at der både er begyndere og erfarne med i skrivningen da jer eksperter kan komme til at skrive det så os begyndere ikke forstår det rigtigt.

Medlem

MaximumG skrev:
Nej overhovedet ikke. ;) .. men rom blev ikke bygget på Èn dag jo.. syntes stadig der mangler mange relevante spørgsmål..

Er det mangler fra CFguiden du står og skal bruge?
Eller bare generelt om hvordan guiden bør/skal/kan skrives?

Eller....?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Syntes der mangler input i form af hvor dybdegående den skal være, om det bare skal være en general retningslinie eller hvad det skal.

Havde overhovedet ikk planer om at skulle til at rette i CF guiden, eller noget i den stil, men simpelthen lave en udførlig guide i hvordan man nemt og simpelt sætter et grorum op uden de store bekymringer.. jeg syntes ikk der nogen grund til at gå i dybden med tingene eftersom guiden vil være en "start" for nybegyndere, og derfor syntes jeg de mere advancerede ting måske bør pakkes lidt af vejen.

Ydermere ku folk jo skrive her i tråden omkring emner de gerne vil have med, og dækket.. så vi har noget konkret at gå på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hvorfor ikke bare lave en sticky med et kæmpe link til CF-Guiden ?

Moderator
Brugeravatar

Eller evt en linktråd med guides til at dyrke, der er også denne grundige guide (som jeg først fandt forleden):
https://www.icmag.com/modules/Tutorials/Contents.htm

Rom blev ikke bygget på en dag, som rigtigt sagt, men spørgsmålet om der overhovedet er så stort et behov at bygge Rom, nu hvor Rom i forvejen findes.

Jeg har i hvert fald 13 brugbare bookmarks til guides om dyrkning af forskellig art, kan kun forestille mig at mange herinde, har mindst lige så mange. Får man linksne organiseret og navngivet, evt. med en nybegynder forklaring til, så er det relativt overskueligt, at få stablet på benene. Og i øvrigt rigtigt brugbart. Og hvis de er på engelsk, og ens kundskaber hertil, ikke er så gode, så kan man få google til at oversætte for en, til et nogenlunde forståeligt niveau.

Jeg kan godt stå for at organisere links og give en forståelig forklaring til dem, hvis det kan blive gjort sticky, hvor folk så kan tilføje links, evt. med forklaringer. Hvis den bare ryger nedad listen af topics, når der ikke bliver tilføjet indlæg til den, så er jeg ryger (læs doven :P) nok til at jeg ikke synes det er indsatsen værd.
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig. En form for linksguide.. altså til relevant information med let forståelig oversættelse.. Det må jo et eller andet sted henne være op til nybegynderen at beslutte sig for om man vil eller ikk vil lære.. så længe indholdet er postet må det jo være op til den som vil lære, at lære noget..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]