MaximumG skrev:
Efter at have set de utallige mange dumme spørgsmål, og efterfølgende billeder samt stavefejl og har indset (som først antaget) at du kun er en bette knægt der ikke engang er flyttet hjemmefra, så er mit råd at du skal pille lortet ned. For blir du bustet, så går det ud over din mor/far.. og du kan risikere at blive fjernet hjemmefra. Just my piece. Det vil sku være synd at dine forældre skal stemples som dårlige forældre fordi du er en klaphat og ikk kan vente til du er gammel nok til selv at bestemme.
Synes heller ikke at der er grund til at dømme "knægten" på forhånd, der er jo ingen der ved om han er 30, og måske ikke lyder så skarp som andre... Jeg synes også at mark har stillet mange spørgsmål, som han sikkert selv kunne finde svar på...
Men dette er trods alt et diskussion emne, og ja, det har været oppe herinde utallige gange. Men jeg vil da gerne lige smide mit råd til ham alligevel:
Jeg er også mest til HPS, men dit skab er LILLE, ikke i højden, men længden og bredden. Jeg vil uden tvivl råde dig til at bruge CFL til sådan et skab, dog er 400w HPS måske også muligt uden varmeproblemer, men det er KUN pga. din store ventilator så.
Jeg har ikke så meget forstand på udskiftning af luft, men i mine ører lyder 430m3/time udskifting til 57x57x200 skab, som vildt overdrevent, HVIS du vil bruge CFL...
Jeg har regnet mig til at du ville få luften udskiftet 3 gange i timen med blot 194m3/time (ikke sikker på det er korrekt), så igen... det kan godt være at en HPS er mulig, men 600w HPS til det lille rum, lyder vildt nøjeren, hehe
Jeg tror at 2xCFL ville være passende til dit rum, men kan ikke engang se hvordan der skal hænge 2 reflektorer med CFL lamper, i det lille rum... Da slet ikke 3 CFL pærer