Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Frost
Junior medlem

Hvad gør nattefrosten, eller bare frost helt præcist ved planterne? hvis de vokser videre efter de måske har fået lidt, er der så sket nogen skade? tror jeg har glemt mine et par gange måske i frosten, syntes måske ikke de vokser ligeså hurtigt?
mit spørgsmål er så: hvad sker der helt præcist?

Titel: Re: Frost
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
planten fryser og nedsætter væksten da mineralerne i jorden påvirkes af luftfugtigheden og ph-værdien.. det sådan lige det umiddelbare svar, men den mere tekniske del af det, kan du søge dig frem til. :)

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Altså hvis det er helt ekstremt så fryser planternes celler vel til is.. og så har det samme effekt som hvis man fryser dig til is :D

Moderator
Brugeravatar

MaximumG skrev:
planten fryser og nedsætter væksten da mineralerne i jorden påvirkes af luftfugtigheden og ph-værdien.. det sådan lige det umiddelbare svar, men den mere tekniske del af det, kan du søge dig frem til. :)

What? Hvordan ændre frosten pH-værdien? Og planten oplagre stadig nærringstoffer, så den skulle nok have nok til at overleve frosten. Jeg forstår det slet ikke.

@Polskepatter
Jeg har også forstået det som Cozhi, hvis der er frost, fryser bladene, og cellerne beskadiges/(springes?) af vandet i bladet der går fra flydene til fast og tilbage igen.

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
PolskePatter

Det kan godt være at frosten har svækket nogle af cellerne i planten og den derfor bruger energi på at udbedre skader/lave cellerene og derfor ikke lige har tid til at vokse sig stor :D første prioritet for alle levende væsner er jo at overleve til de har formeret sig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]