Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle .

jeg er både ny på forummet og til at dyrke men mener selv at have læst det meste , og alligevel har jeg nogle spørgsmål.
på nuværende tidspunkt står de i et dobbelt klædeskab under 400 w hps lys og masser af luft. jeg har en blandning af NL og nogle der hed ch 9 , begge dele står i jord med 16 timers lys

1: hvor meget plads skal man afsætte til at kunne holde sig selv med røg mellem hvert grow? de fleste telte er jo på faste mål , så jeg ville gerne have nogle anbefalinger.

2: kan man benytte 2 badventilatore (1 ind, 1 ud) med 300 m2 udsug? der er både billige og larmer kun 26 db.

3: nogle der har nogle gode anbefalinger til planter? gerne nogle der ikke stinker for meget , og gerne til at holde når man ikke er så rutineret

4: hva er den ideele temp i skabet? er det relevant når tempraturen ude også svinger? det vigtigste er vel at de får frisk luft(co2)

5: er der nogle sikre ting man kan holde sig til i forhold til polisen? har de en bagatel grænse eller straffer de lige hårdt i alle sager? hvor meget skal der til før det en tur i buret? er det nogensinde sket for en hjemmedyrker til eget forbrug?

håber at i kan hjælpe mig , da det er sindsygt spændende og en god hobby så jeg så jo helst ikke at de hele gik ud.

held og lykke derude.

Medlem

tuhle skrev:
hej alle .

jeg er både ny på forummet og til at dyrke men mener selv at have læst det meste , og alligevel har jeg nogle spørgsmål.

1: hvor meget plads skal man afsætte til at kunne holde sig selv med røg mellem hvert grow? de fleste telte er jo på faste mål , så jeg ville gerne have nogle anbefalinger.

Counterspørgsmål:
Hvor meget ryger du pr dag?

Nr 2 til nr 4 kan du finde via søgemaskinen, så du har ikke læst det meste, du har formentlig læst hvad du synes var relevant.

5. Alt efter omstændighederne. Med f.eks en vægt liggende får du i reglen en hårdere straf havde du ikke haft en.
Laver du høsten om til hash bliver de røde i hoved, og transporterer og sælger du oveni ryger du højst sandsyndlig med i detentionen en uges tid, så de kan arbejde i fred, også er det helt and på hvad de kan finde om dig...
Prøv og forstå dig på jura???

Velkommen til..

:joint:

Junior medlem

tak for rådende , jeg er som sagt ny , og der er jo sindsygt meget at læse , og alle har sine metoder. jeg har meget svært ved at finde svar på specifikke spørgsmål da der er 1000 indlæg , men intet søgefelt. så jeg leder i blinde og har til tider lidt svært ved at forstå hvad de mener.

grunden til jeg spørger med tempen er at jeg ikke rigtig kan holde den under 30 , og det er jo lidt varmt efter hvad jeg har læst. nogen skriver det skader deres thc udvikling og det vil jeg jo nødigt. de er fint frodige og kommer flot op , men på lang sigt? det skal lige siges at jeg prøver at holde meget stealt og kan derfor slet ikke have dørene åbne når lyset er tændt.

jeg ryger ca 4 gram god harpiks-hash dagligt.

hvor er søgemaskinen , har brugt google og har kun fundet svar her og i christian floristans "tror det staves sådan". hans er bare alsidigt.

sætter stor pris på hjælp da de allerede er i vækst så jeg plejer og kigger mere end hvad godt er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
tuhle skrev:

:badidea:

Medlem

Synes godt nok også 4 g lyder af (rigtig) meget - men hver mand sin smag :)

Nå, men hvad angår søgemaskinen, så kommer den frem i øverste højre hjørne når du er logget ind. God fornøjelse

Medlem

Billede
Søgemaskinen..

Ellers:
HVIS og det et STORT HVIS -

Du har en plante der giver 40-50 g godt tørret buds og colas, OG har en resin-produktion der kan følge vindertypen i cups og div for 10-15 år siden..
Du laver tørryst med et 90 micron-net.. (det et eks - Husk det)

Så skal du nok regne med at kunne få 2-3 g rigelig god hash, lad os sige 2 g pr plante :roll: Så bliver det god ryger..
Dvs to stk planter kan du så konsumere om dagen.. (2 g tjald x 2 planter)

Så tager du og regner ud hvor meget der skal til for at holde forsyningen ved lige mellem grows..

EKS.

Dag. 1. Kloncut eller frøsæt.
Ved dag. 14. Efter 2 uger omplantes til hydro eller jord
Ved dag. 35. Vegge i 3 uger.
Ved dag. 56-70. 8-10 uger blomst overstået.
Høst.

2 planter om dagen gange 70 dage er 140 stk.
Dertil kommer festen ved høsten og evt det der går tabt..

Når du ved det - Så tager du omkredsen af din plante du tror vil fylde når den er størst??
(lad os sige 50 x 50 cm = 0.25 m2 pr plante)

70 planter x 0.25 m2 pr stk
=
17.5 m2

Husk nu på at ovennævnte er et teoretisk eksempel..

Når det så er skrevet, kan jeg tilføje at du eddermame kan hive meget "super" ud af høsten endnu..
http://www.youtube.com/watch?v=rhGNxUgFHcc

Måske lige dit spørgsmål nr 3 kan du nok have svært ved at finde tråde om - Mit råd er ikke at pille ved planten i blomst hvis du ikke vil have den skal hørme helt vildt..
Umiddelbart ja til dit udsugningsvalg - OVERHOVED ikke sikker her??
Her må nogen med den slags viden lige træde til, for jeg er landmand og jeg æææælsker duften af sweet sinsemilla in the morning..
Ellers kulfilter for lugt, ventilation for varme og hold den omkring 25 dag og 19 nat.

CH9 er en god strain - meget opløftende kan jeg huske ;)
Er den helt ren strain eller x et eller andet??

:joint:

Medlem

Morten på 14 skrev:
tuhle skrev:

:badidea:

Manden om det??
Jeg har selv knoklet +10 om dagen og jeg har da da ikkei tagtgaet skade aaaa d å lang sigt!!!!
Nu nede på 1.5 om dagen og skulderklap til mig selv for det!!
Kan kun takke mig selv for..
Kan jo være han er på vej op eller ned, kan også være han bare lapper det i om dagen..
Hans valg..

Hjælp ham med noget konstruktivt i stedet for det der, eller kom med et bevis for at det en dårlig ide..

fræ´´

Junior medlem

tak for de gode svar..... Det er ikke menningen at jeg vil lave hash af mit grow , det var planen at jeg skulle stoppe med at ryge det urene tjald man kan købe og så "nøjes" med at ryge buds fra egen produktion. Self skal jeg trække lidt nol og ryste til armene falder af , men syntes det er spild at ryste på buds.

jeg sætter stor pris på de specifiikke svar! god udregning. er der nogen her som bruger mere end et telt til sin egen ryger?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Chas - jeg ved ikke om dit indlæg er ironisk eller hvad. Alle dine andre indlæg er meget velformulerede, og så kommer der lige pludselig et indlæg med så mange kæmpe fejl. Er du enig med mig, eller uenig?

Hvis du er uenig, så lad mig spørge dig: Hvordan havde du det da du røg 10 gram om dagen? Hvordan havde du det da du røg 4 ? Når du tænker tilbage på den tid, synes du så det er en glad og lykkelig tid, som du gerne vil opleve igen? I guess not, siden du er trappet ned.

Selvfølgelig er der nogen, der godt kan klare at ryge 4 gram hash hver eneste dag, men det er meget meget få, der ikke vil opleve uheldige psykiske bivirkninger, som især depression. Et så stort forbrug, plejer at indikere at man flygter fra virkelighedens barske realiteter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Chas - jeg ved ikke om dit indlæg er ironisk eller hvad. Alle dine andre indlæg er meget velformulerede, og så kommer der lige pludselig et indlæg med så mange kæmpe fejl. Er du enig med mig, eller uenig?

Hvis du er uenig, så lad mig spørge dig: Hvordan havde du det da du røg 10 gram om dagen? Hvordan havde du det da du røg 4 ? Når du tænker tilbage på den tid, synes du så det er en glad og lykkelig tid, som du gerne vil opleve igen? I guess not, siden du er trappet ned.

Selvfølgelig er der nogen, der godt kan klare at ryge 4 gram hash hver eneste dag, men det er meget meget få, der ikke vil opleve uheldige psykiske bivirkninger, som især depression. Et så stort forbrug, plejer at indikere at man flygter fra virkelighedens barske realiteter.

^ Lige mine tanker :-)

Dedikeret medlem

tuhle skrev:
jeg sætter stor pris på de specifiikke svar! god udregning.
Tjoh, jeg synes nu at den virker lidt skæv (eller i hvert fald baseret på nogle underlige antagelser). Det har, IMO, aldrig krævet hverken 70 eller 140 planter pr. grow at holde sig selv med ryger mellem hver grow (heller ikke selvom man ønsker at ryge 4g god ryger dagligt).

Men det lyder også til, at Chas lægger op til at man laver "ice" (eller lignende) på nogen planter med et meget lavt yield :|

Junior medlem

jeg starter lige forfra....... diskussionen er vist på vej et andet sted hen...

det drejer sig om grow og ikke om skader ved hashforbrug. rygning er ens egen sag og mængden vel egentlig det samme.

1:jeg vil stadig gerne have nogle inputs til hvordan i gør og hvor mange planter i sætter for at kunne holde jeres forbrug ved lige? jeg ønsker ikke at gøre mere ved min planter når de er færdige da det er et prima resultat i sig selv. jeg vil self ryste på rester og trække nol på resterne , blade osv , men det er kun en bonus som følger med det growet.

2: jeg har store problemer med at holde growt under 30 grader , og planterne har fået gule pletter , så et eller andet skal der ske men hvad??? jeg har set på cooltubes og at gå ned til 250 w i stedet for 400 w(begge hps) men er ikke sikker på at det er nok.

3: jeg har besluttet at købe et telt , så skal have fundet en endelig løsning på varmeprolemet da det SKAL have 400 w af hvad jeg kan læse. Så er der nogen der har et godt sted hvor man kan se billeder af grows?? det med at læse er en ting , det er meget nemmere at se billeder.

jeg kan evt lægge lidt billeder op af mit grow så i kan se hvad jeg slås med?

og til sidst: kan jeg tage mine planter ud af skabet og sætte dem i vindueskarmen indtil jeg har fundet en løsning , jeg er bange for de dør hvis de bliver under pæren??

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej! Her er lidt ud fra mine erfaringer:

Til din sidste række spørgsmål:

1: Jeg har aldrig haft for mange planter til et grow... :-) Jeg finder altid en løsning med at stable potterne så der er plads til en til... Jeg ville gerne ha mindst omkring 16 (4x4) under 400W, feks 7.5 - 9L potter.
Overvej bænke langs siderne så du kan dyrke stadium stil. Det giver lige plads til en række ekstra, og det har virket fint for mig.

2: Gå ikke ned i pære! kender ikke cool-tubes selv, men jeg klarer mig med en god kanalventilator og bord ventilator. Udsugningen skal bare være heftigere end man har lyst til.

og til sidst: kan jeg tage mine planter ud af skabet og sætte dem i vindueskarmen indtil jeg har fundet en løsning , jeg er bange for de dør hvis de bliver under pæren??

Bare de får samme lystimer, rimelig temp og fugtighed, og lidt ventilation, så går det nok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]