Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Champs.
I år skal det være. Jeg vil prøve at dyrke et par planter til eget brug og har derfor en masse spørgsmål. Har læst lidt i flere af trådene men kunne godt tænke mig at få noget mere konkret.

1. Hvilke udendørs frø er specielt egnede til det danske klima? Ger både skunk og pot. Jeg blir nød til at så dem udenfor på et offentlig sted, evt starte dem i potter. Det bliver sikkert i noget skov/eng.

2. Sorry, det er din egen hovedpine =) ////HopIFjordeN///

3. Skal man beskytte planterne for skovens dyr, bilder osv?

4. Hvilke erfaringer har i gjort jer ang. miljø omgivelser - skov/eng osv?

5. Kan man fryse planterne så man kan være selvforsynende så længe som muligt?

6. Nogen der evt. har en trin for trin grower guide?

- Tak fo alle svar!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej! Her er nogle svar baserede på kammeraters ude dyrkning:

1: Du finder nok nogle gode. Der er mange bud. Dem jeg har kendt har bare fået nogle frø fra nogen der har haft en vellykket høst af en bestemt sort.
De taler om sorter der efter generationers udvikling er "tilpasset det danske klima"... Altså at de har bevist deres duelighed i dansk jord.
Hvis du finder en sort de siger bliver stor og giver god røg, så tag den hvis den er der! Finder du andre slags senere, kan du jo bare sætte dem også!
Sådan noget som klima er jo en vigtig faktor for valg af art, og vist har Danmark et gennemsnits klima, men den enårige pot oplever jo kun et år, der som bekendt kan falde langt fra gennemsnittet hvad angår nedbør, vind, temp. mm... Derfor vil det svinge hvad den bedste pot er!

3: Ja! absolut! Ja! De bliver vold ædt! Beskyt dem mod alt! Andre planter, dyr, hunde der jogger i dem, hjorte der spiser dem (Det skete for mine venner igen og igen!) Og snegle! -Jeg ved ikke hvordan de gør, men snegleværn sælges i alle have butikker. De er effektive!

5: Ja! Det kan du bare google "Storing weed in a freezer"...

6: Trin et; Se at komme igang! Hvis du skal skaffe og spire frø, og vokse dem lidt inden de skal ud, så er det bare at komme ud af busken! Du kan læse om lys, jord og gødning, som er dine næste overvejelser, imens du skaffer de frø! Du får ikke brug for andet end de 4 ting du ikke kan improvisere dig ud af. Så start med at skaffe frø! Bestil dem eller hvad du nu gør!

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Vil bare sige at det skal være et sted som er forholdvis langt væk fra alting, for hvis der bare kommer en forbi i løbet af et par måneder og beslutter sig for at dræbe dine små så har alt dit arbejde været spildt :(

Der er også en anden tråd der omhandler noget ninja grow.. (http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ja#p428991) måske kan den hjælpe dig? :) så der var noget med tørring og hvordan man ordner jorden man orker ikke lige at læse det hele..

held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]