Jeg tror nok det jeg ville frem til var at sølvpapir reflekterer mindst ligeså godt som hvid maling og mylar tager man reflektionsprocent og økonomi ind i billedet??
At det reflekterer varme ja det har været kendt i mange år på researchcentre og deslign. De bruger det som varmeisolator.
Jeg tænker mere på hvis varme ikke er et problem, så det langt hurtige og billigere at kigge i køkkenskuffen end som at hente 4 liter maling nede i byen.
Når man så klistrer hele skabet til ja så skal man nok komme i varmeproblemer men det synes jeg også folk beskriver når de bruger mylar eller bare får tændt lampen i et forholdvis lille rum!!
Eksemplvis ved 400 W HPS står på pære pakken at den bliver 300 grader varm.
Men de 400W giver også varme fra sig på samme måde som 400W i energioverførsel generelt.
Du har sikkert prøvet og side 4 mand på et lille hummer ca 15 m2??
Vidste du 1 mand afgiver næsten 100W i varme til omgivelserne pr time?
Når der så sidder 4 bliver der hurtigt varmt og det kun 400 W alene. Dertil kommer kommer alt andet?? I hummeret er det fjernsyn og sådan noget. Men prøv så at sætte en varmekilde på300 grader derind? Sølvpapir eller hvid maling på væggende? - Der bliver møgvarmt hvis alt det skal ind på 2 m[sup]3[/sup] (1x1x2)
Skal du så ud og købe cooltube, rør, kanalvent og hvad ved jeg så kan der lige så godt bruges billigt udskifteligt sølvpapir, end som at hele growet skal nedlægges pga af maling-vedligeholdelse der skal fordampe og hærde og alt muligt, samt det i hvert fald billigere end mylar der så kun er små 10% bedre men 500% dyrere eller deromkring ( A lot i hvertfald)..
Tror næsten ikke jeg kan forklare det bedre hvor jeg ville hen, selv om jeg er lidt usikker på om det forståeligt??
Men jeg siger ikke at folk derved skal bruge det frem alt andet - Jeg vil bare have folk tænker over om der kunne være alternativer og evt misinformation såsom, at det er den matte side og 55% der bliver oplyst når det er fis i en hornlygte de påstår, bliver rettet op..
Det perfekte grorum findes jo ikke, eller gør det..