Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 14:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, bygger mig jo en nyt skab har i næste månede, og har kigget i utrolig mange timer efter hvilken plante der kan stå der inde, hvor jeg udnytter pladsen bedst muligt, og så kom jeg lige i tanke om at da der er så mange med erfaring her inde, må der være nogen der kan komme med nogle gode svar.

Gro skabet bliver, B:120 D:60 H:80 105 watt cfl
Bloom skabet bliver B:120 D:60 H:160 250 watt hps med cooltube

De skal helst ikke skulle blomstre mere end 8-9 uger og som sagt, skal de kunne udnytte mit bloom skabs størrelse så godt som muligt og det må meget gerne være femi frø (dog ikke et krav)

håber i kan hjælpe mig med at finde en god stain til dette skab og hvis i har tid må i meget gerne skrive hvor mange af den plante i forslår, jeg kan have kørende på en gang

på forhånd tak og håber i gider at bruge lidt tid på dette :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Vil stadig holde på at du skal gå enten Northern Ligth style, eller forsøge dig med nogle African Buzz :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at bruge google. Find en masse strain-lister og -reviews. Så finder du hurtigt ud af hvad der passer dig.
Selvfølgelig kan jeg anbefale nogle strains der passer ind i dit skab og eksempelvis er gode til SoG eller ScrOG, men det ville da være lidt dumt, da det ikke er sikkert du overhovedet gider ryge de strains. Find ud af hvad du selv vil, det er altså det nemmeste. Hvor mange planter du kan have kørende, kommer altså an på din valgte teknik.

Hvis du vil udnytte pladsen mest muligt, så gror du enten SoG, eller ScrOG. Og det er næsten ligegyldigt hvilke planter du så bruger.
Selvfølgelig er der nogle sorter der egner sig bedre til den ene teknik end den anden, især hvis du finder den korrekte phenotype. Men i bund og grund, så er det bare dit eget valg der gør sig gældende...

Så du skal da bare kigge efter sorter der har kort blomstringstid, har højt bud-to-leaf ratio og hvilken teknik de egner sig bedst til :-)

Northern Light er en rigtig god sort. Højt yield, meget hurtigt blomstring (ofte kun 7 uger), højt bud-to-leaf ratio og så er den perfekt til SoG. Men altså, jeg ville da kun vælge den hvis jeg var møgglad for indica. Men jo, det er en strain der er meget nem at gro, meget anerkendt verden over og så er den svær at dræbe. En god begynderstrain hvis man leder efter noget indica :-)
Ikke fordi den kun er egnet til begyndere, dog. Masser af erfarne gror den stadigvæk, fordi den er så lækker.

Men kig rundt omkring inden du låser dig fast til en bestemt strain.

Kig evt. på de her strains. De er både lækre, har højt bud-to-leaf ratio og så er de hurtigt blomstrende.
Nirvana - ICE, Northen Light x Big bud, Aurora Indica
T.H.Seeds - Chocolate Chunk

Medlem
Brugeravatar

tusind tak for dit svar :)
men der er en ting jeg tit har tænkt over, hvor høje bliver de ved sog? :)
synes ikke jeg har kunne finde noget info om det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Højden bestemmer du jo helt selv. Og det kommer igen også an på strain.

SoG går ud på at man gror en masse små planter. Dvs. kort veg-tid og så ellers blomstring. Men gennemsnitligt bliver en hybrid vel lige over en meters penge.

Medlem
Brugeravatar

det er jo perfekt, tusind tak :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]