Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 14:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, kan jeg plante Lowrider #2 (495 kr) i naturen i nordjylland? Ellers hvilke arter er ellers gode til udendørs guerilla grow??

hvilken måned skal jeg forspire dem i også? og er det bedst hvis de står i krukker ude i naturen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det kan du sagtens. Lowryder vokser færdig i løbet af 90 dage, uanset hvor meget eller hvor lidt lys den får, så du planter bare dem ud så snart der er frostfrit. Jeg plejer at gøre klar i slutningen af februar og putte frø i potterne først i marts. Men du får et meget lille udbytte pr plante, og selvom jeg ikke ved hvor mange frø du får for 495 kr, så synes jeg det lyder dyrt.

De kan fint gro i både krukker og direkte i jorden.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Er det så bedre at købe Lowrider som er produceret af et dansk firma og IKKE jointdoctor???? De koster kun 135 kr

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du ikke har nogen yderligere erfaring med planten, så ja, køb de billige. De dyre frø er først pengene værd, når du har flere års erfaringer og vil presse de sidste % ud af planten.

Måske skulle du også se på et par sorter, som ikke autoblomstrer. Hvis du dyrker begge dele får du noget tidlig røg først på sommeren og til efteråret kan du så høste de store planter.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Hvordan kan det være du vil plante lowryders hvis du allligevel skal dyrke udenfor?

Moderator
Brugeravatar

Kan ikke se hvorfor man vil dyrke lowryder i et indendørs setup (medmindre man vil have noget røg, imens de andre vegger).

Lowryder er imo. absolut en udendørsplante, den er lille (nem at skjule), bliver hurtigt færdig (ikke problem med mug og frost, hvis blot man timer det ordentligt), indendørs kan man typisk gøre det samme med de fleste sorter, hvis man giver dem en uge i vegge, eller bare sætter dem direkte i blomst. Og så er der åbent på alle hylder.

Junior medlem

Så jeg kan roligt købe en pose frø til 135 kr eller 2 poser?? Og så når vejret begynder at blive godt (April???) så smider jeg alle frøene i jord og så passe dem og self fjerne hanner.. ved i cirka hvad 1 udendørs lowrider der står fra (April??) til Juli giver.. hvis solen er fin og de får masser af sol men alligevel gror vildt.. ham der nordic grow tingens frø skulle vist være i orden til dansk natur?. Gider bare ikke en plante der skal have meget opmærksomhed og pasning.. hørte vist man kunne lægge hvidløg ved siden af planten så dyr ikke begynder at æde den..

Moderator
Brugeravatar

Ved lowryder vil det være mest fordelagtigt at plante dem, så de i deres korte levetid, får flest mulige soltimer, dvs. i Danmark f.eks. spirring i juni, og så høst engang i august. Eventuelt kan du plante halvdelen i april/maj, og resten i juni, så kan du høste to gange, så der er røg imens hold nummer to gror op. :)

Edit: og ja, alle lowrydere fungere ganske fint under danske forhold.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]