Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvor meget?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Hvor meget pot skal jeg bruge for at få en god klump tjald ud af det?
Jeg tænker lidt på at begynde at presse mit eget selv for at se resultatet, men hvor meget skal jeg bruge for at få en ordentlig portion ud af det?

- Og er det overhovedet økonomisk, eller bare en måde jeg fyrer flere penge af på ryger?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis du selv dyrker eller får det mega billigt kan det måske godt betale sig, eller ihvertfald være et hyggeligt projekt.. Men hvis du skal ud og købe potten, så kan det nok ikke svare sig, i forhold til, at købe en slasker fx...

Men ellers er der ikke nogen præcis mængde du får ud, af fx 100g pot - det varierer en del fra plante til plante... Men det er brøkdele vi snakker om.. Et frisk bud er, at du kan få 10g lækker røg, ud af 100g god dansk pot...

Medlem
Brugeravatar

Tak for det, jeg tænkte nok at der skulle en del til.
Det er jo trods alt ikke mange mennesker i dette land, der kan anskaffe sig 100 g pot
til 10 gram lækker ryger.
Så er det jo godt, man selv dyrker :)

Du skulle vel ikke kende nogen links til en opskrift på noget butter? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ikke lige umiddelbart, men budder skulle være lidt svært, at gå i krig med, uden de rigtige remedier - men vil da foreslå dig, at tjekke på dcf's side, ice-o-later (ice bags), butanudtræk og isopropylalkohol ud...

Medlem
Brugeravatar

Uhh!

Det skal jeg nok tjekke! Tak for hjælpen makker :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/ her er der nævnt lidt af hvert!

Jeg vil helt sikkert foreslå dig Gumby-metoden/ICE-metoden. Som HopIFjordeN skriver kan man som udgangspunkt regne med 1/10 af sit oprindelige materiales vægt i ren hash :)
Hvilket jo ikke er så dumt. Man kan trække omkring 3-5 gange på det samme materiale og stadig få betydelige mængder ud af hver omgang. Især 2. gang man trækker bliver man overrasket.

Men ja, det kommer helt an på kvaliteten af potten. Jeg vil også råde dig til at bruge det hjemmedyrkede. Vær i øvrigt obs på, at hvis du har meget planteaffald såsom kviste, blade, trim osv så er det en fantastisk ting at lave hash af!
Det er i hvert fald hvad jeg gør. Har man rigeligt med materiale, så kan man altså få noget seriøs hash ud af det. Kvaliteten er jo ikke værre da det er det præcis samme stof som sidder i topskuddene, bare en mindre koncentration af det...
Så giv den gas!

Kan klart anbefale at lave ICE med de smarte filterposer man kan købe - de er heller ikke så dyre igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det med planterester er i hvertfald korrekt. Jeg brugte ca 100 g planterester + nogle sideskud og jeg fik 2-3 g. Så hvis du bruger 100 g topskud + 100 g plante rester skal du nok få en god sjat hash.

Jeg har kun prøvet ICE metoden men den kan anbefales den er nem men tidskrævende. Men jo mere man putter i til at starte med jo mere er det tiden hver.

Medlem
Brugeravatar

Hvilke frø ville i anbefale til dyrkningen?
Og hvor lang tid skal jeg regne med at dyrke det udendørs?

Tak for de gode råd!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Marcusdee skrev:
Hvilke frø ville i anbefale til dyrkningen?
Og hvor lang tid skal jeg regne med at dyrke det udendørs?

Tak for de gode råd!

Jeg ved ikke noget om frø da mig og mine venner fik fra nogle vi kendte. Men tror vi startede i april eller maj og høstede i sidste måned.
Perioden kan vel variere meget efter sort og levevilkår men tror 1 halvt år er meget normalt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare sørg for at finde en strain der er tilpasset det danske klima eller som gror andre steder med lignende klima...
Det ville være surt at investere i en eksotisk sort blot for at finde ud af man bliver nød til at skrotte den, pga. klimaet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene at 10 gram ryger på 100 gram dansk pot er MEGET højt sat. Jeg vil skyde på en 3-5 g men det kommer jo lidt at på si/net og hvor meget grøntmateriale der kommer igennem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer jo helt an på strain... Men ja, 1/10 er i den høje ende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]