Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey! ^_^

Har kigget omkring på forummet den sidste uges tid, da en kammerat og jeg har tænkt os at have planter igen, på et lidt mere seriøst plan end de 10 skunk planter vi havde på altanen da vi var 13 :p Og dette er så min første post ^_^

Vi står nemlig i den situation at vi ingen anelse har om hvorfra vi skal skaffe frøene... Der er blevet hentydet til nogle frøbanke i andre tråde, men har ingen anelse om hvilke og dcf lader til at være nede... Jeg overvejede derfor om det ville være en god ide at bestille frø over nettet, og få dem tilsendt fra udlandet...

Men, kommer så til at tænke på at dette nok ikke er helt lovligt, eller hvad?

Er der nogen der har erfaringer med at få frø tilsendt fra udlandet?

Og er der nogen der ved hvorvidt det er ulovligt, og eventuelt hvad strafferammen lyder på, eller om man kan regne med at få et uanmeldt besøg fra politiet hvis frøene er blevet opdaget i tolden?

På forhånd tak!

Ps. Søgte efter lignende posts, da jeg gik ud fra der var blevet stillet lignende spørgsmål, men kunne umiddelbart ikke finde en tråd... Så undskyld hvis duplicate post ^_^

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
det er lovligt at købe frø, så der er ingen risiko i at købe fra udlandet og ja jeg har erfaringer med det

Junior medlem

Cool! Tak for det hurtige svar ^_^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
bare lige et par hurtige skud fra hoften.

Dragonhaze - nem at passe, flot vækst, dejlig røg.
Hawaiian skunk - ligeså nem at passe, bedre vækst, og mere markant røg

begge typer har jeg selv dyrket, og har været glad for den smule jeg har fået ud af det, med mine evner. :)

ellers foreslår jeg du selvfølgelig bare køber noget god røg igennem en ven, og beholder de frø der nu måtte være deri, og så forsøger dig med dem først.. erfaring kommer før alt andet.. ;)

men selvfølgelig er der de klassiske:
white widow.
big bud
northern ligth (rigtigt god nybegynder strain)

osv osv..

Held og lykke med projectet. og husk at fyr nogle billeder ind når det er kommet op at køre :)

Junior medlem

MaximumG skrev:
bare lige et par hurtige skud fra hoften.

Dragonhaze - nem at passe, flot vækst, dejlig røg.
Hawaiian skunk - ligeså nem at passe, bedre vækst, og mere markant røg

begge typer har jeg selv dyrket, og har været glad for den smule jeg har fået ud af det, med mine evner. :)

ellers foreslår jeg du selvfølgelig bare køber noget god røg igennem en ven, og beholder de frø der nu måtte være deri, og så forsøger dig med dem først.. erfaring kommer før alt andet.. ;)

men selvfølgelig er der de klassiske:
white widow.
big bud
northern ligth (rigtigt god nybegynder strain)

osv osv..

Held og lykke med projectet. og husk at fyr nogle billeder ind når det er kommet op at køre :)

Tak for tipsne ^_^

På lang sigt var planen at have et par moderplanter stående vi kunne tage stiklinger fra, og havde tænkt på noget i stil med white widow, amnesia haze og northern light, for at have noget forskellig røg alt afhængig af ens humør/situationen..

Men ja, først og fremmest skal vi have noget erfaring med hjemme dyrkning, så jeg tror valget falder på northern light, lyder som er et godt forslag ^_^

Og der skal nok komme en masse billeder, kommer helt sikkert til at stille hundrede af spørgsmål om "Ser planterne rigtige ud?! >_<" når man går og bekymrer sig for sin skunks ve og vel :p

Vi skal bygge et growhouse senere i dag og glæder mig som et lille barn med at komme igang xD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Lyder fedt! .. lig gerne billeder ind af selve processen i hvordan i bygger jeres gro-rum :) .. det ku der være mange der ville få nytte af (uanset hvor pro'f det ser ud)

Håber det blir lige så godt som det jeg selv lige har bygget :)

havde gang i noget skrivebords-ombygning for nogle måneder siden, men har nu fundet materialerne til det og har nu et hjemmelavet 60x60x160 og der står allerede 8 små frøplanter på 14 dage, som er nogle frø jeg har fået igennem noget vildt godt pot jeg fik af en ven. så det blir spændende. første gang jeg skal dyrke pot. må indrømme at jeg bedre kan lidt pot og at smagen er langt mere tiltalende for mig. men mine lunger er også ved at sprænge når jeg ryger god skunk, så det nok derfor ;)

Igen, held og lykke med det. og sørg nu for at i tænker på ventilation. husk. luft ud oppe, luft ind nede. ;)

Junior medlem

Kan kun tilslutte mig Maximums erfaringer mht dragon haze, god nem og billig.. Har 1 enkelt stående som er 3 uger i blomst, smider lige et billede ind af den.. Ellers er skunk#1 også en meget begyndervenlig strain..

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]