Der er altså på høje tid jeg skfter min gamle møgpc ud. (det tager evigheder at loade noget som helst op, især billeder??)
Sidespring.. nå..
Lydløs blæser?
2 ting larmer fra den, luften når den "pløjes" af vingen, og/eller kuglelejet/slidt bøsning??
Er viften i ubalance kan den sende vibrationer igenem hele skabet, og ja her, og som ved lejestøj virker ophænget i gummistropper/elastikker!
Med hensyn til de 2 andre har jeg engang lavet en "udstødning" af tykt paprør med noget tilskåret rookwool inden i.
Kort forklaret var det et kraftigt lige paprør, ca 60-70 cm langt, hvor der var en "fløjte" i, denne fløjte var lavet af isolering, rookwoll.
1. en måtte rookwool der er tyk nok til at fylde røret ud på langs. (20-30cm er nok til denne længde rør)
2. tilskæres så woolen får en cylinder form der passer i røret.
3. cylinderen skæres midt over på langs til to "halvmåner"
4. stumperne indsættes "oppe og nede" med en afstand fra hinanden der ca svarer til tykkelsen af cylinderen.
5. hver halvmåne fastgøres med to "sting" mellemkraftig ståltråd gennem paprøret.
Vi kapslede også hele blæseren ind i en lille kasse ( lavet af paptræ) med et tyndt lag rookwool indeni, hvor udgangshullet passede uden på røret. Selve kassen blev skruet i en tyk gummiplade, (en gammel stænklap fra en lastbil) som var "hængt" op i loftet, over/ved siden af lampen, med fire lange skruer der kun var skruet halvt i så gummiet ikke rørte loftet selv. (elastikken) Samlingen mellem hul/rør, og rør/skab var en klat silikone. Røret var også hængt op i gummistropper (presseningsstropper til en trailer, men det fandt vi unødvendigt med så kort et rør.
Det fik min kammerats skab til at holde helt kæft og der slap intet lys ind.
PS. Vi fandt det hele på genbrugspladsen. Og, en rulle selvklæbende tætnings gummiliste og en 10krones hobby kniv koster ikke mange basører i et byggemarked. Og bingo så dit skab perfekt lystæt.