Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 02:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psy.

jeg ville bare lige høre hvordan i trimmer jeres høst. Jeg har hørt at man kan få allemulige smarte værktøjer til det, men jeg ved bare ikke hvilke og hvor man får fat i dem henne? jeg kender godt metoden med saksen, men det er ret besværlig efter min mening :shock:
Og så ville jeg også lige høre hvor meget man skal trimme af planten fx om man bare skal tage alle de store blade eller om man også skal tage alle de helt små inde ved topskudende.

Jeg har 3 planter som jeg vil gå ud og høste når det kommer et fornuftigt svar, så håber at der er nogen der kan hjælpe mig snart med et godt trick i ærmet, ellers må jeg jo bare i gang med saksen:D
På forhånd tak hilsen Simohejr 8)
ps jeg poster nogle billeder når jeg er færdig :P

Senest rettet af Herminator 17 feb 2010 22:53, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De gange jeg har trimmet, var det med saks. Et rigtig hårdt arbejde :) Det hjælper at sidde med en udfoldet avis i skødet plus halvt inde på bordet. Det skåner ryggen gevaldigt.

Hvor meget er en smagssag og ultimativt et spørgsmål om balance. For det første skal du kigge på din plante under stærkt lys og/eller under lup. Du kan nemt se trichomerne (harpikskritlerne med THC i). Ideelt klipper du dækbladene af samt spidserne af småbladene. Det er uundgåeligt, at du kommer til at klippe lidt THC-holdige blade af, hvis du ynder at trimme din plante rimelig tæt. Tænk også over at alt for tæt et trim nok ender med at beskadige dine trichomer fordi du møver rundt i topskuddet med dine fingre for at komme til de små blade.

Trimmet gemmer du simpelthen: du tørrer det på en avis og putter det i en pose eller krukke. Du kan sagtens lavet potchai, hash eller hampesmør ud af trimmet - jeg har selv været overrasket over sådan noget trim-hash.

Nåja, og så er en lille glæde ved saksen den scissor-hash, du kan skrabe af og ryge umiddelbart efter :) Og kan du ikke trimme 3 planter, så mangler du vist lidt motivation :P

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret :)
Det var også noget i den stil jeg regnede med at gøre, og så tror jeg, jeg vil lave nol med gas at trimmet for der ikke går så meget til spilde, og så er det jo nemt :) Men motivationen er nok glippet lidt fordi jeg stod udenfor i frostvejr i flere timer og trimmede sidste år og var nærmest helt mast flere dage efter den gang :) men det skal nok gå den her gang, og så lige med lidt stemnings musik det hjælper også en hel det :P
men hvis der er nogen der stadig har nogle små tricks i ærmet så vil jeg også gerne høre dem :D

Moderator
Brugeravatar

Trimning er da noget af det hyggeligste, sæt lidt god musik på, rul en joint og fat i saksen, hvis 3 planter er for meget til dig, så inviter en ven over og hjælpe dig.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg starter med 1 plante :) Men de venner jeg plejer at være sammen om sådan noget med er desvære på efterskoler og en på ferie, så det må blive en anden gang, og lige så med jointen for det hele sker hjemme ved min far og han er nok ikke så meget for det med joints i hverdagene :(
jeg smækker lige nogle billeder op om nogle timer :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
simoher skrev:
Tak for svaret :)
Det var også noget i den stil jeg regnede med at gøre, og så tror jeg, jeg vil lave nol med gas at trimmet for der ikke går så meget til spilde, og så er det jo nemt :) Men motivationen er nok glippet lidt fordi jeg stod udenfor i frostvejr i flere timer og trimmede sidste år og var nærmest helt mast flere dage efter den gang :) men det skal nok gå den her gang, og så lige med lidt stemnings musik det hjælper også en hel det :P
men hvis der er nogen der stadig har nogle små tricks i ærmet så vil jeg også gerne høre dem :D

Brug IsoPropanylAlkohol, gas er noget hø, der er så vidt jeg ved alt muligt lort med som ikke fordamper og derved ender i nolen som du jo skal indtage. Bvadr.

Medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Brug IsoPropanylAlkohol, gas er noget hø, der er så vidt jeg ved alt muligt lort med som ikke fordamper og derved ender i nolen som du jo skal indtage. Bvadr.

jeg har også læst en del på det også vidt jeg husker så var der nogen der skrev at der netop ikke var alt muligt lort der ikke fordampede og at det giver den reneste smag, men det skal jeg jo selvfølgelig ikke kunne sige :) men en anden af fordelene er jo også at det kun trækker THC'en ud af planterne og at man kan give det lige så lang tid man vil uden at det trækker alle de ting fra planten som vi ikke vil have ud i vores nol. men det er jo en kæmpe diskussion :shock:
Men er du sikke? for jeg gider heller ikke have alt muligt lort i korpen som du siger :)
og i har ret med hensyn til at det bør være en hold sport når der skal trimmes :D

Moderator
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med gas-nol, køb noget der står "refined" på eller lign. og test evt. gassen på en glasplade (sæt tuden imod gaspladen og tryk ind), og så se om der skulle være noget der ikke fordamper. Man kan dog ikke give den så langt tid man vil, jo længere man trækker, jo flere urenheder vil komme med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men man kan trods alt trække en hel del længere på gas, end på isopropylalkohol. De gange jeg har prøvet med iso, har jeg max trukket 10-15 sekunder. Så man skal altså være lidt fiks på fingrene, for ikke at få noget urent nol.
Jeg foretrækker personligt gas. Køber bare den blå fra Tiger. Extra+ - Ultra Refined. Den er ganske super til formålet!

Medlem
Brugeravatar

så kommer der endelig lidt billeder og uploader nogle flere inde i "vis din hamp" når jeg får taget mig sammen :)

Billede

Billede

Billede

Billede
her har jeg trimmet 1 plante.
Jeg venter med de andre for de kan godt tåle at få lidt mere tid, hvilket den her egentligt også kunne :)

Billede
Og så lige hashen der sad på saksen efter jeg var færdig, der er nok kun 0,25-0,40 g, men lidt er jo bedre end ingenting. Og der kommer jo mere :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Nice.
Når jeg trimmer så starter jeg med at vende skudet i vejret, så jeg ser det nede fra. Derfra er det meget nemmere at se og klippe stilkene af. Når jeg lige har taget de værste vender jeg det om igen og klipper brutalt og ukærligt igennem som en eller anden frisør der laver sommerklip. Jeg trimmer dem ikke helt tæt, men ihvertfald ind til der hvor man kan se tricomes med det blotte øje, og ikke længere :)

Medlem
Brugeravatar

Så fik mig og min ven høstet, trimmet og lavet gas nol af ca. halvdelen af trimmet fra sidst som var tørt :D smider lige nogle flere billeder op når jeg får tid :P

Junior medlem

lyder godt :) hvor meget nol fik du ca. ud af det trim der?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]