Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 02:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle,
I mit seneste grow startede jeg med omkr 14-15 planter men er nu nede på 7 pga der var en del hanner, specielt blandt mine Litzi Skunk.
Jeg overvejer nu fremover kun at købe "hun" frø selvom de er en del dyrere. Er der nogen af jer andre Fellow Growers som har det på samme måde?
Det er sgu' surt at spilde en del uger blot for at finde ud af, at man har hanner.

:peace:

Junior medlem

Hehe har det på samme måde, har 9 store planter hvor halvdele snart skal vise sig at være hanner.. Pisse nedern af have brugt tid, lys og penge på dem..

Moderator
Brugeravatar

Jeg havde det på samme måde sidste år, plantet 12 planter, 2 stks blev færdige hunplanter. Men resulterede i at jeg købte feminized Laughing buddha i år, som jeg fik dræbt 3 af, takket være jiffy potter som tørre helt og hurtigt ud i en varm vindueskarm (Første og sidste gang med jiffypots, DAMN), og så viste én af de overlevne at blive en han, så det var bare kanon. Udendørs vil jeg dog stadige fortsat bruge almindelige frø, men når jeg skal have gang i noget HPS gøgl, bliver det helt sikkert feminized.

Dedikeret medlem

slayerkimo skrev:
Hej alle,
I mit seneste grow startede jeg med omkr 14-15 planter men er nu nede på 7 pga der var en del hanner, specielt blandt mine Litzi Skunk.
Jeg overvejer nu fremover kun at købe "hun" frø selvom de er en del dyrere. Er der nogen af jer andre Fellow Growers som har det på samme måde?
Det er sgu' surt at spilde en del uger blot for at finde ud af, at man har hanner.

:peace:

De fleste køber feminiserede frø for at være sikre på, deres moderplante er en hun :). De seriøse dyrkere planter så feks 10 femi-frø, lader dem vegge noget tid og ser hvilken de synes ser bedst ud, eller feks har en lilla farve hvis det er dét de går efter. :)

Men selvfølgelig, det kan sagtens lade sig gøre bare at plante femi-frø på den måde du beskriver :) Det er bare lidt dyrere, kan man sige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Er der egentlig nogen der ved om det er muligt at lave sine egne femi-frø?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan efter sigende bruge en bananskræl.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]