Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hej...

Jeg skal på min skole lave en opgave hvori der skal indgå et dyrkningsforløb (GANT-Kort) der viser hvornår de forskellige faser af produktionen udføres....

Så har jeg været så heldig at få lov at skrive om hamp, hvis det vel og mærke var medicinsk hampeproduktion...

Hvis der er nogen der har noget viden om dyrkning af medicinsk hamp så skriv endelig!!
Hvordan adskiller et produktionsforløb af med. hamp sig fra alm. hamp?
Hvad for et produkt vil man gerne have mht cannaboider/thcindhold?
Sorter?

Har selv både søgt her og googlet emnet men har dog kun fundet alverdens journalistpladder om div. lovgivninger, syns det er pissesvært at finde faglig info!!

På forhånd tak for hjælpen!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
tror det meste medicinske hamp er syntetisk.....?

Men industriel hamp er en anden sag....! Du kan søge tilladelse her i landet til at dyrke industriel hamp...

Tjek evt dette forum http://www.dcfonline.dk/

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Først og fremmest tak til HopIFjorden for at minde mig om at der findes et fremragende dansk cannabis forum... Det havde jeg helt glemt og så psy som min eneste kilde til info... sleeeeeemmer dreng!!

Har postet denne lidt mere grundige såkaldte disposition til min opgave på dcf men da der er kommet mere gods på tænkte jeg at jeg ville give det en chance til herinde....

Jeg har sat mig for at lave en opgave (mundtlig) om dyrkning af medicinsk cannabis, opgaven skal indeholde en beskrivelse af forløbet fra frø til høst(gant-kort), min ide er at tage udgangspunkt i cf-guiden og så selvfølgelig supplere...
Det der skal lægges mest vægt på er forløbet, altså hvornår man gør dit og hvornår man gør dat...
Det færdige produkt skal være noget smertestillende/lindrende
Det skal ikke være et rygbart produkt men noget der kan proppes på piller/gelatine eller hvad der nu er hensigtsmæssigt!

Er der forskel på dyrkningen mht. om det skal ryges eller andet???

Jeg kunne forestille mig at indendørs/drivhus var at foretrække da man har bedre kontrol... evt hydrophonisk - hvilken metode er bedst hvis man nu skal have en stor produktion på borde i drivhus eb/flo, bubbling. etc.

Brainstorm:
Hvordan adskiller et med. forløb sig fra et smoke forløb(cf-guide)?

Hvad skal man sigte efter mht. til indholdet i planten og hvordan styrer man dette?

Valg af gødning, hvorfor?

Hvilken sort, hvorfor?

Hvordan produceres det billigst uden man slækker på kvalitet?

er en hurtig fremdrift at foretrække mht. pris eller ændrer dette på den kemiske sammen sætning i planten?
Hvilken kemi ønsker man egentlig og hvordan kan den reguleres - vha gødning, lys eller andet?

Bruger man hele planten eller kun buds?
Kommer vel an på om det skal ryges eller...?

Hvis i har links til relevant info så fyr den af!
Håber meget der er nogen der kan hjælpe, det vil gøre mig ovenud lykkelig da jeg har store forventninger til resultatet!

Jeg vil selvfølgelig offentliggøre det færdige resultat her i tråden så i alle kan (forhåbentlig) drage nytte af den info jeg får samlet!

Go vind folkens!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
medicinsk MJ er Weed med meget høj thc indhold hvad de præcise krag er ved jeg ikke men her link , håber du kan bruge det

http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_marijuana

M.v.h

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Ja, medicinsk røg er typisk kraftig, indicadomineret skunk, eks. White Widow.
Det er i hvert fald kendt, at især denne type plante bruges meget i sådanne sammenhænge. Lovligt eller ej.
Jeg tror den smertelindrende og afspændende virkning er kraftigere i denne type plante end den er i en sativa, hvorfor den måske er velegnet mod sclerose og hvad den ellers bruges mod.

Titel:
Med MJ strains er bare et lable man sætter på dem, hvis folk syndes de har en go med virkning. Da der er en laaaaang liste på sidst jeg så en opdateret version, var der 127 registreret sygdome og lidelser som det har den ene eller anden positive effect. Det er ikke altid der er en medicin der gør dig rask, men som kan få dig til at leve bedre uden eks smerter eller kvalme.

Så Medicinsk Cannabis er hvad som helst, hvis du syndes en sort er god imod din lidelse kan man frit fra leveren kalde det MED MJ. Det stammer primært fra MED cluber i Californien og andre steder, hvor de tester og finde potente sorter og tjener en ekstra skilding på at det er en "MED" strain. Avlere kan sælge deres frø lidt højere hvis der står MED MJ på dem, så en del af det er desvære også bare en penge maskine. Men fortrinvis er det testede cloner, der så bliver tildelt navnet af MED users.

Der findes også massere af med strains der er milde euforiske, men stadig har stor eks. smertestilende effect. Det er ikke alle der nyder at være smasket ud af en indica og som måske ikke kan udføre deres arbejde eller passe deres børn og fammilie. Når de går rundt dopet i en WW rus, med øjenlågne ned omkring knæene.

MVH
Piercer

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Citat:
Der findes også massere af med strains der er milde euforiske, men stadig har stor eks. smertestilende effect. Det er ikke alle der nyder at være smasket ud af en indica og som måske ikke kan udføre deres arbejde eller passe deres børn og fammilie. Når de går rundt dopet i en WW rus, med øjenlågne ned omkring knæene.

Nej, du har nok ret... Har bare ofte set og hørt om lige netop denne sort og andre lignende i forbindelse med medicinsk cannbis. Men ja, hvis definitionen af "medicinsk" er så uklar og op til én selv, er der jo reelt ingen rettesnor for hvad der er medicinsk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nematoden skrev:
Hvis der er nogen der har noget viden om dyrkning af medicinsk hamp så skriv endelig!!
Hvordan adskiller et produktionsforløb af med. hamp sig fra alm. hamp?
Hvad for et produkt vil man gerne have mht cannaboider/thcindhold?
Sorter?

Medicinsk hamp er (ud over Marinol/Sativex) rimelig meget kvaksalveri sådan rent teknisk, og dybest set er "medicinske marijuana patienter" blot dem, der har fået lov til at besidde små mængder af cannabis for at pleje deres sygdom. Det er ikke så skide kontrolleret, og flere MJ patienter bruger deres licens til at dyrke selv. Nogle steder i Californien dyrkes den "medicinske marijuana" udendørs.

Ideelt burde det være kontrolleret meget mere, således at produktet bliver 100% forudsigeligt og standardiseret - gerne opdelt efter specifikke sorter, som man ideelt set havde bevist bestemte virkninger af. Samtidig burde der være en streng kvalitetskontrol, som sikrede produktet mod diverse urenheder som mug, skadedyr, pesticider og andre sære substanser. Kvalitetskontrol burde også ideelt sikre at sorten bliver høstet "rettidigt" - altså så de indbyrdes forhold af cannabinoider er ens fra høst til høst.

Som patient er det ikke så fedt at stå med et produkt, der kan svinge mellem f.eks. 2% og 45%. Især ikke hvis man forsøger at passe en hverdag med kæreste, arbejde, børn og bilkørsel.

Så hvad angår din opgave, er der ikke en klappet og klar beskrivelse af hvad Medical MJ er, men til gengæld kunne du måske vinkle den til at beskrive en køreplan for, hvordan idealet er. Altså kan du relatere de mange vigtige ting i cannabisproduktionen til konsistensen af det endelige produkt og lave nogen anbefalinger?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tjek denne artikel i Illustreret Videnskab ud: http://psyhosting.info/xp3rt/spandmand/ ... illvid.htm
-Spændende læsning!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]