Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg er i år kommet til at plante nogle frø som jeg høstede fra en herma plante sidste år, og nogle få af planterne er muligvis ikke herma, men desværre også ret små i størrelsen.
Kan jeg godt få et nogenlunde herma-frit strain, hvis jeg bestøver en af de her små planter med pollen fra en ikke herma, eller vil den stadig bære noget herma med sig fra sin moder sidste år, og bliver den lille størrelse også ført videre?
Det er den eneste måde jeg kan redde min sort, den må helst ikke uddø...

Og så vil jeg høre hvordan det er med de her herma planter, mht. thc niveau? De har krystallerne og de lugter fint nok. Jeg har bare hørt noget med at de giver dårlig røg?

Og et andet spørgsmål: når man gør det der med at tage pollen fra en plante ved at ryste en gren i en pose, og sætte posen på en moderplante gren, skal man så bare lige lade moderplanten lugte til pollen, eller skal posen med pollen sidde et døgn eller hvordan er det? Og hvordan sikre man sig at pollen ikke bliver fanget af alle de andre skud?

Håber nogen kan hjælpe mig, og min ellers rigtig dejlige danske pot sort.

Moderator
Brugeravatar

Mht. herma, er der en ret stor sansynlighed for at de vil føre sine gener videre, så de næste også bliver hermaer. Jeg synes du skal være meget opsat på at vidrefører sorten, for at blande herma gener ind generne, det er sjællent et godt valg. Har du ikke nogen som helst hunplanter fra den sort?

Hermaer har jo både han og hun blomster, og bruger derfor en masse energi på det, desuden bestøver den sig selv med næsten 100 % sansynlighed, og ellers gør de andre. Det medvirker til at planten ikke har meget energi tilbage til producere cannaboider, og det er det vi ønsker. Ud over det, tror jeg nok du skal blive skæv af at ryge nok af det.

Bare tag en pose med pollen så den er stor nok til at komme udenom buddet, og så bind en sløjfe dernede rundt om pose og gren, ryst posen, og lad den sidde derpå natten over, hvis ikke det er nok, så gør det næste nat, men den burde have fanget pollenen, det er dét støvfangerne/pistillerne er til for.

Medlem
Brugeravatar

Tak.

Medlem
Brugeravatar

Kan man godt bestøve 2 forskellige grene på hun-planten, med forskelligt pollen og lave forskellige krydsninger på samme hun-plante?
Er der et tidspunkt i blomstringen hvor det er bedst at bestøve hunnen? (Selvfølgelig ikke til sidst i blomstringen, men gør det noget den måske er 1 måned inde i blomstringen?)

Medlem

Rasta Drengen skrev:
Kan man godt bestøve 2 forskellige grene på hun-planten, med forskelligt pollen og lave forskellige krydsninger på samme hun-plante?
Er der et tidspunkt i blomstringen hvor det er bedst at bestøve hunnen? (Selvfølgelig ikke til sidst i blomstringen, men gør det noget den måske er 1 måned inde i blomstringen?)

Jeg vil tro det er muligt, men pollen er så micro at det er svært at vide hvor de flyver hen.
Men udmidlbart ja.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]