Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Det så her vi smider forslag til setups som er brugbare (læs: funktionelt) for ca. 3000kr eller derunder.

Jeg har kigget lidt omkring og har fundet et nogenlunde tilbud (syntes jeg) på noget som jeg vil kalde iorden udstyr og som ikke er for den vildt erfarne grower.

--------------------------------------------------------------------------------------
Her er mit forslag:

Som grotelt syntes jeg selv at 1x1 meter virker nogenlunde som en god størrelsesorden at komme igang med, men så også fordi man jo gerne vil have høje planter er jeg gået efter noget som også er okay i højden.

Det jeg har kigget på er i dimensionerne: 100x100x180 (L,B,H) og koster 760,50kr + porto og så det endda beklædt med mylar og er ca 95% reflectiv, plus der er 3x17cm Ø indgange(huller) til indsugning, udsugning og ledninger.

Som lys har jeg valgt noget som ikke var alt for besværligt, men som samtidigt ikke er helt oppe i den dyre ende, hvad angår her og nu omkostninger, men som i det lange løb måske er lidt mere sparsomt på elregningen, alt efter hvad ens behov nu er.

Den som jeg har kigget på er en 400w Sunmaster Duelspectrum (58.000 lumens), som altså er god til både vegetativ og blomstringsfase, og dertil følger en nubret reflector i målene 47x40x11 og medhørende ballast for kun 760,50kr + porto

Vi skal selvfølgelig bruge en blæser til at holde vores planter sunde, og bare for en sikkerheds skyld, så har jeg valgt en som kan instilles i 3 forskellige hastigheder efter behov, og den kan klare helt op til 740 m3/t - den kan erhverves for så lidt som 250kr + porto
(honeywell HT 800E)

så kommer vi til ventilationen:
vi har et telt på 1x1x1.80 meter, som giver os et m3 på godt 1.80. For at hamp trives bedst har man fundet frem til at luften skal skiftes ca 2-4 gange i minuttet, og derfor ganger vi op med henholdsvis 120 eller 240.

1.80 (for optimal udnyttelse af potentialet i planterne) x 240 = 432cm3 dvs. vores kulfilter skal være deromkring. Og derfor har jeg fundet et tilbud på følgende:
Kulfilter som rummer 420m3/t som har en udgang på 150mm Ø + en tilsvarende systemair udsugningsmotor og som kun vejer 3.27kg for 1100DKK + porto og så får vi altså maximal udskiftning af luften + optimal sikkerhed for vores omgivelser.

Så skal vi også lige have noget 150mm Ø aluminiumslange til at lede luften ud fra grorummet med, og derfor køber vi 10meter for 118,50DKK + porto

Altså ialt ender vi så op på en pris der hedder:

Grotelt med mylar = 760,50kr
lys + reflector (400w) + ballast = 760,50kr
blæser til planter = 250.00kr
Kulfilter + slange + motor = 1218,50kr
------------------------------------------------
= 2989,50kr + porto

(opdateret)

i sit 1x1x1.8 grotelt kan man så stille forskellige typer potter, men jeg har leget lidt med regnemaskinen, og fundet et par løsninger:

(1)
Man kan sætte 100x0.69Ltrs (10x10x11) potter i rækker af 10x10 og kan købes for 300kr + porto

(2)
man kan sætte 25x11Ltrs potter (19x19x26) i rækker på 5x5 og kan få's til 375kr + porto

(3) man kan sætte 36x3.6Ltrs potter (15x15x20) på rækker af 6x6 og så have lidt plads imellem planterne. kan erhverves for 252kr + porto

Senest rettet af MaximumG 27 aug 2009 18:38, rettet i alt 4 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Blæseren kan du spare ca 150 kroner på - honeywell er sgu ikke så godt igen - har set den i funktion - endda i butikken hvor jeg overvejede at købe den - men hey - min 100 kroners biltema er sgu ligeså god.

Groteltet kan der spares en del på ved at bygge det ud af lægter og spånplade + det er mere stabilt - har set et grotelt - jeg er heller ikke imponeret på den konto - mylar er billigere at købe selv - tror du kan spare en 3-400 kroner her.

Lyset er ok, men kan nu opgraderes til en 600w måske endda to pærer hvis man kigger lidt rundt.

Har ikke nogen kommentar til kulfiltret...

du mener 1.8 m3 og ikke cm3 i din udregning ikke?

Så mangler du bare at skrive potter og diverse sager på - men ellers ser det jo fint ud...

Downsiden ved at bygge selv er at man skal have værktøjet - men det jo ikke unormalt at have diverse liggende - eller er det...

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er det ikke for at være en tvær banan der vil stikke en kæp i hjulet for dig, men har du ikke bare sammensat et billigt set gennem det link jeg stak dig?
For så er det da nemmere bare at vælge et af deres komplette kits der indeholder alt...

Og hvis du vil skrive en guide, så gør det da ordentligt. Vi må ikke bruge forhandlerlinks og lignende herinde, så en prisguide giver ikke den store mening. Det hjælper jo ingen at fortælle hvor billigt man kan få det, hvis man samtidig ikke må vise hvor det er.
Desuden har du glemt ting som værktøj, potter, gromedie(r), gødning, adaptre (de har ikke samme stiktype i UK som i DK), måleapparater og ikke mindst: Nogle frø.
Det er alle ting man altså ikke kan undvære, lige meget hvor billigt man vil lave sit grow - det løber altså hurtigt op i 1000,- yderligere.
Tag oven i det, at er noget af skidtet ødelagt under transport eller lignende, så skal det altså helt til England igen, for at blive byttet eller repareret. Det kan hurtigt gøre ondt i pengepungen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Blæseren kan du spare ca 150 kroner på - honeywell er sgu ikke så godt igen - har set den i funktion - endda i butikken hvor jeg overvejede at købe den - men hey - min 100 kroners biltema er sgu ligeså god.

Groteltet kan der spares en del på ved at bygge det ud af lægter og spånplade + det er mere stabilt - har set et grotelt - jeg er heller ikke imponeret på den konto - mylar er billigere at købe selv - tror du kan spare en 3-400 kroner her.

Lyset er ok, men kan nu opgraderes til en 600w måske endda to pærer hvis man kigger lidt rundt.

Har ikke nogen kommentar til kulfiltret...

du mener 1.8 m3 og ikke cm3 i din udregning ikke?

Så mangler du bare at skrive potter og diverse sager på - men ellers ser det jo fint ud...

Downsiden ved at bygge selv er at man skal have værktøjet - men det jo ikke unormalt at have diverse liggende - eller er det...

PLUR

Hvordan kan det være at hver gang jeg opretter en tråd, så det ligesom om du ikke rigtigt læser teksten?

hvad er det du ikke forstår i at skrive forslag ned, som folk kan bruge til noget, istedetfor bare at slynge en masse negativt lort ud? .. tråden er ment til forslag.. som koster omkring 3000kr.. hvorfor skriver du så ikke et forslag ned, med priser osv.. så vi har andre har noget at bruge til noget brugbart, istedetfor hvad du lige syntes der skulle ændres ved mit?

hvis du har et forslag så skriv det ned.. det er det tråden er til for ;) .. vi andre ku godt bruge noget at reflektere os i, stedetfor bare at høre om hvor du har sparet og hvad du har lavet.

Det ment som en guide til hvad ting ca koster hvis man kigger lidt rundt på nettet..

en slags - hvis du ville, så kunne du dyrke om 3 dage når posten har været her - tråd ..

ikke at dine kommentarer ikke er værdsat, jeg syntes bare at du er for hurtigt til at skrive en gang juks, istedetfor egentligt at komme med konstruktivt.. men måske er det bare mig?

Jeg vil hvertal hellere høre DIN ide, istedetfor at høre hvad du ikk kan lide ved min ide..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nej jeg slyngede ikke noget negativt lort ud, men hvis du gerne vil analysere - hvorfor skriver du så hver evige eneste gang du skriver - på en måde så det fremstår at du har forstand på hvad du snakker om? eller nogen reel erfaring i at komme med noget funktionelt - har du selv det der til at stå? Kan du sige 100% god for det? kan du ikke tåle positiv kritik? Kom kun med nogle ændringer aka forbedringer og kommentarer - hvis jeg havde været negativ... havde det lydt lidt hen af... NOOOOOOOOOOB FUCKING NOOOOOOOOOOOOOB drop da de der færdigkøbte pisløsninger og få lidt erfaring og jord under neglene selv, du gør fandme ikke andet end at jabbe op som om du ved fucking alt om dyrkning, men du ved jo faktisk ikke en fucking fis, men alligevel så skal jeg fandme finde mig i at se på dit lort hver evige eneste gang jeg logger ind og beherske mig fordi du simpelthen har kunne UTFSE ved SAMTLIGE AF DINE SPØRGSMÅL - men jeg er så flink at spilde min tid på at hjælpe dig....... Se det var negativt - eller er det bare mig.

Mit forslag er

Køb nogle lægter - spånplade - byg 160*160*200 cm - køb 600w pære med ballast og reflektor - køb kulfilter - køb potter - køb vandkander - køb mylar - køb byggeplast - køb ventilator... KIG I FUCKING DCF's hamp bibel, hvor svært kan det være. køb de ting der står der - byg dig et fucking skab og så det det - altså hvor svært kan det være - UTFSE.

Byg skidtet sæt det til strøm - spir nogle frø - plant spirene og vent på din høst.

Kan gøres ULTRA meget billigere end at købe alt det der færdigpis - handel eventuel ventilations motorere med et vvs firma og få dem brugte eller billigere end i butikkerne - endnu bedre - brug indersiden af hovedet - stop med at falde over alle growshopsenes pengefælder aka lette løsninger - det holder ikke - det noget pis - medmindre man har mange penge - så det bare at lege løs - men det bare min mening og en anden gang maximumG så lad være med at kalde det jeg siger negativt - kan ikke gøre for du laver nogle topics hvor du ikke helt havde fået hovedet ud af røven inden du trykkede udfør...

PLUR

og chill da lige lidt ned.

Hvis du er så vild med HAMP så brug DCF - ja fandme en god ide - kan alle noobsene ikke blive smidt ind på DCF så kan de læres op der og så komme tilbage til børnehaven når de kan finde ud af dyrke - bare sådan lidt - ville sgu da være meget lettere og der sidder også mange flere mennesker derinde der har forstand på det end her... afsted med jer små grønne noobs - ind og læs DCF's guide - brug deres forum og kom så her og vis de fede experimenter og seje planter istedet for nooooob nooooob pis

og alt det negative er bare for sjov - men det altså sådan jeg er når jeg er negativ

Senest rettet af Freakaling 27 aug 2009 19:10, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

okay.. det her gider jeg da ikk spilde tid på.. det da for latterligt at man ikke kan lave noget på et forum, uden der en idiot der skal gå ind og påpege alle ens fejl og mangler, istedetfor at prøve at hjælpe lidt til med at få gjordt noget information tilgængelig for andre, ( SOM JO ER DET ET FORUM GÅR UD PÅ) ..

Har man spørgsmål og noget af overstående, kan man sende en PM til mig, så skriver jeg gerne links ned til forhandlere.. :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LOL et forum går også ud på at læse dit "biiiip censur for ikke at lyde negatif" LOL

Har du læst i starten af dette forum - tonen kan godt være lidt hård - jeg er ikke negativ - min tone er bare hård - hvis du ikke kan klare en hård tone - skal du fandme holde dig til rygermiljøet og væk fra narkomiljøet..... bare et godt råd der....

PLUR

og for at det PLUR ikke skal være malplaceret - så kan jeg og alle andre ikke gøre for at de snakker som de gør - vi kan gøre noget for at lyde lidt bedre - men man snakker nu engang som der man kommer fra - nogle mennesker herinde fra kommer nok fra nogle lidt hærgede steder hvor tonen generelt har været hård - det smitter af og well, det tager tid, hvis det overhovedet er muligt, at lave sin måde at tale på helt om.... så sorry hvis jeg lyder negativ nogle gange - det er jeg ikke - retter dig bare - det skal du kunne klare.

Og tror ikke du skal begynde at skrive links til nogle forhandlere over PM - det er ban-grund - så ved du det - det her sted er ikke til anskaffelse af WHATEVER - det er til at diskutere på - hvor du får dine ting fra er din helt egen hovedpine..... FAT DET FOR HELVEDE DA.... og det sidste der var lidt negativt ment og ikke kun til dig - mange nye tror fandme det her er portalen til "link til sidste nye mephedron forhandler" fuck nu af med de links der. Læs reglerne for helvede....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
så sorry hvis jeg lyder negativ nogle gange - det er jeg ikke - retter dig bare - det skal du kunne klare.

Jeg forsøger egentligt bare at gøre noget information tilgængelig og glæde mig sammen med andre over de uanede muligheder man har..

jeg er slet ikke interreseret i at høre på at alle dine kommentarer egentligt.. for så vidt jeg ved.. så dyrker du jo slet ikk selv lige nu, vel..

at man har en ide og en lyst til at dele den, er ikke ensbetydet med at en hjernedød spasser ABSOLUT SKAL ind og skrive i tråden.. du ku vælge at holde kæft.. hvis det alligevel er så hjernedødt som du siger..

bare fordi du ikke kan lide ideen er ikke ensbetydet med at andre ikke skal have lov at gøre sig sine erfaringer og dele dem med andre, uden at sku høre på dit evige lort om hvad vi gør forkert, og hvad DU ku gøre bedre..

hvis vi vil have dine totalt dominernde fucked up måde at hjælpe på, så jeg sikker på at vi nok skal række hånden op..

det ligsom om du kommer ind på forummet.. ser tråden.. skimter det igennem.. og så lukker en masse klavoiant lort ud om alt muligt, som faktisk i den sidste ende slet ikke var det tråden handlede om, eller var meningen den skulle handle om..

men altså.. gider slet ikk føre den samtale her videre, for du skal nok formå at fucke den endnu mere op.. helt af dig selv.. :) .. såå.. have fun on a empty forum..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skal nok blive rigtig dygtig og rigtig respekteret med den holdning der - du vil altså ikke spare penge - du vil altså ikke lære noget - eller jo det vil du godt - hvis læren giver dig ble på og vugger dig fordi den hårde verden den kan MAXIMUMGEE da gangsta kid sgu ikk klare mand - moar han driller. og du ikk nogen ufo knægt - slet ikke.

og bare for at være rigtig grammaspade--- så heddet det on an empty forum - da empty starter med en vokal skal det an istedet for A - det er ikke så svært.

Ikke kan lide ideen - jeg har set grotelte i funktion - jeg fandme ikke imponeret - jeg har set folk gøre mere med mindre udstyr - så måske er det min erfaring der taler her og ikke bare en IDE jeg har - ligesom dig - du har nemlig KUN IDEER - jeg prøver bare på at stoppe dig i de dårlige af dem eller rettere - du må sgu godt gøre det - men håber så at jeg kan stoppe nogle andre i at følge i samme spor...

Det eneste der rigtig virker er et hydrosystem - det koster omkring 2000 - så er du up and running - så skal du lige have et kulfilter så vi lidt over de 3K - men ikke på 4K. Der var min ide - den virker - 1000gange bedre end noget pis du kan stille op med... Men ville da ikke bare vælte ind med samtlige muligheder - vil hellere rette på andre folks ideer - jeg gider godt hjælpe - men gider sgu da ikke servere en løsning til jer - i den sidste ende er det jeres egen hovedpine og i den sidste ende må jeg selv bestemme hvad jeg skriver hvor i dette forum.
Free to speak my mind anywhere.

Og du har ret - jeg dyrker ikke for tiden - fordi jeg havde panserne rendende over det hele med hunde og jeg ved ikke hvad, men hvor er det et argument henne af? Lige der blev du sgu da for dum at høre på - hvis det var jeg var dum nok til det ikke - så tog det mig ca 2 timer fra nu af - så stod der et fuldt funktionelt skab med en en 600watt hps - mylar på væggene - kulfilter og hjemmebygget hydro ebbe/flod - så luk røven maximumG bare luk røven, du er så dum du kun ville kunne mærke en ting som nødhjælp hvis den landede lige i hovedet på dig... damn mand... grow up og tag imod hjælp fra andre uden at føle dig nedgjort... ok

PLUR

Junior medlem

hvorfor går alt ud på at spare? tænk hvor meget i har sparet den dag i har haft en ordentlig produktion om det så har kostet lidt ekstra fuck da det :D et telt er praktisk hvis det skal ku flyttes osv men man ka sagtens os bygge noget der er bedre kul filter og lampe udsugning bør der fks ikke spares på og hvorfor egentligt dyrke i jord hydro er langt mere prodoktivt jo måske lidt dyrer at sætte op men så spare i næste gang da i ikke skal ud købe jord gang på gang osv ser mange her der spare på lyset skal man ha nogle ordentlige blomster skal man mindst op i 400 watt eller gerne helst 600 med en 600 ka i lave 20 planter nemt på 120 gange 120 fks lad dem gro vegative 14 dage ca så skyd dem i blomst og drop alt med nippe og plukke et udemæret hydro system ka laves for under 1000kr pumpe er det dyreste ca 400kr for en ordentlig en og køb nogle ordentlige timere for hvor meget har i sparet hvis timer går ud af funktion i blomst periode f.eks ser os nogle der gror 2 planter det er da fks spild af kg watt man sku da gerne ende omkring 1 gram tørret top pr watt så er det fint og gået godt
et godt sætup ku være et telt eller skab på 120 gange 120 og 200 højt et ebbo flod eller andet hydro system brug fantasi det nemt nok lave 1 stk 600watt lampe ka os betale sig ofre lidt mere der og købe en god elektronisk ballast den vil i sidste ende give større udbytte og spare jer for en del strøm en god lampe er fks den der intillelige spreader i ka gå rimeligt tæt med den lampe og på den måde udnytte jeres watt bedre en god gødning der er laet til formål er os at fortrække fks GHE FLora eller advanced der ligger flere udemærket gro butikker både i dk og tyskland en tur ned over grænse ka til tider svare sig kommer an på hvor meget i skal købe for turen koster jo os lidt men lad være med at spare for meget på jeres system og glæd jer over hvor meget i har sparet ved at høste jeres egen frugt frem for sku ud købe det vil gi Child of aum ret i mange ting faktisk dog blæser køb en ordenlig en der ikke bryder sammen så mærke underordnet hellere gi 200 mere end noget billigt lort der en dag kortslutter og brænder hele jeres hjem af f.eks ser os tit folk der hænger lampe i kæder man ka få nogle udemærket jojo ophæng til lamper for ca de samme penge og de noget nemmere ha med at gøre bare træk ned eller løft lampe det nemt køb os nogle ordentlige frø fra gode planter til jeres moder planter vil f.eks hellere betale 80 euro for nogle gode frø en spare og købe nogle til 15 euro resultat i sidste ende er en langt bedre røg og bedre plante et telt er ok det nemt sætte op og i sidste ende bygger i selv vil i opleve at inden alt er færdigt har i brugt det samme ved spare lidt og bygge det selv med malling skruer træ mylar osv beslag hængsler hvad der elers følger med det løber højere op end i lige regner med med hensyn til ballast mange af de billige 600 watt bruger faktisk over 750 watt til 800 de gode elektroniske der i nede på 600 til 650 så en dyrer ballast skal nok tjene sig hjem i længde en god skærm der ka sprede lys godt og gå tættere på plante giver jer en bedre vækst os end en billig skod skærm den brænder bare jeres toppe af hvis i kommer for tæt at spare i start er ikke altid at spare i længden husk det :D og forøvrigt om child of aum dyrker eller ikke kan vel være lige meget han har en erfaring han gerne deler jeg dyrker sgu heller ikke men har gjordt en del i det og den dag jeg evt dyrker igen ville jeg nok ikke råbe for meget op om det her eller andre stedder på nettet hvem ved hvem der følger med i alt det her tænk jer om og være lidt anonyme med jeres grow

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

præcis - da jeg var aktiv dyrker - der var jeg helt 100% passiv på nettet - oprettede en bruger i tide og utide på dcf for lige at få lidt hjælp et par enkelte gange - men ikke noget vedvarende - og slet ikke med løbende billeder af mit grow... LOL men jeg bliver alligevel snart aktiv guerilla grower igen - så bliver jeg endnu engang passiv her - fordi hvorfor skal man lige vise sine ulovlige aktiviteter på nettet?

Men vil gi Dr.weed helt ret - hjemmebygget ebbe/flod - det koster nada at lave.... har selv et stående i dele.... venter på skidtet enten bliver lovligt eller at jeg finder et sted hos en random ven og sætte det op.

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]