Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Solbader i 400W's lys
Heysan!

Min lille skat har været i blomst i en/halvanden månedes tid. Problemet er nu, at jeg er lidt nervørs for, at der er noget galt. Hvis I kigger godt, kan I se at visse af bærebladenes grene er rødlige. Dette er rimelig gennemgående over hele planten. Skuddenes gren-farve er stortset kun grønne. Er der et næringsproblem?

Desuden, har jeg læst, at hvis stammen er rød, betyder det et mangel på fosfor, som også giver små blomsterstande. En anden ting er, som I kan se på denne cola, at budsne er relativt små, er der en sammenhæng her? Til sammenligning har jeg kigget den tråd psyche-fyren har lavet, med hans spørgsmål om høstningstidspunktet. Og min baby, sev i toppen, ligner langt fra hans.

Billede

Kan hun reddes?

På forhånd tak, crz.

Moderator
Brugeravatar

Ja, den kan bestemt redes, giv den noget gødning med phosfer :) Den er kun lige gået i blomst, de skal nok blive ganske fine hvis du har dem under en ordentlig lampe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg syntes sgu din plante ser sund og rask ud - de røde bladstilke ville ikke bekymre mig - mht størrelsen på dine buds, ville det være en hjælp hvis du fortalte hvordan du dyrker den - kunstlys, udendørs?? Der er stadig noget tid før du bør høste og dine skud kan godt nå, at vokse mere endnu... Hvis du dyrker under lampe, vil jeg sige, at du har sat den i blomst alt for tidligt da din plante er ret lille og ingen sidegrene har, så høsten bliver nok sparsom under alle omstændigheder... =)

Junior medlem
Brugeravatar

Hun får Canna Bio Flores - ca. hver anden dag lige pt, da hun har tendensen til at hænge lidt, og rejser sig dernæst en lille times tid efter hun har fået vand.

Den står under en 180W CFL 2100K Bloom Pære. Hvor tæt skal pæren være på toppen? Jeg kender til tricket med underarmen, men min underarm skal nærmest røre pæren før det bliver for varmt. Jeg ved ikke med den pågældende gødning og phospher indhold? Er det noget du ved noget om?

Mange tak for hjælpen forresten.

Senest rettet af crz 24 aug 2009 23:38, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Hehe. det du ser på billedet er kun et lille stykke, af hele planten:

Billede

Så det er kun et lille stykke af den, den er over en meter høj lige nu.

Junior medlem
Brugeravatar

.. Nu har jeg snakket med en ven, og han foreslog mig at bruge Basaltmel og Tangmel, enten i jorden eller blande lidt i gødningen.. nogle der kan anbefale det? :)

på forhånd tak
crZ

Medlem
Brugeravatar

Den ser fin ud, den har bare mange uger i blomst igen. Tror ikke der er behov for at gi den mere gødning. mht til vanding, den suger ret meget vand, tag og vand den lidt oftere, den skal helst ikke begynde at hænge med bladende.

Junior medlem
Brugeravatar

okay cool nok, tak :)

Ved du om det er en god ide at give den det der basaltmel, og tangmel? Så vidt jeg kunne forstå skulle det være godt for planten ligemeget hvad.

på forhånd tak
crZ

Medlem
Brugeravatar

Det er nok en udemærket idé, bare pas på du ikke giver den for meget, så følg instruktionerne. Mere er ikke nødvendigvis bedre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]