Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Jeg har i mit første grow begået en del fejl og det kan jo så ses nu i mit snart færdige resultat!

Startdato: 10 marts.
strain: lowryder fra rygegrej til ca. 150,- (10 stk.)
det siges at den går fra frø til høst på 9 uger men min plante har nu været 13 uger om at lave mælkehvide tricomes!

Alt går fint. jeg tror at jeg er skide smart så jeg sår dem i et autovandings system (noget med en balje vand og kapilærmåtte). Det går også fint de spirer og ser fantastisk søde ud.

problemet kommer så da jeg ikke har noget at plante dem om i så jeg lader dem stå i de små 4 kubik'centimeters potter og rødderne gror fast i kappilærmåtten (ca. 80% af de fine rødder går tabt).

Men de overlever og bliver omplantet i gode store malerspande med huller og alt går egentlig som det skal!

2 af planterne bliver stjålet og resten er hanner som jeg naivt hugger ned "da det er det jeg har hørt man skal gøre"!
nu kunne jeg bare godt have brugt en helvedes masse frø og en masse plantematerialle som jeg evt kunne lave te ud af (:

Så kommer det sidste problem (tror jeg) da jeg under hele forløbet har gødet med en NPK 5-2-5 gødning hvilket ikke er optimalt da lowryder går i autoblomst stortset lige efter kimstadiet!

Jeg ved ikke om manglen på P har ødelagt mine fine blomster men syntes ikke rigtigt at de ser rigtige ud!
der er ikke de fine hvide hår som jeg ser på mange billeder udover på de skud i bunden af planten!
derudover er den begyndt at blive lilla hvilket jeg ikke ved skyldes sygdom?

Billede
Som i kan se er der ingen af de fimrehår som skulle blive orange?

Billede
et flot nok billede men stadigvæk ingen hår.

Er mine planter fuldstændig voldtaget eller vil det være muligt at få en lækker røg alligevel?
Jeg er på bar bund. det er mit første grow!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.. Så vidt jeg har forstået, så skyldes den lette lilla farve overgødning?
Du må ikke hænge mig op på det, men det kunne jeg forestille mig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Når jeg zoomer ind på det billede kan jeg da godt se hår? :)

Grunden til at de hvide hår er meget tydeligere på andre billeder er fordi de reflekterer lyset fra blitzen. Dit billede er taget i fuld dagslys og formentligt uden blitz, hvilket gør at man ikke ser dem ligeså let, men de er der altså.

Den lilla farve tror jeg skyldes generne, det ligner ikke at det er et problem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg mener de der hår som er store og hvide!
2 sec:
Billede
Set det er jo nogle hvide hår der er til at få kuldegysninger over! Jeg har kun de små krystaller/harpiks lignende sataner som jeg jo elsker men er det ikke normalt at der kommer store hår på?

Junior medlem

Ikke nødvendigvis. De små hvide er de eneste, der er vigtige. De orange hår er nogle som planten udvikler, hvis den skal beskytte sig mod sollys. Jeg tror ikke at den lilla farve er noget at bekymre sig om. Overgødning viser sig typisk ved at bladende bliver mørke og kommer til at se vox-agtige ud.

Og så er planten jo heller ikke helt færdig endnu, så giv den noget tid (selvom jeg da synes den ser udmærket ud allerede)..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
De lange hvide hår på billedet, skyldes formengentlig at det er et reklame-billede af en dyr hollandsk kvallitets sort, som ikke er dyrket naturligt.

Moderator
Brugeravatar

Der kommer sku da også pistiller på skunk dyrket udendørs, det vel bare et nærbillede med blitz. Men mængden af pistiller afhænger nok af sort og forhold, men det er i højere grad pistillerne du skal se efter, og de er i hvert fald tilstede, så det skal nok være ganske rygbart. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
Du kan skam sagtens få en lækker røg ud af dine planter, farven skyldes sorten af planten (; ellers lækre lowryder du har dig (:

Ps. gi dem noget tid og tjek crystallerne med en loop (: ( hviklet du sikkert ved (: )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
haha champ (; dit nederste billede røg da lige på som baggrund (; utrolig flot billede (;

Junior medlem

hvor mange gram fik du enlig af din lowrider

Medlem
Brugeravatar

Forsinket svar :

Tak for de gode ord alle - 3 af mine planter overlevede. . resten blev stjålet og en væltede ned fra taget (don't ask).
Jeg fik omkring 20 g. lækker røg og det er noget af det bedste jeg har røget (jeg bor i sønderjylland).

kan kun anbefale alle der har svært ved at komme til den gode røg at dyrke lowryder, da de er billige, nemme og udbyttet er meget bedre end jeg havde regnet med!

homegrown styrer. . peace

Junior medlem

den lilla farve skyldes for kolde omgivelser men de der auto blomstrende sorter er det værste møg hold dig fra det lort

Medlem
Brugeravatar

har ikke prøvet andet og til et hurtigt sjovt alternativ til rockerhash vil jeg ikke kalde det møg eller lort!

Junior medlem

prøv nogle nye sorter næste gang så ville jeg gøre hvis jeg var dig drop autoflowering planter fks white russian er en god sort både ude og inde du for mere udbytte og langt bedre virkning resultat osv

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]