Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Blomstring
Junior medlem

Jeg har 2 Super Lemon Haze planter stående udendørs, og de er store og flotte (bortset fra lidt deformer og huller :roll: ). Jeg er i tvivl om de selv kan finde ud af at gå i blomst når nu dagene er begyndt at blive kortere? Er det kun lowryders der selv kan finde ud af det?
En mand jeg købte gøgning af gav mig det råd at mørklægge et skur og stille planterne derind i 36 timer for så på den måde at tvinge dem til at blomstre. Dette vil jeg dog gerne undgå hvis muligt, da planterne står i en lidt skrøbelig kapilærkasse :)

Billede
Billedet her blev tager for en uge siden. De er noget større idag. Den til højre er blevet beskåret og står noget bedre i forhold til solen, sammenlignet med den til venstre som ikke er beskåret.

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 09:58, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg plejer bare at trække en skraldesæk ned over den og lader den være på i 24-48timer. De kan godt blive lidt hærgede af det hvis de er store, men de kommer sig hurtigt igen :)

Hvis de står et sted hvor der blæser meget, så sæt en støtte pæl eller lignende og bind sækken fast til, så den ikke vælter planten :)

Junior medlem

Xtreme skrev:
Jeg plejer bare at trække en skraldesæk ned over den og lader den være på i 24-48timer. De kan godt blive lidt hærgede af det hvis de er store, men de kommer sig hurtigt igen :)

Hvis de står et sted hvor der blæser meget, så sæt en støtte pæl eller lignende og bind sækken fast til, så den ikke vælter planten :)

Lige nøjagtig det har jeg prøvet, for ca. 3 uger siden, men det lader ikke til at have virket. Til gengæld, som du også selv nævner, ødelagde jeg topskudene, så jeg er ikke sikker på det er vejen frem :) Ellers tak for tippet!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Med mindre du kan slukke solen er det nok den eneste mulighed!

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
Med mindre du kan slukke solen er det nok den eneste mulighed!
den mulighed har jeg ikke :) men jeg har stadig ikke fået svar på om det ér nødvendigt at tvinge den til blomstring, eller om den selv finder ud af det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Jeg har haft masser af forskællige sorter efterhånden, en ting de har tilfælles er at de selv går i blomst. Nogle senere end andre og synes nogle lowrider er ret langsomme til det.
Men med tålmodighed så skal den nok blomstre. Eneste rigtige grund jeg kan se til at man sætter den i blomst er for at være sikker på at den når at blomstre færdigt inden høsttid, og det bliver den uanset hvad. Går den sent i blomst får du bare mindre topskud.
Planten er jo lavet til at blomstre, så den skal nok blomstre når den får lyst til det. Det er kodet ind i den og det er dens eneste formål, at blomstre og sætte frø. Det er bare ikke alle planter der er tilpasset det danske klima og den slags kan der med stor fordel selv sætte gang i blomstringen, da den så selv vil blomstre på et sent tidspunkt og man så ikke vil få så meget ud af topskuddene. Men har du en sort som er tilpasset det danske klima, skal du ike være nervøs, så skal det nok komme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
jamen vil en naturlig gå i blomst ikke være det bedste? Eller det måske nogen gange bedre at give den længere tid i blomst, ved at sætte den manuelt i gang noget tid før den selv ville..?

Altså er det fordi i er bange for det bliver for koldt og den ikke har udviklet skudene færdigt?

Junior medlem

hey hvis i skal dække dem så bar dæk dem 12 timer hver nat og fjern poser om morgen igen men de bør gå naturligt i blomt her når dage bliver kortere der dog visse sorter der ikke når gå helt færdig i blomst før frost kommer så ka man tyv start lidt med dække 12 timer dæk om aften fjern om morgen

Junior medlem

hvornår de går i blomst er ikke kodet ind i den det styrers af dagslænden, visse auto flowering sorter er lavet til bare gå i blomst uanset lys men de ikke gode hvis i spørg mig så snart lys er under 12 timer dagligt begynder de alm sorter at gå i blomst det ka tage fra 6 til 12 uger ca afhængig af sort

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]