Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Høst nu?
Medlem

Hej.

Jeg tror snart jeg kan høste min plante, men er ikke helt sikker. Er der nogen der lige vil kigge på billederne her en gang og vurdere hvor lang tid der er igen? Jeg er ved at være lidt utålmodig efterhånden, da jeg skal ud at rejse den 7. august...

Det er en Lowryder på godt 50 cm og den dufter godt efterhånden :)

Med en lidt kraftig blitz:

Billede

Lidt mere 'rigtig' i farverne:

Billede

Topskuddet - farverne passer nogenlunde, om end de små hår fremstår lidt mere tydelige på billedet:

Billede

Titel: Re: Høst nu?
Medlem

Skal lige siges, at den blev sået på min fødselsdag den første maj, så den har 11 uger på bagen efterhånden :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Imo ser den ud til, at den er ved, at være klar til høst... Personligt ville jeg nok vente en uge eller to endnu, kender udemærket godt det med, at være utålmodig, men du vil klart være glad for, at du ventede i den sidste ende=)

Medlem

Tak for dit svar!

Jeg synes bare ikke at have læst om andre der har måttet ladet deres Lowryder gro i 13 uger, i stedet for de 8-9 uger som står i salgsannoncen? Mange skal vente 10 eller højst 11, men har ikke set andre tilfælde hvor det tager længere tid end dét?

Jeg har en plante mere der er to uger yngre, så det kan da være jeg skal prøve at høste den første nu, og så se om det skal gøres anderledes i anden omgang? Får også et mikroskop her om en uge eller to så jeg kan kigge på trichs :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ellers kunne du nappe et skud af, lyntørre det for at få en fornemmelse af styrken - smagen bliver ikke særlig god ved lyntørring...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis du ikke høster efter mikroskop, altså når tricomerne er mælkehvide/ravbrune, så er det en god regel at lade dem stå til begyndende mug :D
LR er imo ikke nogen rar plante at ryge, med mindre man laver hash af den, der er den god mod menustrationssmerter.
Her er lidt hjælp:

Billede
Billede

Medlem

Tak for svaret Klausen.

ca. 50% af støvfangerne (stigmas) er nået til det sidste stadie, ser det ud til. De er meget mørkerøde og er begyndt at krølle sammen som små fine hår (tyndere end de var i starten).

Jeg høster her til aften, og skal nok skrive om resultatet :) Uh det er spændende første gang!

Medlem

Ja så fik jeg hugget plantet ned og klippet lidt i den. Det er første gang jeg prøver det; det tog godt nok lang tid :)

Fotos tages undervejs:

Billede

Billede

Billede

Billede

Kan godt være det var lidt for tidligt, men jeg skal nå at ryge det inden jeg tager på ferie den 7., så nu må vi se om det er noget værd. Men sjovt har det da været!

Tilføjelse: Min tre-i-ener blev ikke brugt til planten.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Et hurtigt spørgsmål på vejen..
Hvor mange gram fik du så uda planten?

Medlem

Ja det er jo svært at vide hvor meget det ender med i sidste ende, men da jeg vejede det trimmede afkast, vejede det ca. 65 gram. Så der er vel godt 10 gram pot når det er tørret, men det vender jeg også lige tilbage med til de nysgerrige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]