Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 10:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey der ude (:

Jeg og to venner er igang med vores første udendørs grow og vi har 6 flotte planter som har været inde de første 4 uger.
De er lige kommet udenfor og får masser af sol disse dage (selvf også vand :) ) -ligger snart billeder ud.

Har 1Liter 'all-around' gødning, med en NPK på 4-1-3 . håbede lidt på at finde en 5-3-3 men kunne intet finde.
Tænkte; at de jo blot skal have meget N i vegetativt stadie (ret mig hvis jeg er forkert på den?)
- er ikke helt sikker på hvor meget jeg skal gøde. så ind til videre blander jeg blot en smugle med i planternes vand 2 gange i ugen (sig endelig til hvis dette kan gøre bedre?)

Kunne godt finde på at bruge Brandællegødning, da jeg har hørt om dens økoloiske og kraftige virkning. og at man samtidigt kan bruge det mod insækter m.m.
Men det ser ud til at brandællegødning er godt pga dets indhold af N. som jo er meget godt :) MEN,

- mener at jeg har læst at planterne har brug for en anden NPK-værdig når de går over i blomstring? er dette sandt, og hvis ja, hvilken NPK værdig skal gødning så have?. for så ville man da ikke kunne fortsætte med brandnællegødning?

:?: :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Hej med dig :- ) jeg ved ikke så meget om udendørs osv og faktisk slet ikke så meget om at dyrke " de grønne sjoverter " mere at ryge dem...
Selv om jeg rigtig gerne ville igang :( men pladsmangel gør det nok bare må bli til nogle cubensis growboxe's :-)
Nå .. men min gode ven der selv planter sit shit bruger af og til hønselort - og vist nok noget halm ?
og så går han ind på staden og køber noget gødning på flaske- han siger selv at det nok ikke er bedre bare fordi det kommer derindefra og bare fordi der er en hamplante ude på- men han siger den virker og den er go :- )

Medlem

I veg skal planten have næring i denne rækkefølge: N - K - P
Og i blomst: P - K - N

Plantens behov slår selvfølgelig ikke over fra dag til dag, men dette er det generelle næringsbehov :)

Junior medlem

man kan jo ik sige hvilken rækkefølge det er. N er bare nitrat, P phosfor og K er kalium.
I vegetativt stadie skal de have meget N, lavere K og lavest P. I blomstring høj P, lavere K og lavest N.

Men ville det være klogt at bruge brandnælle gødning når de blomstre ? (ved ik hvilken npk værdig brandnælle gødning har)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ville til en hver tid investere i en omgang canna tera flores til blomstring koster ikke alverden og det er alle pengene værd ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
hvor længe skal brandnællerne ligge i vand før det er klar ca?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jacob22 skrev:
hvor længe skal brandnællerne ligge i vand før det er klar ca?

Omkring en uges tid så vidt jeg husker kan lige se om jeg kan finde opskriften mener den ligger på dcf .

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Til den begynder at lugte af bæ... Bruger det selv til at vande kartofler og spinat med, og der er pænt meget effekt af det :D

Har også selv vandet en lowryder med det, inden jeg kom i tanke om, at den nok ikke sku have så meget nitrat. Så nu er den blevet noget busket i det...

Medlem

kan man begynde at gøde med bloom gødning nu? har bare en enkelt plante i haven!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]