Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 03:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7300
en kammerat og jeg vil til at gro udenfor.. vi har bestilt DCF's Udendørs Skunkmix..

hvad skal der tages højde for, udover at finde et spot hvor planterne kan få masser af sollys?
og kan man smide frøene direkte i jorden?

Medlem
Brugeravatar

Det er en god ide at købe noget ordenligt jord og blande i jorden hvor du vil gro.
Og syntes også du skal spire frøene først.
Hvis du ikke ved hvad jeg mener. Så tag noget vat og lig i en tallerken, så ligger du frøene ovenpå, og ligger vat ovenpå igen. Så hælder du lidt vand på så det bliver fugtigt. Så ligger du en ny tallerken ovenpå som låg. Og så venter du bare et par dage til de har spirret lidt.
Så sku du være klar.
Go grow ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7300
Cool, cool...

Hvad med sådan noget som gødning? Er det strengt nødvendigt, eller kan man klare sig uden? Og man skal vel også sørge for at vande skidtet, hvis ikke naturen klarer det?

Medlem
Brugeravatar

Nu vil jeg ikke sidde og spille herre klog, for har kun prøvet at gro 2 gange. Og er nok ikke den store ekspert.
Men nej ville ikke tro at gødning er ligefrem nødvendigt. Men det en rigtig god ide. Og ja de skal selvfølgelig vandes. Det afhænger lidt af hvor meget sol de har fået. Men ca 2-3 gange om ugen?
Men husk at hvis du vil gøde dem, så vent til de er blevet lidt store. Du må ikke gøde dem når de stadig er helt små.

Moderator
Brugeravatar

Vil helt sikkert anbefale dig at gøde, det forbedre planternes velfærd markant, og i øvrigt også udbyttet, du kan klare dig med alm. NPK gødning til veggetationsperioden, men køb dig noget cannabis gødning til blomstrinsfacen, billige varianter tæller f.eks. Canna og Biobizz.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt nok ikke hvor du har tænkt dig at gro.
Men pas på med dyrene rundt omkring. De kan faktisk godt finde på at æde dine planter. Oplevet jeg sidste år med ca 10 planter :s
I år har vi lavet et lille slags drivhus. Altså ikke helt dækket til, men bare så dyrende ikke kan komme derind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]