Goddag. En kammerat og jeg er gået igang med et lille projket. Vi har leget lidt med tanken om, at dyrke vores egen lille "prinsesse", som kan være klar til vi får huen her til sommer - det skal jo fejres
Før vi går igang. Frøene vi bruger til vores lille projekt er Lowryder F1
Jeg har lavet en del research, og har som sådan styr på det meste. Jeg har et lille skab, som jeg ikke rigtigt bruger, hvilket nu er blevet lavet om til vores lille grow-room - og lille er det.
Skabet måler sølle L: 33,3 cm B: 33,3 cm H: 70 cm, hvilket må siges at være begrænset plads.
Vi er ikke ude på at skabe en moster plante, som giver +50g, men udelukkende nok røg til, at vi kan ryge et par gange. Som sagt et lille projekt.
Vores lys er derfor ligeledes beskedent. Vi har anskaffet os 2 sparepære på 21W @ 100 Watt, som giver 1230 LM hver. Dvs. vi har godt 2500 LM i skabet.
Jeg læste at man som minimum skulle have 20.000 LM pr. kvm, og da vores plads kun er 1/9 kvm siger min simple hovedregning, at vi minimum skal bruge 2200 LM, hvilket vi har. Er det helt forkert antaget?
Nu står vi så i den situation, at vi ikke helt ved hvilke potter vi skal benytte. Vi har to alternativer vi overvejer, hvor vi søger lidt hjælp:
1: 4 potter af hver især 2 liter. (De kan lige være derinde
2: 1 potte af 5-6 liter (Der er stadig okay plads ud til skabets sider, men kan desværre ikke være mere derinde.
Det vores overvejelser går på, er at vi er klar ovar, at vores lys kunne have været meget bedre. Så er overstående lys nok til 1 stor plante i en 5 liters potte, eller vil vi få en større høst ud af flere planter i mindre potter?
NB: Jeg er klar over, at mange af jer vil anbefale noget rigtigt grow-lys. Men dette er kun et lille forsmagsprojekt, som indtil videre har kostet omkring 300 kr. inkl. frø og rygepapir. Dvs. omkring 120-130 kr. for belysning, gødning, jord, potter osv.
Håber på at nogen vil tage sig tiden til at svare, da vores frø allerede ligger til spiring og forventes klar i slutningen af weekenden