Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Kom hjem til mit grow og så min mest udviklede, højeste, og tykkeste plantes kim blade var helt færdige, de var helt krøllede og skrumpet ind til ingenting. nogen få at de andre havde fået en smugle gule kim blade.

mine planter er 15 dage gamle og har stået under gro lampe i 3 dage. før stod de i vinduskarmen.

frøene er ukendte og lampen er en 600watt hps.

det er vel et tydlig tegn på de har fået for meget varme? vil de overleve hvis jeg bare rykker lampen godt op? eller hvor vigtige er kimbladene?

Junior medlem

den højeste er 15 cm...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Billeder siger mere end 1000 ord ;)

Hvor varmt står de og en 600 watts tager sku nemt livet af sådanne små planter hvad er afstanden ?

Moderator
Brugeravatar

Kimblade dør naturligt, de er kun til for trække energi til videre voksning, eftersom der er grænser for hvor meget energi et frø har i sig selv. Eftersom der kommer flere bladsæt til er deres funktion tilendegjort, og de falder af. Det er HELT naturligt.

Junior medlem

okay... så er jeg mere rolig :D

højden fra pøreren er 65cm og temp omkring 28.. står live ved siden af et lille vindue som står åbent hele døgnet... man kan se de rører sig lidt efter vinden, så håber det er nok ventilation. :D

da jeg plantede nogen af dem var der flere der sad sammen med vat så jeg smed klumperne i jorden.. og har været lidt doven da jeg ikke regnede med det skulle blive til andet end vinduesplanter. så jeg tog mod til mig og skildte jorden ad i et forsør på at skille dem ad... fik reddet de fleste tror jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]