Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 12:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Skal i år starte mit første grow og jeg er fuld af spænding og forventning. Jeg har læst de fleste relevante tråde her fra boardet og på dcf, men ønsker lidt kritik på mit setup og har et par bonusspørgsmål.

Setup: Jeg skal lave et guerilla grow, men jorden er dog lidt sumpet. Derfor gror jeg i 11 liters potter med dræn som er gravet ned. Jordblandningen er neutralt pottemuld og leca. Gøder først efter et par uger. Sorten er ikke valgt endnu.

Her er mine spørgsmål:
1) Ang. leca, småsten osv har jeg læst at de skal blandes i jorden så rødderne får mere luft (dette vil jeg også gøre). Yderligere har jeg læst at man kan lægge at lag i toppen af jordblandningen som holder på fugtigheden. Kan det betale sig / har det betydning for slutresultatet?

2) Gødning. Jeg ved at der findes forskellige slags gødning til de forskellige vækstfaser og jeg ved hvad gødningen specielt skal indeholde. Men har også læst at man kan klare sig fint med en billig gødning fra fx. Netto. Hvor stor er forskellen på cannabisgødning og "alm. billig gødning". Kan det ses på slutproduktet?

3) Nok min største issue so far. Har læst om de forskellige sorter cannabis man kan gro og har set flere planter der er tilpasset det danske klima. Er disse planter de optimale at gro udendørs i Danmark?

Bonusspørgsmål: Bliver alle Feminized frø hunner?

Håber at få svar :) Kan næsten ikke vente med at komme igang!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
1) ja det er korrekt at leca nødder giver luft til rødderne det er godt for dem i de rigtige mængder, om det at din jord ikke tørre så hurtig ud vil gi et bedre slut resultat går udelukkende an på om du er den dovne type der ikke vil vande så tit eller om du er ligeglad med at vande hver gang det er nødvendigt,

2) jeg har også selv i en tråd her inde læst at man kan bruge den gødning, jeg tror dog man vil få et klart bedre resultat med canna gødning og sådan, men det kommer jo også an på hvor meget du vil gøre ud af dit grow, om du vil lave det helt store og perfekte grow, eller om du bare lige vil prøve dig lidt frem i første omgang, du kan jo altid starte et indegrow bagefter hvis du bliver bidt af det ;) bliver de fleste vidst hehe.

3) ja de planter vil altid være´de bedste da de højest sandsynligt vil nå at blomstre færdig og du kan få nogle store potente skud på dine tøser hehe

dit bonus spørgssmål må vi lade andre og mere erfarne brugere om, jeg er nemlig ikke sikker, men jeg mener dog alle bliver hunner.

Held og gro lykke til dig, hele sommeren ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Jeg vil nok anbefale at skære bunden ud af spanden. Så kan rødderne vokse nedad og du får større loanter. Du risekerer lange slankeplanter med korte sideskud når du begrænser rødderne.
Hvis vandet i mosen er stillestående behøver du ikke at gøde så meget og omvendt hvis der er gennemgående vand skal du gøde noget mere. Hvis det er meget vådt ville jeg vente lidt med at sætte dem ud, da man nemt kan drukne planterne mens de er små.
Ganske alm gødning er fin og under blomstings perioden kan du smide rosegødning på dem. Brændenælder der har ligget i vand i et par uger virker også genialt. Hvis du kan skaffe hestegødning (må ikke være frisk) og kompost jord, kan du blande det halvt om halvt og smide det på øverste lag jord så er du fri for at gøde i det første lange stykke tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Opis skrev:
Jeg vil nok anbefale at skære bunden ud af spanden. Så kan rødderne vokse nedad og du får større loanter. Du risekerer lange slankeplanter med korte sideskud når du begrænser rødderne.
Hvis vandet i mosen er stillestående behøver du ikke at gøde så meget og omvendt hvis der er gennemgående vand skal du gøde noget mere. Hvis det er meget vådt ville jeg vente lidt med at sætte dem ud, da man nemt kan drukne planterne mens de er små.
Ganske alm gødning er fin og under blomstings perioden kan du smide rosegødning på dem. Brændenælder der har ligget i vand i et par uger virker også genialt. Hvis du kan skaffe hestegødning (må ikke være frisk) og kompost jord, kan du blande det halvt om halvt og smide det på øverste lag jord så er du fri for at gøde i det første lange stykke tid.

man ku jo også bare ompotte eller bruge nogle store spande fra start og lave 4 huller i bunden, for det er rigtig nok rødderne skal ha nok plads at gro i, men at lade dem komme lige direkte i mosejorden tror jeg er dumt.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene!

Mener dog at have læst at 11 liters potter burde være rigeligt at planterne kunne udfolde sig?

Medlem

Hvad koster én 11 liters potte?

Medlem
Brugeravatar

Har kig på nogle spande til en 10'er stykket :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Alt efter hvor mange planter du vil gro, ville de penge nok være bedre lagt ud hvis du bare graver et stort hul og smider småsten og leca i bunden, sandet jord og muld ovenpå, så er du også bedre sikret mod at drukne planterne.

Medlem

Tænkte nu mere på 11 liters potter på planteskoler osv (: Nogen der for nylig har været sådan et sted?

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
12 liters murespande, er ikke ret dyre og kan købes mange steder, dem kan du med fordel bruge, bore nogle huller i bunden af dem og lægge 1-2 cm leca i til dræn...

MoS :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]