trippolai skrev:
er stadig ik helt med, hvad er det der ?

Hej
Nej det er vel heller ikke lige til at se, fordi der ikke er låg på!
Men det er altså en spand hvor der står en masse stråler af vand ind i.
Med det formål at gi hele rodnettet masser af frisk ilt, hele tiden - forestil dig et låg over med hul i midten til en netpotte!
Den slutter aldeles tæt og lader ingen lys komme ind nogen steder - så hvis f.eks spanden er på 16L så fylder du 12/13 liter i, og der vil være et område med fri luft omkring rødderne og et med vand der bobler med nye iltbobler hele tiden, begge dele elsker planter, det være sig næsten alle? (Jord er fuldstændig udnødvendig og et værre svinere + bøvl med større potter osv + du kan ALDRIG vande tilpas i jord (Du vil ALTID overvande eller undervande)

Det sørger vand selv for, hele tiden
Jeg har aldrig selv set noget ligende, har haft 3/4 dyrk i jord af forskellig art nu, og det er INTET sammenlignet med vækst/størrelse/udbytte i forhold til jord

Det er et fuckin spild af tid/el/arbejde.
Mine 3 planter efter 14 dage i vegge er koloenorme i forhold hvad jeg er vant til, og det er MEGET nemmere at skifte vand end jord
2 Afghan kush + 1 top 44 fylder næsten allerede mit groområde på ca 1kvm ud

Har en 400watt hps/telt/udsugning/og alles der hører til.....
Så lad VÆRE med at tro (tro stinker- viden er alt) at vand er sværere at dyrke i- TVÆRTIMOD meget nemmere
Men som sagt regnede med det var meget sværere end som så, im a fool - and my own timewaster
Hygge alle