Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Grow 08 - 09
Junior medlem

Har ventet lidt tid med at uploade mit grow, da jeg har været lidt skeptisk omkring hvorvidt det lykkedes, da jeg før har startet topics omhandlende et helt håbløst forsøg, men nu skulle der være bid!

- Jeg kan desværre ikke give jer nogle datoer, da jeg har glemt at skrive det ned, og ikke har lagt billederne ind samme dag jeg tog dem. Skal forsøge at være så præcis jeg kan.

Growet består af:
5 x Ata Tuntra (frø jeg høstede fra min hunplante i sommers)
5 x White Widow
5 x Henkes Lolland
5 x Royal Dane

Billede
Vores "fyrrum" er det perfekte rum i huset til at gro hamp. Der er desværre meget varmt, da vores vandvarmer står der, noget jeg kan risikere at få problemer med senere. Som i kan se hænger lampen her godt halvanden meter over potterne. Det skyldes at de snore jeg fik med fra forhandleren ikke er længere end 0.5 meter. Pæren er en 200W CFL pære til grow fasen, som kører 20/4. Jeg regner med at anskaffe mig en i et andet spektum til Bloom fasen.

Billede

Billede
Billeder af omgivelserne.

Billede
Det første tegn på liv.

Billede
Til min store forbavselse spirede alle 20 planter!

Billede
Desværre fik jeg ikke sat lampen ned i højde før planterne kom op, hvilket har resulteret i nogle forholdsvis ranglede planter. Lampen er blevet sat ned på det her tidspunkt, den er nu omkring 0.5 meter fra planterne - Jeg tør ikke sætte den længere ned da der i forvejen er så varmt i rummet.

Billede
Så kom der også blæser på. Den kører et kvarter, er slukket et kvarter osv. På et senere tidspunkt sætter jeg den højst sandsynligt op til at køre hele tiden. På nuværende tidspunkt sparer jeg bare på strømmen.

Billede
Dette fænomen har jeg aldrig set før: i stedet for at udvikle ét bladsæt, udvikler den 3 blade - Dette fortsætter den også med i sin videre vækst, selvom den ikke er blandt de hurtigst voksende i flokken.

Billede
Så blev bladene lidt større, og de fik lidt at støtte sig til. Og JA - det er piberensere, hvilket fungerer yderst godt.

Billede
Et gruppebillede...

Billede
Her vil jeg skyde på at grow'et blev startet for ca. en måned siden. Som i kan se går væksten ikke særlig hurtigt. Jeg regner med at begynde at tilføje deres vand gødning om ca en uges tid.

Billede
En flot White Widow!

Billede
Endnu et billede.

Billede
Min lille "mutant" lidt længere fremme i væksten. Billedet er desværre meget rystet.

Det var alt jeg havde lige nu. Håber på at få en masse gode forslag til ændringer eller forbedringer til mit grow(:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Når du potter om, kunne det vøre en god ide, at potte stammen lidt lavere end den er nu, for at få bedre støtte... Derudover tror jeg det er en smule for ambitiøst at have 20 planter, under en forholdsvis svag pærre som en cfl 200w - men ok, nogle af dem kunne jo godt gå hen og vise sig at være hanner=)

Junior medlem

Det trix med at sætte den dybere når jeg potter om skal jeg nok huske. I øvrigt kan jeg fortælle at jeg kun har plads til 3,5 liters potte, håber de kan klare sig med det. Grunden til jeg har 20 er at jeg før i tiden har haft en forholdsvis høj dødelighed blandt planterne(:

Junior medlem

Hurtigt går det ikke, det må man instille sig på hvis man vil dyrke under cfl, men hva pokker, jeg har nu heller ikke travlt.

Billede
Som i kan se har jeg gjort alt hvad jeg kan for at finde hvide plader til at reflektere lyset, man må jo få det bedste ud af det(:

Billede
Gødningen er købt ind, og de er så småt begyndt at få en lille dosis!

Billede
Potterne kom med posten sammen med gødningen, det er dem til højre som planterne kommer til at stå i (3,6l). Regner med at det ca bliver 50% pottejord, 25% sand og 25% leca sten. Vil meget gerne høre hvad i vil anbefale af blandingsforhold?

Billede
Et billede af de små. Lidt vokser de da(: syntes ikke de strækker sig særlig meget efter lyset, og syntes de har en rimelig solid stamme, så går ud fra de får lys nok.

Billede
Nærbillede af en flot Royal Dane.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Dejlig tråd med smukke planter. De ser dejlig raske ud.

Junior medlem
Brugeravatar

Det ser dejligt fint ud - held og lykke!

Senest rettet af isakk 21 jan 2009 17:11, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Her kommer lige en kort opdatering på planterne. Det ser ud til at planterne har haft godt af at blive plantet om, og på den måde komme tættere på lampen, de har i hvert fald groet en pæn del i forhold til hvad de plejer. Jeg kan desværre ikke sætte lampen længere ned, da snorene ikke er længere:b

Billede

Billede

Billede

Billede

Peace out!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Ser sgu godt ud :) Keep up the good Work
Glæder mig til at se flere billeder.

Junior medlem

Så er der nye pics, og de små er så småt begyndt at ligne noget(:

Jeg havde en "Henkes Lolland" som åbenbart var gået i blomst, og havde vist sig at være en han, så nu er jeg nede på 19 planter. Dog undrer det mig at kun en gik i blomst, selv om de stadig fik 20/4? Kan forestille mig det er på grund af stress, da jeg var ret hårde ved dem da jeg plantede dem om..

Problemet med snorene har løst sig selv:b

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Nogen af de danske pot sorter, som f.eks Henkes Lolland og Royal Dane, kan gå i blomst selv ved 24 timers lys. Så det kommer du nok til at se en del af..;)
Du skal jo regne med at for at få en reel tidligt blomstrende udesort i dk, så skal den kunne blomstre selv ved små nedsætninger i lystimer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Jesge skrev:
Så er der nye pics, og de små er så småt begyndt at ligne noget(:

Jeg havde en "Henkes Lolland" som åbenbart var gået i blomst, og havde vist sig at være en han, så nu er jeg nede på 19 planter. Dog undrer det mig at kun en gik i blomst, selv om de stadig fik 20/4? Kan forestille mig det er på grund af stress, da jeg var ret hårde ved dem da jeg plantede dem om..

Problemet med snorene har løst sig selv:b

Billede

Billede

Billede

Billede

de ser virkelig godt ud, jeg har selv fået hængt lampe op i dag og indrettet rum, og sat nogle hindu kush og power plant frø til spirring, jeg skal dog kun i starten have 4 planter, så det er en del mindre end dit grow Men god groheld her fra :) :peace:

Junior medlem

Her får i de sidste billeder af mine små i grow fasen. Lysperioden er nu ændret til 12/12, og de fik deres sidste gang grow gødning igår - det passede nemlig med hvad jeg havde tilbage.

Jeg tilbage med 16, hvoraf nogle har vist sig at være hunner, nu må vi se hvor mange hanner der springer ud.

Billede

Billede

Billede

Billede

Junior medlem

Så er der langt om længe nye billeder, og i kan tro der er kommet gang i blomstringen!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Har et fandens bøvl med at rykke rundt på dem fordi nogle er højere end andre, næste gang holder jeg mig til en enkelt sort(:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]