Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 03:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tørring
Junior medlem

Yop !

Jeg er i den heldige situation at mine Diesel Ryders nærmer sig en høst..

Jeg har læst i DCF's guide, at det er en god idé at smide sine topskud i GLAS efter en uges tid, og så i køleren.. så skal man tage glasset ud af køleren et par gange om dagen, så der kommer frisk luft..

Men får topskudene ikke lys når man så tager glasset ud af køleren ?
- Eller HVOR lysfølsome er topskudene ? Altså, kan de godt tage en lille smule, eller er det dødsynd 2tm ? :b

Hvorfor skal ens planter HÆNGE når de tørre? Kan jeg ikke blot ligge dem ned ? eller er det af hensyn til luft og fugt man hænger ? :)

- Att

Titel: Re: Tørring
Moderator
Brugeravatar

Ryger du kun i mørke? THC nedbrydes af varme og lys, men der går altså noget tid. Det kan anbefales at putte det på mørkt/farvet glas eller andet lys og luftæt hvis det skal i køleren, men det er ikke ubrugligt hvis det får lidt lys engang imellem :)

Når de hænger er der luft hele vejen omkring det, og presses ikke sammen således at der dannes fugt som ikke kan komme væk. Derfor hænger man så vidt muligt det op. Hvis du vælger at ligge dem ned, så vend dem, og sørg for at de ligger på en tør overflade, hvis de ligger på papir så skift det ud med jævne mellemrum f.eks.

Titel: Tørring
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hvis du vælger, at opbevare dine skud i glas efter du har haft dem hængt til tørre, så sørg for i starten dvs. mellem 10-21 dage efter behov, at åbne glassene hver dag og lad skudene få noget luft, ellers kan de komme til, at dufte indelukket/dårligt, hvilket kan ødelægge selv den bedste skunk.

Efter min mening er plastbokse bedre end glas, til opbevaring af skudene, for selv ved en dag eller 2 forglemmelse af den daglige luftning, dufter og smager det stadig godt.

Det er korrekt, at Thc´en nedbrydes af lys, men som der nævnes, gør det ikke noget, blot det ikke hele tiden er under lys/lyst lokale, men det tager ingen skade.

MoS :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]