Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: aero
Medlem

Geografisk sted: kbh
yoyoyo my brothers. Jeg har aldrig prøvet hydro men skal til det her inden et par uger. Jeg har set på 2 systemer, hvilke er aeroflo og så DPS aero. Jeg kan bare ikke forstå, hvis nu man kører med DPSaero må planterne da blive enorme i forhold til det andet, eftersom potterne jo er noget større eller hvad? Og kan man sætte systemet til at "sprinkle" sådan som man vil, eller er det ekstra udstyr dertil(synes ikke jeg kan se noget på de billeder jeg hra set)? Jeg har set "growbig" og "piercer" ´s tråde med billeder, og kan jo ikke sige andet end det ser formidabelt ud, hvilket jeg jo selvfølgelig også gerne vil have mit eget til :P Eller er det total umuligt for en begynder som mig at starte med aero, og skulle jeg bare købe en aquafarm eller to til at starte med?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yo brother...
Potternes størrelse betyder ikke så meget i hydro,for planterne får det de skal bruge hele tiden.Det kan ikke sammenlignes med at dyrke alm.i potter.
Jeg tror sagtens du kan finde ud af det.Det du skal sikre dig er 2 ting.Din PH i næringsvandet,og hvor stærkt det er ECén.Så længe du har check på de 2 ting kan det ikke løbe helt fra dig.Bare start stille og roligt,og husk de 2 ting så kommer det hele.
De 2 ting måler du med et par gadgets du køber hos rette vedkommende.Held og lykke,det er fedt at dyrke sit eget stash. 8)

Titel:
Medlem

perfekt! Ja jeg har allerede købt adwa ph, men køber snart sådan et adwa ec og så en hanna combo så jeg er sikker, da jeg ikke rigtigt stoler på nogen af dem....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Sørg for at vælge en vandtæt model, dæmle en ærgelig måde, at miste et par hundrede kroner på. Hanna instrumenter går man aldrig forkert af.

MoS:mrgreen:

Titel:
Yes Henna instruments eller et Bluelab Ec meter er de mærker du bør kigge på, adwa er ikke særlig præsis eller kalibrerings venlige. Jeg har lånt et og det er brug bart i nødstilfælde. Mine Henna metre var til repration og efter tjeck, så jeg kunne låne et adwa ec meter.

Aeroflo er NFT (nutrient film tech) og meget simpelt og sikkert system, det kan findes på E-bay til en MEGET fordel agtig pris frem for hvad de koster hos div. growshops. Køb en Aeroflo 2 og IKKE en alm aeroflo, det externe føde system er en PITA i den gamle aeroflo!

DPS Aero (Dutch pot system) er efter min mening ganske enkelt for dyrt, de køre fint og producere sikkert en masse weed. Men til den pris kan en hver idiot sku sætter 160 mm PVC rør sammen, lave huller til potter/dyser og tilslutte en pumpe MEGET billigere.

Har du penge nok og vil spare tid, så vil jeg vælge DPS Aero. Men det huer mig ikke at de ikke oplyser hvad tryk og partikel størrelse der arbejdes med, hvilket nok indikere at det slet ikke er et ægte aeroponic system. Det er nok meget sansynligt et hydro dyse system, med frit hængende rødder. Ægte Aeroponic køre 120 micron vand partikler eller mindre og ofte 4-10 bar's tryk!

Til sidst vil jeg da gøre det klart at selvføleglig kan du finde ud af det, af samme grund har vi lagt vores erfaringer op for at man kan finde lidt hjælp og svar. Men først of fremmest for at vise folk at det her kan en hver der gider, det kræver kun at sætte sig ind i tingne og kaste sig ud i det.

Første tip hvis du køber et aeroponic setup eller bygger, så HUSK at købe en extra pumpe til den lørdag din pumpe brænder af eller 1. juledag. Desværde så kan man ikke undgå at ens pumper går til med tiden, de arbejder også hårdt for en aeroponic grower. Har selv og set venner miste hele rum med planter pga pumpen døde på en helligdag eller ligne, det tager ikke ret lang tid før aeroponic planter tørre ud og dør uden vand. Det er heler ikke sikkert man bor et sted hvor man lige kan finde en syrefast højtryks pumpe fredag eftermiddag, men det finder du ud af når du vælge systm.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

mange tak for rådene. jeg vil nok også bygge mit eget, hvis det er forholdsvist muligt. Er der ikke nogen der kan smide en super guide, da jeg selv har samlet en del billeder, samt læst og set en del omkring det, men synes ikke der har været en der beskriver det hele, fx. omkring motorstørrelse osv osv. På forhånd tak!

Titel:
Medlem

motorstørrelse, jeg mener pumpe. Jeg mener det er en motor eller nogen som kræver mega mange watt ikke? :P

Titel:
Medlem

jeg har lige læst din guide igennem igen, og vil lave en magen til :p men hvor skal jeg finde sådan en pumpe på 2 bar som du siger? og vil dansk vandingsystemteknik have mig rendnede for at købe et par dyser?

Titel:
Du kan få en mindre 3 bar's pumpe ved de fleste byggemarkeder, Spør efter en Gardena Jet/3000. Den vil jeg dog ikke anbefale til aeroponic men til alm dyser, vil du køre true aeroponic er du nød til at gå op i modelen størrer og få en på 4 eller 5 bar.

Den lille pumpe er meget fin og man kan bruge gardena dyser, det hele kan købes eller bestilles i bauhause. Dette er dog ikke så kaldt "true" aeroponic, men jeg lover dig for det sparler røv og du skal ikke til at snørkle dig omkring Dansk Vandings tech. Ellers så vil jeg bare abefale dig at have penge nok at handle for, jeg har købt hos Dansk Vndings tech som privat person et par gange. Du skal nok bare ikke spørge efter 10 dyser, jeg mener deres kartelog liger online nu så brug det og find de ting du skal ha og bestil dem med varenummer og lad som om du har handlet ved dem 100 gange før når du ringer.

MVH
Piercer

Titel:
Medlem

ja jeg har set den der gardena pumpe, på et par tyske hjemmesider, men samtidig på de fleste var der også denne "Kärcher wasserpumpen" jaaaaaa, med et tryk på omkring de 4 - 5 bar. Der står det er noget med den er automatisk og man kan se på billedet at der er et lcd display. den kan bruges "beim Rasensprengen" hvilket ifølge ordbogen.com betyder følgende : Plænevander, havevander, spreder og sprinkler. Den kan findes til en fornuftig pris, og jeg regner vel med at købe den der til 159 euro som har et tryk på 4,3 bar og 850 watt. Men inden jeg køber pumpen vil jeg gerne lige vide om den larmer mere end en traktor? På forhånd tak og MVH hanz :lol: :P :o :) :D

Titel:
Medlem

jeg har købt pumpen, nu håber jeg at den kan bruges :P

Titel:
Medlem

forresten tak for hjælpen og al den gode inspiration, Piercer, det er glædeligt at se andre gider bruge en smule tid på at være behjælpsom. Ps. til andre der mangler tågedyser så google "sprühdüse", da de kan findes i tyskland til en god pris(du kan altid bruge babelfish til at oversætte fra tysk til engelsk) :D hanz

Titel:
Lyd løs er den jo nok ikke, men det overdøves som regel af dyserne der blæser vand imod hule plastik rør. Det giver lidt den der velkendte lyd af "rislende" vand fra et knækket vandrør :lol:

Det var så lidt ang hjælpen, lyder som et spændene projekt. Vil da gerne se nogen billeder af det du bygger, hvis du har mulighed for at uploade eller sende nogen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

ja den kommer om et par måneder, når det hele er i gang.6

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]