Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 11:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey , jeg har nu haft et par planter i vinduskarmen(uplejet, kun vandet) men de når aldrig nå så langt at blomstre . så nu vil jeg rykke det vidre og købe lys og det hele .

Men mit spørgsmål er om det er godt nok hvis jeg har et skab på 1*1 meter og 1,5 højden. om jeg kan sætte det der ind eller bliver det for indelukket ?
(indebygget i væggen)
Det er desværre det eneste sted jeg har som kan mørkelægges

Smider bare nogle presieninger(sorry kan ikk stave det) på væggene.

Men hvis det kan lade sig gøre der, skal jeg have en lampe jo ?
Hvad kan bedst betale sig . en lille hps pærer eller hvordan ?
Har fået afvide man kan købe en lille pærer og sætte i en alm lampe og så bare sætte den lidt tættere på planterne og så et spejl i bunden så lyset blir kastet op mod planten os . .

Skal sige jeg helst ville gøre det billigst muligt da jeg går på uddannelse og får ung til SU :S

håber jeg kan få hjælp :)? . beklager meget rodet
Ps nice side :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
Hej, og velkommen :)

nu hvor du er ny, så vil jeg kraftigt anbefale dig at læse den her guide:
http://www.dcfonline.dk/cf
dér står en del.

jeg har ikke selv prøvet at fuldføre et grow indendørs, så på det område har jeg ikke så mange erfaringer at give ud af.

om størrelsen på dit skab er nok, afhænger af hvor store planterne er når de bliver sat i blomst. hvis de planter du har haft i vinduet er over 60-70 cm, tror jeg - dog uden at have erfaringer på området - ikke at du kan fuldføre blomstring i et skab på den højde, da der også skal være plads til lampe og luftrum mellem lampe og planter, pga varmen.

jeg nævner det fordi planter dyrket i vindueskarmen har tendens til at være meget ranglede, dvs høje og tynde. hvis det er tilfældet, ville jeg nok starte forfra med nye frø, eller ved at skære toppen af planterne og omplante dem som stiklinger.

god fornøjelse :wink:

Titel:
Junior medlem

Ganja-Man skrev:
Hej, og velkommen :)

nu hvor du er ny, så vil jeg kraftigt anbefale dig at læse den her guide:
http://www.dcfonline.dk/cf
dér står en del.

jeg har ikke selv prøvet at fuldføre et grow indendørs, så på det område har jeg ikke så mange erfaringer at give ud af.

om størrelsen på dit skab er nok, afhænger af hvor store planterne er når de bliver sat i blomst. hvis de planter du har haft i vinduet er over 60-70 cm, tror jeg - dog uden at have erfaringer på området - ikke at du kan fuldføre blomstring i et skab på den højde, da der også skal være plads til lampe og luftrum mellem lampe og planter, pga varmen.

jeg nævner det fordi planter dyrket i vindueskarmen har tendens til at være meget ranglede, dvs høje og tynde. hvis det er tilfældet, ville jeg nok starte forfra med nye frø, eller ved at skære toppen af planterne og omplante dem som stiklinger.

god fornøjelse :wink:

Tusinde tak for dette :) . men starter os med nogle helt andre frø (skulle vidst ikke være så høje . de var ca 50 cm hos en ven jeg fik frøene af :) .

Men kender nogle evt til hvilket lys jeg skal bruge :)?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
HPS-pærer er det bedste. CFL kan også bruges, men er mest til vækst fremfor blomstring. til 1 m2 indelukket skab, ville jeg nok lede efter en 200 watts HPS pakke, med tilhørende balast, fatning og reflektor. en kraftigere hps vil også lave mere varme, og gøre et grow i et skab væsentligt mere besværligt...

OBS. ved ikke om du ved det, men HPS er ikke et bestemt mærke, men en type ;) det står for High Pressure Sodium, så det kan du også søge på.

EDIT: kig evt. i gro-guiden under udstyr > lys.

Titel:
Junior medlem

Ganja-Man skrev:
HPS-pærer er det bedste. CFL kan også bruges, men er mest til vækst fremfor blomstring. til 1 m2 indelukket skab, ville jeg nok lede efter en 200 watts HPS pakke, med tilhørende balast, fatning og reflektor. en kraftigere hps vil også lave mere varme, og gøre et grow i et skab væsentligt mere besværligt...

OBS. ved ikke om du ved det, men HPS er ikke et bestemt mærke, men en type ;) det står for High Pressure Sodium, så det kan du også søge på.

EDIT: kig evt. i gro-guiden under udstyr > lys.

Jo tusinde tak :) . prøver at kigge . .
Men tænkte samtidig på hvor jeg får det bedste til pengene og allervigtigst . helst billigt muligt ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
nu må man jo ikk linke til forhandlere men prøv at google lidt.

noget med grej til rygning eller omvendt :) grow kit eller sådan noget

held og lykke med dine planter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]