Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 12:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej ville lige høre om det er for sent på året til at plante den står på et sted hvor der kun er sol under det halve af dagen. :? ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ja det er for sent at få noget ud af dét nu her, måske stadig lige nå nogle low ryders, men ellers ville jeg vente til næste år.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja, det er forsent at plante noget ud nu med mindre du bruger lowryder eller feks lowsnow, men man kan faktisk plante ud sent og få et hæderligt resultat alligevel.
Jeg plantede 4 forskellige tidlige sorter og kryds ud i slutningen af Juni og den højeste har jeg her til morgen målt til 130 cm.
skal dog lige siges at de får sol det meste af dagen og store mængder Canna gødning supleret med kaninlort.

Titel:
Medlem

eller måske RuderalisIndica. men lowryder er vidst den sikreste. lowsnow er en hybrid (kryds mellem forskellige racer f eks. indica x ruderalis eller indica x sativa)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
eller måske RuderalisIndica. men lowryder er vidst den sikreste. lowsnow er en hybrid (kryds mellem forskellige racer f eks. indica x ruderalis eller indica x sativa)

Ruderalis er bar generelt noget hø potens/afkast mæssigt, men mener da også at lowryder er et kryds af Indica og Ruderalis så vidt jeg husker.

Men vel stadig dét værd at plante noget Low ryder, også for at få noget erfaring med hamp.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Djursland
Jeg tænker på at starte med en pakke lowryderfrø. Har godt nok en sativa af en slags, men det er nu et mindre seriøst projekt jeg fik gang i der.. Læste bare et sted at det bliver noget dårligt røg, når der er ruderalis-gener indblandet, er det sandt?? Kunne nemlig ikke finde noget dokumentation for det, og er ret sikker på jeg aldrig har røget tjald lavet af lowryder før.

Det er første gang jeg vil dyrke selv, og så synes jeg jo 9 uger fra stikling til høst lyder nemt. Plus jeg har læst om de skulle ære nemme at dyrke :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Gizmo skrev:
Jeg tænker på at starte med en pakke lowryderfrø. Har godt nok en sativa af en slags, men det er nu et mindre seriøst projekt jeg fik gang i der.. Læste bare et sted at det bliver noget dårligt røg, når der er ruderalis-gener indblandet, er det sandt?? Kunne nemlig ikke finde noget dokumentation for det, og er ret sikker på jeg aldrig har røget tjald lavet af lowryder før.

Det er første gang jeg vil dyrke selv, og så synes jeg jo 9 uger fra stikling til høst lyder nemt. Plus jeg har læst om de skulle ære nemme at dyrke :)

Low ryder er generelt ikke så god røg, men det kan da sagtens ryges..

Den er ikke nemmere at dyrke, den er bare hurtigere.. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Djursland
Tak skal du have, så får vi se hvad det bliver til engang 8)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Gizmo skrev:
Læste bare et sted at det bliver noget dårligt røg, når der er ruderalis-gener indblandet, er det sandt??

Ja

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]