Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 12:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hej. Passer det, at de frø der bliver solgt i boderne på staden (nu er frø jo ikke ulovlige så tillader mig at 'lokalisere' hvad jeg mener) er dårlige? Jeg har tænkt på at købe en pose frø fra boden ved siden af den der is-bod på pusherstreet... der hænger en del poser... Men er de noget værd?

Titel:
Medlem

hvis de siger det er pot så er thc indholdet lavt.
hvis frøene er meget lyse så er det dårlig kvalitet. hvis frøene er mørke så er det en gfod kvalitet det er dem du skal købe. du bestemmer selv hvilket thc niveau du vil have.

Titel:
Dedikeret medlem

Ok.. Hvad skal jeg regne med at komme af med for mørke frø? Hvad hvis poserne ikke er gennemsigtige :(

Titel:
Junior medlem

de er INTET værd, køb nogle fra frøbanken, topskud eller hod.. søg alle 3 på google!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
sidst jeg var på staden så jeg at man rent faktisk kunne købe nirvana seeds derinde... :wink:

men jeg ville hellere gå på den sikre side og bestille over nettet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har nu hørt de skulle være gode nok. havde en kammerat som dyrkede nogle for et par år siden. blev i hvertfald skæv at det pot der kom ud at det.
og så er du jo også fri at at betale forsendelseomkostninger hvis du køber de frø på staden.
men frø koster jo heller ikk det helt store, så det er da et forsøg værd.?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
De er noget værd. Ingen tvivl om det. Men hvis de hænger på deres væg udsat for lys og alt muligt andet kan kvaliteten godt svinge.

Har et par venner som har købt derinde og deres planter blev fine. Ikke så mange der spirede. Men dem der kom var gode nok.

Mvh Mikkel

Titel:
Junior medlem

hvis i bare forstod...

de fleste frø derinde er bare FALSKE frø, man kan ikke regne med at få hvad man køber! køb altid fra nettet,

kan godt ske man finder nogle frø på staden, men det giver ingen mening de sælger 20stk frø som koster 2000kr på nettet, for 50kr.. det er 100% tegn på det er kopier

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Københavns omegn
Man kan sgudde altid regne med hvad man får fra nettet, og der kan man ikke gå ned og bande af sin sælger, hvis varen ikke holder hvad den lover.

2000,- for 20 frø ? hvor hulen køber du frø, og hvad er det for nogen ?

10 frø fra 90% af alle F1 hybrider kan da fåes for under 150,-

Jeg ville sige bare køb løs.....hvis de koster 50,- skal det sgu virkelig være noget hø før det er en dårlig deal.

Titel:
Junior medlem

jeg køber f.eks sorter som basic kush osv på seedbay 300kr for 10 frø, men mega gode gener

hvis vi nu siger du har en have med 20 planter, og de er plante med de frø fra staden som er skod, til 50kr

ville du så ikke hellere plante 20 planter til 2000kr og få mega god røg der virker 4 timer i stedet for noget skod hø du bliver semi skæv af ½ time?

faktum er bare at det er mega fucked de laver sensi kopier derinde..

som sagt kan det vel lade sig gøre at finde nogle gode ting i mellem, men tror størstedelen af det er noget big hustle!

Titel:
Junior medlem

Hvorfor skulle nogen lave frø på noget skodpot og sælge dem ? Hvad skulle man så bruge den "dårlige" pot til ?

Tror risikoen er større for at nogen køber frø fra en lækker ny hybrid, laver frø på dem, og så sælger dem som "stabile" frø.

Det betyder ikke at planterne nødvendigvis er dårlige. De risikerer vel bare at være ret forskellige.

Det foregår i stor stil på nettet....så det kunne nok også ske på staden, men det er da bare og spørge før man køber, og komme tilbage og brokke sig, hvis plantene ligner lort.

Titel:
Junior medlem

tror ikke du kender nok til at dyrke.. no offense

men en plante kan skam se fin ud, men være minimal potent osv. hvis du forstår?

og gider man virkelig komme tilbage 4-5 måneder efter sit grow og brokke sig over frøene for en slle 50er?

anyway, jeg ville aldrig købe frø på staden ;)

Titel:
Junior medlem

Minimal potens ? :shock: ..... Det kender jeg ikke noget til...

Kush-variationer, det være master, basic, hindu eller whatever, koster sgudde mere end kr. 120-150.

De er overvejende indica, med et thc-indhold på mellem 15-20%, og på den måde adskiller de sig ikke væsentligt fra 95% af alle andre indicatyper.

Du kan med en lup forholdsvis tydeligt se på planten når den blomstrer, hvor mange trichonomer der er til stede på blade og topskud.

Jeg tror ikke vi snakker om en forskel på mere end 10-20% i thc-indholdet, når man sammenligner de traditionelle typer frem for nyere mere "potente" hybrider.

En anden mulighed er at købe en lille pose pot, med en masse frø i. Så får du både en ryger og frø. Er røgen så god, er frøene det sikkert også.

Det er noget hybrid-snobberi at gå så meget op i det synes jeg.

Jeg skal være skæv...jeg skal ikke være botaniker.

Titel:
Dedikeret medlem

dhor skrev:
tror ikke du kender nok til at dyrke.. no offense

Jeg kan da finde ud af at få andre planter til at gro, så mon ikke jeg kan få en plante så simpel som hamp til at gro? Det er bare et spørgsmål om hvor STOR jeg kan få den til af være - men det skulle ikke være noget problem at lave en hamp plante...

Men det er vidst også ved at være for sent på sæsonen - der er ingen sol, og vi kan jo knapt nå at få sol inden vinter... så jeg må gøre det tidligt næste år!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]