Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 12:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ja, nu vil jeg så gerne til at dyrke noget af det der såkaldte hashish som alle går og snakker om, men jeg har ikke prøvet det før (dyrke det) og har derfor nogle start-spørgsmål.
1. Har fået at vide man skal bruge "destillerede" jord/muld, men kan det der potte jord man køber i sække hos supermarkeder ikke også bruges?
2. Regner med at få frøene i morgen, og tager derefter på ferie i 10 dage dagen efter; kan de godt klare sig selv så længe lige i starten?
3. Er det for sent at plante dem? Regner ikke med at bruge indendørs lys, men de kommer til at stå på en terrasse der er overdækket med glas.. Form for drivhus.

Takker for al hjælp :)
I skal være velkomne til at skrive andre gode begynder råd 8)

Moderator
Brugeravatar

Therapy skrev:
Ja, nu vil jeg så gerne til at dyrke noget af det der såkaldte hashish som alle går og snakker om, men jeg har ikke prøvet det før (dyrke det) og har derfor nogle start-spørgsmål.
1. Har fået at vide man skal bruge "destillerede" jord/muld, men kan det der potte jord man køber i sække hos supermarkeder ikke også bruges?
2. Regner med at få frøene i morgen, og tager derefter på ferie i 10 dage dagen efter; kan de godt klare sig selv så længe lige i starten?
3. Er det for sent at plante dem? Regner ikke med at bruge indendørs lys, men de kommer til at stå på en terrasse der er overdækket med glas.. Form for drivhus.

Takker for al hjælp :)
I skal være velkomne til at skrive andre gode begynder råd 8)

1. Det er ikke nødvendigt med destilleret jord.

2. Det ville nok være et problem med mindre du kan få nogen til at se efter dem for dig.

3. Dét er ret sent, nok for sent med mindre du får fat i nogle low ryder's da de blomstre hurtigt, og du vil nok kunne være færdig ved normal høst med dem, andre strains kan nok ikke nå at blive færdige under solens lys.

Læs: http://dcfonline.dk/cf/ Meget god forklaring i at dyrke og besvare de fleste spørgsmål.

Vh.
Bismann

Titel:
Junior medlem

Takker for det hurtige og gode svar! :)

Har en 20 watts Osram dulux sparepære ( den her http://www.amazon.de/Osram-DULUX-20W-22 ... B000NFUG56 ) liggende samt 2 af samme model bare kun 11 watt, er det nok til 2-3 planter? Selv efter at have læst http://dcfonline.dk/cf/ om lys, kan jeg ikke helt gennemskue hvordan man finder ud af hvor mange Kelvin lyset er på? Er de nævnte pærer gode nok til hele gro perioden, eller er det en absolut nødvendighed at anskaffe mig nogle andre når planterne ( forhåbentlig ) begynder at blomstre?
Det er første gang jeg prøver at lave hjemmegro, og det er egentlig ligegyldigt om jeg får høstet særlig meget, bare så jeg får en ide om hvordan man kan gøre :)
Håber det gav mening :P

Tak

(edit: tilføjede det sidste)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Selv efter at have læst http://dcfonline.dk/cf/ om lys, kan jeg ikke helt gennemskue hvordan man finder ud af hvor mange Kelvin lyset er på?

Det plejer at stå på pakken hvor mange kelvin grader pæren er på...

Citat:
Har en 20 watts Osram dulux sparepære ( den her http://www.amazon.de/Osram-DULUX-20W-22 ... B000NFUG56 ) liggende samt 2 af samme model bare kun 11 watt, er det nok til 2-3 planter? Er de nævnte pærer gode nok til hele gro perioden, eller er det en absolut nødvendighed at anskaffe mig nogle andre når planterne ( forhåbentlig ) begynder at blomstre?

Citat fra CF-guiden:

Sparepærerne kommer i mange forskellige størrelser (fra 8 watt og opefter). Lad være med at købe de svage modeller, - de producerer simpelthen ikke nok lys. Gå efter modeller med watt fra 25 og opefter, de producerer omkring 2000 lumen pr. pære, så med nogle stykker af dem, kan du opnå anstændige resultater hvis du ikke har for mange planter. De nyere 100 watt modeller fungere optimalt, og med to-tre stykker af dem kan du faktisk opnå nogle ret fornuftige resultater.
Det samme gælder for lysstofrør. Jo højere watt jo bedre, men selvfølgeligt også : jo højere strømforbrug og større elregning. Citat slut.

Tjek emballagen på pæren og find ud af hvor mange kelvin grader den er på... enten er de beregnet til vegetativ stadie eller også er de til blomstrings fasen ;)

Titel: Hjælp...!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
jeg har hen over sommeren haft nogle skunk-planter i min vinduskarm...
og nu har jeg opdaget nogle mærkelige små dyr der sidder over alt...! de er virkelig små og sorte... og de bevæger sig meget langsomt... og det er som om de laver noget der ligner spindelsvæv på mine planter....!
hvad fanden er det? og kan man overhovede bruge skunken når de sidder der....? hvordan slipper jeg af med dem...? hvis jeg ikke kan komme af med dem hurtigt bliver jeg nød til at høste planterne inden det breder sig...!

jeg håber i kan hjælpe mig...!

Moderator
Brugeravatar

augustijn skrev:
jeg har hen over sommeren haft nogle skunk-planter i min vinduskarm...
og nu har jeg opdaget nogle mærkelige små dyr der sidder over alt...! de er virkelig små og sorte... og de bevæger sig meget langsomt... og det er som om de laver noget der ligner spindelsvæv på mine planter....!
hvad fanden er det? og kan man overhovede bruge skunken når de sidder der....? hvordan slipper jeg af med dem...? hvis jeg ikke kan komme af med dem hurtigt bliver jeg nød til at høste planterne inden det breder sig...!

jeg håber i kan hjælpe mig...!

Spinde mider, du kan købe Rovspindemider eller rovmider mod spindemider, sæbe, sprit vand blanding er ikke smart hvis de er i blomst, ellers søg her på siden. søg på google under rovmider og nyttedyr..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
..............

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]