Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mængde ??
Junior medlem

Heeej alle stenere :D
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan svarer mig på ?

Hvor meget pot giver 1 plante Ca i gram når den er dyrket udendørs ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
erh.. det kan man ikke bare svare på...

Det er ligesom at spørge hvor skæv man bliver af at ryge et hvæs på en joint.

Det er stærkt individuelt og afhænger af en mængde faktorer.

Hvad er det for en art? er det sativa eller indica eller en blanding? er det pot eller skunk? Er den toppet/fimmet? Hvis den er toppet/fimmet, hvor mange gange? Og hvor tidligt? hvor længe har den stået udendørs? Har den blomstret færdigt? Hvad for en jord har den stået i? Hvad har den evt. fået af gødning? Står den tæt op af andre planter? Står den i direkte sollys det meste af dagen? Hvornår på året blev den plantet? Hvor tit er den blevet vandet? Har den fået for meget regn? osv.osv. osv.

Hvor meget du får ud af en enkelt plante kan derfor svinge mellem alt fra et par gram til flere hundrere gram. Enkelte ekstreme tilfælde fortæller om mere end 1kg på en enkelt motherfucker stor udendørsplante.

Men hvis jeg absolut skal skrive et bud på et gennemsnit, er det måske 50-75gram på en godt passet plante udendørs, tørret, curret og klar til røg.

Titel:
Junior medlem

Planten vokser på en altan og får Ca. 9-11 timers sol om dagen afhængig af vejret.

Den blir vandet hver dag. Og vokser spagnum jord fra fakta :D

Det får ingen gødning, da jeg helst vil ryge et natur produkt.

Den er plantet lidt sent. I slutningen af juni måned.

Planten er Ca. 20 cm høj og 15 cm i diameter.

Kan du uddybe et bud på det ??

På forhånd tak for hjælpen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Hvis den ikke er større tror jeg du skal håbe på en meget lang sommer for at kunne få mere end et par gram ud af den! Hvis den overhovdet kommer i blomst..
Håber du får noget ud af den :)

Mvh. jona

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
Rootbum skrev:
Men hvis jeg absolut skal skrive et bud på et gennemsnit, er det måske 50-75gram på en godt passet plante udendørs, tørret, curret og klar til røg.

hm, jeg er uenig. jeg tror snarere gennemsnit er omkring 200-300 gram for en udendørsplante der ikke er blevet befrugtet af hanner, og ellers er passet godt.

denrygendepoet:
jeg tror ikke at du under de omstændigheder du beskriver vil få et særlig stort udbytte. dels fordi at du ikke gøder den. du siger at at du gerne vil ryge et naturprodukt, men i naturen er planten i stand til at suge nærringsstoffer til sig fra jorden. når du har din pante i pottemuld vil den i starten gøre det samme, men efterhånden vil pottemulden løbe tør for nærring, og planten vil enten dø eller udvikle sig dårligt/langsomt. hvis det er så nødvendigt for dig at det er et 'naturprodukt', hvilket jeg tager som 'økologisk' - hvorfor køber du så ikke bare noget økologisk gødning?

9-11 timer er ikke synderligt meget, men det burde sagtens kunne lade sig gøre. med lidt held med vejret tror jeg du kan dyrke op mod 75 gram okay ryger på den plante, men hægt dig ikke ved det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ganja-Man skrev:
hvorfor køber du så ikke bare noget økologisk gødning?

Eller skid i potten, det er sgu billigere end at købe det :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]